• Anonym (K)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-01 23:51:34 följande:
    Vi pratade inte om det utan mer om henne för jag bryr mig om henne på riktigt så frågade henne om saker liksom
    Hon frågade inte hur dina studier går? Frågade hon dig något överhuvudtaget? 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-02-03 23:56:15 följande:

Så att skriva med henne, prata med henne på event osv är inte en grej?

Om jag inte hade gjort något hade jag inte skrivit med henne alls ex

Nej, det är inte en grej.
    Det var en grej för ett år sedan, men det räknas inte längre.
    Inget händer.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 15:43:18 följande:
    Vet inte vem det är, aldrig sett den tråden
    Varför väljer du att ljuga?
  • Anonym (K)
    Anonym (r) skrev 2025-02-09 20:14:07 följande:
    varför väljer du att fortsätta svara TS ? du vet ju
    Jag tycker det är intressant att se hur ts resonerar.

TS, du behöver inte svara i tråden, men du kan ju fundera för dig själv över varför du väljer att ljuga när det är uppenbart för alla i tråden att du gör det.
    Vad är du rädd för?
  • Anonym (K)
    Anonym (r) skrev 2025-02-09 21:31:12 följande:
    TS spelar sin roll utmärkt med tanke på att alla fortsätter sida efter sida. Så vad har ts inte gjort för att få en framgångsrik tråd där denne aldrig svarat på en enda vettig sak? Är detta inte en bedrift, om än patetisk?
    Eftersom ts skapar andra trådar av och till med samma dåliga språk och märkliga resonemang är jag benägen att tro att han inte trollar.
    Hade han varit ett troll som lyckats så här bra med en tråd så hade han sannolikt varit kapabel att spela olika slags personer i andra trådar.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-02-15 11:53:54 följande:

Sluta ljug och säg att jag har saker som jag inte har. Jag är neurotypisk och att du ljuger är horribelt bara för du inte kan tala sakligt. Flera har osakligt anklagat mig för saker som inte stämmer enbart för jag inte haft partner tidigare. 

Bete dig. 

Ditt agerande är inte neurotypiskt.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 10:53:37 följande:

Ja, men hur man är ändras beroende på om det är i en relation eller icke.

Här har du fel. 
    Du har samma personlighet i ett förhållande som du har som singel.
    Dagarna kan se annorlunda ut av förklarliga skäl, men din personlighet har du kvar.

Hur lätt skulle det annars vara om man börjar dejta någon och så fort man bestämmer sig för att bli ett par ändras den personen totalt. Då var det ju inte den man ville vara med.
    Den sida du visar nu, och under dejting, är den sida du skall visa när du är i ett förhållande. Ingen siktar på att lära känna någon man tycker är ointressant med tanken att "han är säkert en fantastisk person när vi väl blir ihop".
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 11:12:13 följande:

Varför? Jag ska först hitta en bra formulering osv

En bra formulering?

Vad sägs om: "Det skulle vara roligt att träffas. Har du ledigt någon helg de närmsta veckorna?"

Det är perfekt. Lagom vagt - inget säger att du gillar henne väldigt mycket, bara att du vill ses.
    Det finns inget att förlöjliga. 
    Hon kan lätt komma ur det om hon inte har lust genom att säga att hon torr är upptagen, dvs det blir ingen stress för henne.
  • Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2025-02-19 17:50:48 följande:
    En bra formulering?

Vad sägs om: "Det skulle vara roligt att träffas. Har du ledigt någon helg de närmsta veckorna?"

Det är perfekt. Lagom vagt - inget säger att du gillar henne väldigt mycket, bara att du vill ses.
    Det finns inget att förlöjliga. 
    Hon kan lätt komma ur det om hon inte har lust genom att säga att hon torr är upptagen, dvs det blir ingen stress för henne.
    Detta skrev jag senast 19e februari. 
    Vad är problemet med den formuleringen (så vi kan ändra som du vill ha det)?
  • Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2024-07-11 13:21:16 följande:
    Du gör allt för att hon inte skall förstå att du gillar henne.
    Varför skulle hon ha intresse för att träffa någon som är så ointresserad som du?

Har det aldrig slagit dig att tjejer blir mer intresserade av någon som själv visar intresse?
    Ett förslag som "jag gillar verkligen att umgås med dig. Kan vi inte ta en promenad till...och kanske ta med picknick?" skulle öka dina chanser att få ett ok.
    Ett annat inlägg med en variation på förslag. Jag har skrivit 14 sidor där jag försökt hjälpa dig, och då har jag ändå varit ganska tyst i tråden. Det är tröttsamt när du ignorerar alla tips och råd.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 10:19:21 följande:
    Flera stycken 
    Har inte det, den definitionen sätter inte jag utan professionella. Är dåligt dock att säga folk har diagnoser utan att vara läkare. Lögner är alltid dåliga oavsett motiv
    Det är inte så att läkare springer runt och letar efter människor att sätta diagnoser på.

För att få en läkarbedömning måste man boka en tid för utredning. Der gör man när man själv eller många andra tycker man fungerar annorlunda än de flesta. 

Du tycker du är annorlunda, det har du sagt upprepade gånger. 
    Vi tycker du är annorlunda. Det har du visat tydligt i tråden.
    Dina "vänner" ser nog inte hur du resonerar. Det blir tydligare i flera hundra sidor skrift.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:43:27 följande:
    Jag svarade på din fråga om varför jag blev dissad/avvisad och det är för jag söker långsiktigt. Varit samma sak alla gånger jag blivit avvisad. 

Blev avvisad i ÅK 7 och varit på en tråkig dejt ja (tack modern dating). Tror inte hon anar det, inte än iaf. Inget tyder på det just nu. 
    Blev du avvisad i åk 7 för att du var lojal och sökte långsiktigt?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?