Inlägg från: Anonym (Tjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejen)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-05-30 08:12:59 följande:
    Nä jag hade klarat  en relation helt utan problem, även med väldigt starka känslor. Är inte riktigt enkelt att bli ihop med någon. 

Jag skulle verkligen vilja skaffa tjej och om det inte går vägen med hon jag gillar nu så vet jag inte vem jag ska försöka med. Vill som sagt hamna i en lång och kärleksfull relation.
    Du har inte en susning vad en relation innebär, hur kommer du fram till slutsatsen att du är bra på något du aldrig har gjort? Bli ihop med någon är oerhört enkelt i jämförelse. Var ju inte själv ett proffs på det i 14-årsåldern med första pojkvännen men man lär sig. Att du öppnar ditt sinne för den tanken kommer att underlätta för dig i framtiden.

Du vill ha en relation men verkar inte se det som att det är en viss person du vill ha en med. Det är verkligen ovanligt imo. Men men...
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 13:16:05 följande:

Jag ska göra det. 

Nej, jag är mogen för en relation. Är nog ganska många som håller med mig att det inte direkt är jättenkelt att bli ihop heller. Tror det finns en del folk som också bara vill vara i en stabil, lång och kärleksfull relation. Är dock hellre i denna situation än att gå från relation till relation hela tiden också. 

Jag har skrivit det tidigare men jag tycker att det tål att upprepas: att bli tillsammans är superlätt jämfört med att bibehålla en bra relation. Helt olika utmaningar. Man lär sig hela tiden i olika relationer, man blir bättre med tiden. Att vara bra är inte helt givet i den första relationen eftersom man saknar erfarenhet. Så bara kör och se hur det går, man behöver göra för att bli bra på saker.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 16:52:30 följande:

Hur och varför skulle det vara mycket enklare? Jag har aldrig haft tjej alls. 

Ja, självklart utvecklas man i relationer, samtidigt så vill jag helst bara vara i en relation så långt det går. 

För att bli tillsammans med någon är bara ett litet första steg. Att kunna kommunicera och bibehålla kärleken är en utmaning. Man ser inte tydligt vem en person är innan man spenderar mkt tid tillsammans i vardagens alla skeenden, i roliga stunder och jobbiga, sånt som livet innehåller. I början visar alla sin bästa sida, efterhand ser man den verkliga personen. Den kan skilja sig rätt mkt från det man ser innan man ens har en första dejt, det publika jaget är ngt annat än hemma t ex.

Du som inte haft en relation vet inte hur mkt man bör och oftast utvecklas i olika relationer under livets gång. En enda relation är det inte många som har nuförtiden, man är inte samma person alls vid t ex 18 som vid 40. Att man skulle råka utvecklas åt samma håll är inte så vanligt, man har inte samma smak vid dom olika åldrarna.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 19:22:17 följande:

Litet? Det är rätt svårt att skaffa partner. Är inte direkt något som bör vara lättvindigt. Jag hade nog inte haft svårt att kommunicera i en relation. Jag vill verkligen göra allt i en relation som du beskriver samtidigt som man gör allt för att ha maximalt med kärlek. 

Jag har läst psykologi så jag vet om det nu nämner rörande jaget osv men jag skulle säga att jag varit så som jag brukar mot hon jag gillar när vi ses. Alla anpassar sig lite men jag anpassar inte direkt mitt språk eller dylikt för henne utan är autentisk när jag pratar och skriver med henne.

Självklart utvecklas man men jag vill helst göra det med en person genom en relation snarare än att gå från partner till partner. Jag skulle älska att vara i en relation tills så länge som möjligt.

Det är olika svårt för olika människor. Och det beror på vad du menar med svårt, jag menar att det är ännu svårare att få en relation att vara bra i längden.

Det är ju bra att du är autentisk när du pratar med henne. Jag menar dock att den person man tror att någon är i början blir ändå något annat 2 år senare. Man har en föreställning om vem någon är, den är inte exakt och korrekt.

Saker och ting blir sällan alls som man har planerat, blir och håller sig en relation så att den är bra så varför inte fortsätta den. Dom som går från relation till relation har ofta någon slags issues eller så tycker man bäst om förälskelsefasen och inte realiteten. Kan vara otroligt svårt att se vem någon är med innan man känner dom väl.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-08-30 08:22:13 följande:
    Fast det kommer du ju inte att göra, för det kommer att vara lika komplext då. Känner du inte dig själv?
    Eller så tar ts språnget :) Man vet aldrig...

Kom igen ts, just do it!
  • Anonym (Tjejen)

Det är ju bara en trolltråd.

• Anonym (Tjejen)

Och du trollar vidare TS. Äh, lägg till lite intressanta detaljer när du nu ändå håller på :)

• Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 12:47:07 följande:
    Vill att det ska vara en privatsak då det inte angår någon annan faktiskt
    Ok, jag spelar med i att du inte är ett troll.

Att prata om sånt som händer är en del i det sociala livet. Står du utanför det på ngt vis? Pratar inte du om vad andra gör, vem som dejtar vem t ex.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 13:07:07 följande:
    Nej, det gör jag inte. Står inte utanför nej men det är en privatsak. Finns ingen anledning att prata om mina känslor för henne för andra iom att vi inte är ihop. 
    Har du hemliga vänner med?

Normala människor har känslor, så är det bara. Många har såklart vetat om att t ex jag har haft det för expartners, vad gör det? Vissa har jag bara dejtat och det håller jag inte hemligt.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 13:15:56 följande:

Nej men är skillnad på vänner och en person man har känslor för. 

Ja, en relation skulle vara offentlig ja men inte att jag har känslor för henne. Finns ingen reell anledning faktiskt att veta vem som har känslor för vem som utomstående. 

Vänner har man med känslor för fast av icke-sexuell natur, är det där skon klämmer?

Det blir ett praktiskt problem att kunna dejta och bli tillsammans med någon om ingen får veta, inte ens den man gillar :)
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-22 13:18:16 följande:
    Hur ska du lösa problemen?

Dels att inte stressa henne och dels att det är en privatsak mellan er. 
    Just nu är det en privatsak mellan ts och ts ;) En hemlighet mer värd att skydda än usa:s kärnvapenkoder.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 13:31:30 följande:

Jag pratar enbart om kärlek nu, inte om vänskap så du pratar om andra saker. 

Nä, att ingen annan förutom den man gillar vet om det gör ingenting. Jag ska bjuda ut henne (som tidigare nämnt) och vill öppna upp mig för henne

Så det skulle vara ok för dig att hon vet om att du gillar henne men absolut ingen annan får veta? Och du kan inte visa dina känslor för henne eftersom hon kan föra det vidare?
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 13:47:59 följande:
    Så skulle jag inte nödvändigtvis formulera det men det är en komplex situation som inte är den roligaste att vara i direkt. Vill i regel att det ska vara en privatsak så länge det inte är en relation.
    Fast det jag skrev är ju vad det verkar handla om. Låter inte komplext alls för mig. Vad som däremot är svårt är att ingen normal tjej kommer att vilja dejta nån som säger att det som rör henne är hemligstämplat och kräver total tystnad om dig.

Nåja.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?