• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-19 19:57:42 följande:
    Jag frågade vad du sade till henne. Varför frågade du inte om en dejt?

Varför skrev du att du pratade normalt med henne, brukar du prata onormalt med folk?

Du tror det är så enkelt? 

Nej, poängen är att konversationen inte ledde någonstans

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 20:34:41 följande:
    Du har inget till godo att misslyckas på, och du tror du ska klara nästan dubbelt så många poäng över sommaren som du tog på hela höstterminen?

Var kommer ditt självförtroende från när du inte uträttat nät i livet?
    Ja, för tog kurser som är introkurser som är enbart digitalt som jag har goda förkunskaper om (etik, Ukraina och energisystem) 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 20:59:55 följande:
    Du har enbart läst introkurser under hösten med? Förkunskaper från vad?

Nej, tidigare läste jag program 

Ska läsa Sommar(kurser) och HT (program)

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 20:59:55 följande:
    Du har enbart läst introkurser under hösten med? Förkunskaper från vad?

Nej, som jag ska läsa till sommaren 

Har kunskaper av det sedan tidigare 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 21:29:52 följande:

Hur har du lyckats söka exakt 20hp förresten? Kurserna brukar vara 7.5 vardera.

Läser exakt 20 hp ja

Tre olika kurser 7,5 x2 samt en 5p

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-19 21:36:33 följande:
    Är det därför du är på Badoo, för att du inte vågar prata med henne?

Tidigare har du sagt att du visst vågar fråga men inte haft chansen. Nu har du haft chansen men vågade inte. Hur känns det?
    Nej använder det knappt heller 
    Vågade men gick inte logistiskt på plats att göra det
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-19 22:03:01 följande:

Skitsnack. Det handlar inte om logistik. Du kunde frågar henne om ni kunde prata själv några minuter, men du vågade inte. Om du vågat men ändå inte gjorde det så betyder det att du inte gillar henne tillräckligt. 

Handlar enbart om logistiken 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-20 21:25:37 följande:
    Så varför klarade du inte av det på eventet då? Man har ju tid för mingel och samtal utanför de stora föreläsningarna eller vad det nu är och då borde du ha hunnit prata enskilt med henne om du verkligen, verkligen velat. 
    På eventet gick det inte logistiskt heller pga jättepackat schema och ingen direkt tid för att träffas själva. Jag försökte 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-20 21:38:29 följande:
    Så du frågade om hon hade tid att prata med dig en stund?
    Gick inte att få in rent logistiskt att göra det
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-03-20 21:59:52 följande:
    Skitsnack. Du stod ju i grupp med henne.
    Knappast så jag vill prata om det inför andra lol 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-21 12:14:38 följande:
    TS? Var det en för svår fråga att svara på?
    Ja, det kommer gå logistiskt i framtiden ja
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-21 15:04:19 följande:
    Just det, jag hade glömt den dåliga lägenheten!
    TS, när flyttat du till nytt?
    I slutet av April
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-21 13:56:30 följande:
    Varför skulle det? Vad tänker du kommer att ändras med logistiken?
    Om vi blir ihop kan man ju träffas varannan vecka hos varandra ex. Betydligt svårare att träffas om man inte ens är ett par
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-21 22:33:27 följande:
    Hur ska du bli det när du inte klarar av "logistiken" att kunna prata med henne på ett event? 
    Pratade med henne där och har skrivit i Dm:s med henne. Ja, jag borde göra mer för är riktigt jobbigt som det är nu men är inte enkelt. 

Och nej, är inte autist som vissa säger enbart för jag inte vill stressa henne 
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-21 23:54:55 följande:

När jag tänker efter, är du nog fan det största offret jag någonsin sett. Den som haft mest otur av alla jag hört talas om.
    Andra löser sina situationer. För jävla ynkligt ...

Du attackerar mig bara och har gjort tråden igenom. Du tycker säkert det är bättre med folk som byter partner från månad till månad eller?

Om jag inte hade gjort något hade jag inte pratat med henne på event, inte dm:at henne ex. Ja, jag bör göra mer och bör ha gjort mer men det är inte enkelt. Har tidigare inte haft flickvän heller och vill gå in i en för sakens skull.

