Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-14 01:42:57 följande:

Var på en dejt som var stendöd. Om det är så dejtning ska vara är det inte så roligt med sådan typ av dejtning 

För att det är så dejtningnormerna är 

Ja, det vet jag

Du har varit på EN misslyckad dejt och skyller på dejtingnormer?

Det kan inte ha varit så att du och tjejen bara inte klickade?

Många har varit på lyckade dejter. Dejtar de inte ?modernt? då?

Det känns som du medvetet svarar korthugget för att slippa förklara dig närmare.

Å andra sidan är det ingen annan än du som drabbas av att du skyller dina tillkortakommanden på omständigheterna, eller på yttre faktorer. Din inställning kommer inte att föra dig närmare en kärleksrelation, men det är ju ingen annans problem. 
    anonym05swe skrev 2025-03-15 09:51:04 följande:
    Jag har inte antytt att jag gillar henne heller så fel slutsats. Jag ska bjuda ut henne. 

Det går inte att veta än..
    Varför skrev du då tidigare att du trodde att hon skulle förstå att du ville bjuda ut henne när du började dm:a henne?

Det låter som du hoppades att hon skulle ta nästa steg så du slapp.

Det har hon inte gjort och då vet du inte vad du ska göra. Du vet vad du borde göra, men du vill inte få svart på vitt att hon inte är intresserad av dig på det sättet. Så du fortsätter förhala och leva på hoppet. 
    anonym05swe skrev 2025-03-16 00:07:00 följande:

Att du har mage att kalla mig feg när jag valde att slida in i hennes dm:s helt utan förvarning och skulle vara jätteärlig om allting om hon undrade någonting. Jag har aldrig ljugit för henne ex. 

Vad ska jag göra då? Låtsas som att modern dejtning är perfekt? Tro att det är bra att dejta med en person/vecka? 

Allt jag vill är att träffa den rätta kvinnan som kan leda till ett långsiktigt stabilt och kärleksfullt förhållande som inte är tråkigt 

Hur ska du göra för att uppnå ditt mål? Få det där förhållandet du längtar efter?

Du kanske tycker att du har gjort tillräckligt. Ändå är du fortfarande singel, trots att du skriver att du avskyr det.
    anonym05swe skrev 2025-03-16 00:07:00 följande:

Att du har mage att kalla mig feg när jag valde att slida in i hennes dm:s helt utan förvarning och skulle vara jätteärlig om allting om hon undrade någonting. Jag har aldrig ljugit för henne ex. 

Vad ska jag göra då? Låtsas som att modern dejtning är perfekt? Tro att det är bra att dejta med en person/vecka? 

Allt jag vill är att träffa den rätta kvinnan som kan leda till ett långsiktigt stabilt och kärleksfullt förhållande som inte är tråkigt 

Dm:a kan man göra med ytligt bekanta, särskilt om man är med i samma förening. Det behöver som sagt inte betyda något.

Du skriver att du skulle vara ärlig med allt om hon undrade, men det gör hon ju inte. Hon svarar när du skriver, men hon kontaktar aldrig dig först, även fast det har gått veckor.

Vad tror du det beror på?
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:21:39 följande:

Pratade med henne där normalt

Skrev DM idag också och hon tyckte också det var roligt att träffas där

Om hon skrev att hon tyckte det var kul att ses, hade det varit ett perfekt tillfälle att fråga om ni skulle träffas och hitta på något.

Du kan fortfarande fråga. Är hon intresserad kommer hon att säga ja. Har hon bara svarat att det var kul att träffas för att vara artig, eller utan att mena något mer, kommer du att märka det. Men då vet du åtminstone.

Vill du göra det enklare för dig kan du skriva att du ska till hennes hemstad t ex nästan helg och fråga om hon har lust att ses då. Hitta på nåt ärende, skriv att du inte känner någon annan där eller vad som helst.
    anonym05swe skrev 2025-03-21 21:11:15 följande:
    Om vi blir ihop kan man ju träffas varannan vecka hos varandra ex. Betydligt svårare att träffas om man inte ens är ett par
    Hur ska ni bli ihop då?

Du vet ju inte ens om hon är intresserad.
    anonym05swe skrev 2025-03-22 22:58:22 följande:
    Varför skulle jag inte vara orolig? Är en jättestor sak och avvisning vore fruktansvärt. Att bli hennes vore fantastiskt minst sagt. 
    Hur ska du bli hennes då, om du aldrig vågar fråga? Det har du inte svarat på.

Du har fått massor av råd och tips i tråden. Ingen här kan hjälpa dig vidare. Bara du själv kan göra det.

Det finns olika sätt att bli ihop med någon. Men för att ens komma till det stadiet, måste man visa intresse. Då finns alltid en risk att bli avvisad. Att den andra inte känner samma. Den risken kommer du inte ifrån, hur du än gör. Det är det du måste förstå.

