anonym05swe skrev 2024-08-25 19:22:17 följande:
Litet? Det är rätt svårt att skaffa partner. Är inte direkt något som bör vara lättvindigt. Jag hade nog inte haft svårt att kommunicera i en relation. Jag vill verkligen göra allt i en relation som du beskriver samtidigt som man gör allt för att ha maximalt med kärlek.
Jag har läst psykologi så jag vet om det nu nämner rörande jaget osv men jag skulle säga att jag varit så som jag brukar mot hon jag gillar när vi ses. Alla anpassar sig lite men jag anpassar inte direkt mitt språk eller dylikt för henne utan är autentisk när jag pratar och skriver med henne.
Självklart utvecklas man men jag vill helst göra det med en person genom en relation snarare än att gå från partner till partner. Jag skulle älska att vara i en relation tills så länge som möjligt.
Det är olika svårt för olika människor. Och det beror på vad du menar med svårt, jag menar att det är ännu svårare att få en relation att vara bra i längden.
Det är ju bra att du är autentisk när du pratar med henne. Jag menar dock att den person man tror att någon är i början blir ändå något annat 2 år senare. Man har en föreställning om vem någon är, den är inte exakt och korrekt.
Saker och ting blir sällan alls som man har planerat, blir och håller sig en relation så att den är bra så varför inte fortsätta den. Dom som går från relation till relation har ofta någon slags issues eller så tycker man bäst om förälskelsefasen och inte realiteten. Kan vara otroligt svårt att se vem någon är med innan man känner dom väl.