• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym skrev 2025-03-09 13:55:14 följande:

Sannolikheten att någon som ideligen svarar "nej, så är det inte" om precis allt ska komma till tillräcklig insikt för att börja få vissa omständigheter kontrollerade känns ganska försumbar, tyvärr.

anonym05swe skrev 2025-03-09 15:39:59 följande:
    Ja, för finns ingen anledning att göra en heller
    anonym05swe skrev 2025-03-09 16:28:30 följande:
    Inget har med att göra så är helt irrelevant.

Ja, ni ser ju ...
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-10 09:58:06 följande:

Jag försöker dock men vet ej hur lämpligt det är att fråga om dejt redan nu iom att vi aldrig varit träffats ensamma utanför organisationen tidigare. Hur kan hon tolka det? Kan hon tro syftet med dm:sen enbart varit för att skaffa en dejt med henne? Kan hon tolka det som att jag enbart söker bekräftelse? 

Hur "försöker" du när du inte ens frågar? Hur yttrar sig dessa försök? Enbart som att du går och våndas? 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:01:12 följande:
    Inte sagt att det är verkligheten men en del personer delar de åsikterna om icks osv. Sluta insiunera icke sanna saker. 

Sade inte alla tycker så men uppenbarligen en del.
    Varför har vi den här diskussionen?
    Vad i helsefyr har vad "vissa" och "en del influencers" med den aktuella tjejen att göra? Hur drabbas din relation till henne av att vissa på Youtube säger något om hur vissa andra tycker?

Och jo, hela tråden går faktiskt ut på att du vet bättre om allt och bara nosar dig.
    Kom igen nu. Bara svara "nej, så är det inte" igen. Bara våga.

Din bästa period hittills var den när du slogs med näbbar och klor för att du "hade kommit långt och gjort mycket". Alla andra hade som vanligt fel. Du hade minsann gjort allt du kunde och kommit långt framåt. Detta yttrade sig i att hon inte visste om att du var intresserad. Så var det med den saken och du hade minsann rätt.
    Det var riktigt roliga tider. Synd att du ändrade den inställningen och började våndas över att du gjort för lite ändå.
  • Anonym

Hur har de senaste "aktiva försöken" gått? De har gått ut på enbart grubblerier, förstår jag? Lett till några framsteg?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-14 10:04:25 följande:

Jag försöker som sagt

Det kan ju diskuteras. Ivrigt ...

Du har fortfarande inte svarat på HUR dessa "dejtingnormer" har med dig och den aktuella tjejen att göra? Vad spelar det för roll vilka normer som möjligen råder för andra? 
  • Anonym

Försök pågår.
    Ett år, fyra månader. 
    690 sidor.

Resultat: Hon vet inte att du är intresserad.

Tänk att ha den här killen anställd ... 
    -Men vafan, har du fortfarande inte gjort detta?!?!
    -Inte sagt att jag är felfri. Jag försöker. Det kan misstolkas.

-Men du välte hela pallraden och glömde beställa en årsförbrukning av råmaterial?
    -Det är normerna. Jag är inte som andra, som stressar fram materialet. Fel på beställningsformuläret också. 
    -Du är rätt jävla ineffektiv och dyr!
    -Nä. Inte sagt att jag är dyr.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-14 10:52:44 följande:
    Jag vet inte om vad hon har för krav i dejting så vet inte om hon gillar de dejtningnormerna eller ej. 

Jag vill bara vara hennes 
    Så för det första har de egentligen ingen inverkan alls och om det nu ändå skulle finnas en sådan risk, så är den 50%-ig?
  • Anonym

De här "försöken" som du gör, hur yttrar de sig? Vad har du gjort de senaste tre dygnen, t ex?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-15 20:34:40 följande:

spontan och öppen

Fräste ut cola över laptopen.
    Du är ju inte humorbefriad ändå.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-16 00:07:00 följande:

Att du har mage att kalla mig feg när jag valde att slida in i hennes dm:s helt utan förvarning och skulle vara jätteärlig om allting om hon undrade någonting. Jag har aldrig ljugit för henne ex. 

Vad ska jag göra då? Låtsas som att modern dejtning är perfekt? Tro att det är bra att dejta med en person/vecka? 

Allt jag vill är att träffa den rätta kvinnan som kan leda till ett långsiktigt stabilt och kärleksfullt förhållande som inte är tråkigt 

Vad i HELVETE har "modern dejting" med någonting i din situation att göra? Är du allvarlig?
  • Anonym

Ser du själv någon framtid i det här? Du inser väl att vi kommer att sitta här om ännu ett år?
    Hon kommer inte att agera på dina omärkliga hintar och ni kommer inte att vare sig "växa" eller "hamna" ihop.
    Att du helt plötsligt faktiskt gör något är såklart uteslutet. Det hade ju kunnat misstolkas pga modern dejting. Grubblerierna leder ju definitivt ingenstans. Ansvaret är följaktligen hennes, och där kommer ju inget att hända.

Lägg nu ner.

• Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-16 14:55:59 följande:
    Ångrar du dig idag att du inte frågade om en träff igår?
    anonym05swe skrev 2025-03-16 14:58:24 följande:
    Jag försökte
    Fattar du inte frågan?

Varför är det såhär VARJE gång någon ställer en fråga? Du svarar ALDRIG på den, utan skriver "Inte mitt fel" eller "Inte sagt att ...". Frågan ger du kompletta fan i. Hela tiden.
    Just den här frågan löd alltså: Ångrar du idag att du inte frågade om en träff igår?
    Alltså, fattar du?

HUR är "Jag försökte" ett svar på den? Du försökte ångra dig, menar du?

Inser du varför du upplevs som inkapabel till kommunikation och som att du aldrig svarar? Och då var ju detta ändå som du faktiskt skrev något alls. Det är nästan så att frågeställare ska känna sig lite ärad, bara av det.
    Anonym (X) skrev 2025-03-16 19:41:06 följande:
    Hur försökte du? (Att du tänkte på det räknas inte.)

Även jag är mycket nyfiken på hur själva försöket att fråga yttrade sig. Du öppnade käften och var precis på gång men i sista stund råkade du istället säga "Hej. Inte sagt att det är mitt fel!", eller? Hur gick försöket och det påföljande misslyckandet till?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?