Enda sättet att inte riskera något, är om tjejen tar initiativ. T ex frågar om en träff. I ditt fall har tjejen inte gjort det. Jag tror att du har skrivit till henne i hopp om att hon ska fatta vinken och ta det vidare, så att du slipper. Men det har inte skett. 
    anonym05swe skrev 2025-03-23 09:24:43 följande:
    Jag ska fråga henne som sagt. 
    Fått mer hån än råd på slutet enbart för jag inte är ytlig och bryr mig om henne på riktigt 
    Ja, jag vet.
    Jag vet 

Så andra bryr sig bara om henne på låtsas?

Du har fått betydligt fler goda råd än kritik eller hån, så försök inte utmåla dig själv som offer.

Poängen är att ingen här kan hjälpa dig mer. Du har redan fått alla råd som finns, i alla fall som är relevanta i din situation.

Så vad hoppas du att den här tråden ska ge?

Det kommer inte att komma något mirakel-råd som plötsligt gör allt så mycket enklare för dig. Du vet redan läget, det skriver du ju. Du vet att om tjejen inte gör något, måste du göra något. Eller låta bli, men då får du kanske aldrig veta om du hade haft en chans på henne eller inte.

anonym05swe skrev 2025-03-27 23:16:39 följande:

Har inte ljugit för det och ska skriva till henne. 

Sade att det vore att stressa henne om jag gjort det tidigare. Ska bjuda ut henne som sagt kosta vad det kosta vill

Ingen tror på det där längre.

Du skriver hela tiden att du ska bjuda ut henne osv, men du gör det aldrig. 

Det hade varit en sak om det bara hade gått några månader, men det har gått över ett år.

MEN det är ditt val. Ingen här kan säga vad du ska eller inte ska göra. Du behöver inte göra något.

Det är du själv som fortsätter skriva att du minsann ska, att du vägrar ge upp, trots att tjejen inte verkar särskilt intresserad av dig på det sättet. Hon besvarar artigt dina dm och pratar med dig på event, men inte mer än med andra, och hon har aldrig dm:at dig först.
    anonym05swe skrev 2025-03-29 09:29:44 följande:
    Vill bara ha råd som smidigt och snabbt markant ökar chansen för en relation 
    Det finns inga råd som "smidigt och snabbt markant ökar chansen för en relation."
    Inte i din situation.

Hur många gånger ska man behöva skriva samma sak?

Det finns inga genvägar.

Däremot finns det absolut råd som ökar chansen. Dessa råd har du fått, många gånger. Men de duger tydligen inte.
    anonym05swe skrev 2025-04-06 16:56:53 följande:
    För jag vill inte dejta för sakens skull eller kunna säga "Ja, jag dejtar person x men jag var också på dejt med person y och person z och person b förra veckan också"
    De flesta beter sig inte som du skriver, du vill bara tro det för att slippa känna dig mindre misslyckad själv.

De flesta dejtar bara en person i taget. Däremot fattar de att man kanske inte hittar rätt på en gång.

Ibland klickar det direkt, ibland klickar det inte alls. Ibland känns det tillräckligt bra för att fortsätta träffas, men det kanske inte leder till något långvarigt. Även om intentionen är en seriös relation.

Bara för att NN träffade A förra helgen och B i helgen, betyder inte det att NN är oseriös. Det kanske inte klickade med A. Det kanske funkade bättre med B, eller också ska NN inte träffa någon av dem igen.

Sånt är livet. Det fattar alla utom du. Du vill hitta rätt på en gång, du är fixerad vid en enda tjej, men trots lång tid har du inte frågat om hon vill ses eller tydligt visat intresse.

Ändå tror du att du ska få en flickvän. Du lever i en drömvärld.

Man måste inte dejta "massor" för att hitta rätt, men man kan inte vara så passiv som du är.

Du är inte bättre än de killar som är ute och faktiskt träffar tjejer. Jag pratar inte om players nu, utan seriösa killar som har flickvänner, men kanske träffade några olika innan det blev rätt.

Du är inte bättre än dessa killar för att du inte "dejtar för sakens skull". Du är bara fegare, har färre sociala skills och sämre koll på verkligheten.

Det är DÄRFÖR du inte lyckas, trots att du så gärna vill. Och det är därför många andra lyckas men inte du.

Sen är du långt ifrån ensam om att ha de svårigheter du har. Men det hjälper dig knappast framåt.
    anonym05swe skrev 2025-04-07 23:52:29 följande:

Eller jo, skrev med henne direkt efter eventet om själva eventet men inte efter det. 

Du tror det är enkelt att visa intresse för en person man vill spendera livet med (om det blir en relation liksom)? Är pga jag gillar henne det är svårare att visa det. Ursprungsinlägget stämmer fortfarande.

Det är därför du inte lyckas. Du sätter alldeles för mycket på spel. Du tror att du vill spendera livet med henne, trots att ni inte ens känner varandra på djupet. Denna fixering vid just henne, och vid den stora kärleken, gör dig handlingsförlamad. Du har målat upp en drömbild av henne och kommer inte vidare.

Man kan vara seriös utan att låsa fast sig vid en enda tjej, som dessutom inte verkar särskilt intresserad. (Då skulle hon tagit fler initiativ samt hört av sig till dig efter någon veckas tystnad. Men det har hon tydligen aldrig gjort.) 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?