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-22 00:12:11 följande:
    Nej, det är du som är dement eller inte läser. Jag började genom att upprepade gånger försöka hjälpa dig, uppmuntra och dra lyckade historier, bl a om mig själv. Åt detta hånskrattade du, kallade alla andra för daterade och mindre vetande och förklarade att din situation (faktiskt bokstavligen) var mycket värre än alla andras tidigare. Vi var flera som försökte, flertalet gånger. Du nosade dig och drev med det och var allmänt bossig. Du förstörde folks välvilja, min inkluderad.

Såhär efter det icke-autistiska antalet sidor i den icke-autistiska, normala diskussionen är det kanske dock lika bra att alla vi andra ger oss.
    Det enda du gör är ju att argumentera emot och tydligen har du rätt och alla andra fel. Titta bara på dina framgångar i allt. Vi ger upp, och du kommer snart att vara ihop med den stackars artigt svarande tjejen. Bara fortsätt på sättet som du argumenterar för.
    anonym05swe skrev 2025-03-21 23:58:29 följande:

Du tycker säkert det är bättre med folk som byter partner från månad till månad eller?

Fungerar du alls eller? Vi har redan avhandlat det här ju? Du hittar på saker helt jävla tagna ur luften och jag har redan svarat om detta.
    Du är säkerligen sån där paprika-älskare.Det låter ju riktigt taskigt eftersom det tydligen vore att medvetet stressa henne. Bättre att vänta på att hamna.

Citat på råd/uppmuntran? 

Ja och jag har tagit del av det men av de senaste du skrivit har du hånat mig. Jag hånar inte folk och kallar inte folk mindre vetande, inte sagt att jag är bättre än andra heller. Jag har inte med avsikt försökt göra folks upplevelser dåliga, jag vill bara hitta den rätta och slippa allt detta krångel med skapandet av en relation (och så säger vissa att detta är enklare än att bibehålla en bra relation). Har inte kallat personer "daterade och mindre vetande" heller.

Jag tar gärna emot riktiga råd, inte hån. Inte sagt att jag är bättre än alla eller lyckas med alla. Läs ursprungsinlägget. Jag har t.o.m erkänt flera gånger att jag helst hade varit i en relation redan i högstadiet, gymnasiet och nu men inte hamnat i någon under någon av de tre stadierna. 

Nej, jag vill fortsätta agera och agera mer för att träffa henne.

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-22 00:38:55 följande:
    Leta upp var jag började i en tråd som du har lyckats göra 700 sidor lång? Du är inte riktigt värd den energin. Då får du hellre minnas fel och tro att du har rätt.

Jag upplever det (för tusende gången) som att du är bossig, nosig och nedvärderande och agerar efter det. Varje gång vi har haft den här diskussionen så är det jag som har fått medhåll angående din attityd. Inte du. Uppenbarligen ser vi inte det på samma sätt.

Ärligt - Ibland har nerver och adrenalin fått the best of me i tråden och jag har skrivit saker som varit onödiga eller onödigt formulerade. Oftast förmodligen om jag råkar låta något annat gå ut över detta, eller när jag anser att du är hopplös att konversera.
    Jag funkar så att jag blir sarkastisk, får hånfulla tendenser och ibland faktiskt orättvis när jag är sur eller irriterad (förbannad är en annan sak och det har du aldrig fått mig) - fråga min sambo ...
    För de gånger som det har hänt att du fått klä bly för saker som irriterat mig innan eller när jag låtit irritationen gå för långt kan jag uppriktigt be om ursäkt. Egentligen skriver vi ju här för att vi vill att du ska lyckas. Jag måste dock vidhålla att ibland anser jag att du är omöjlig att konversera och ibland tycker jag att min irritation och det du upplever som angrepp varit rättfärdigade och jag upplevt att du är nedvärderande och känt mig förfördelad eller något.
    Men när jag låter det gå för långt så gör jag fel.

Och sista då:
    Alla vi andra här har försökt med alla möjliga grader av uppriktiga och handfasta råd, gång på gång på gång.

Jag har scrollat igenom det du skrivit och är inte direkt råd, andra har gett mer direkta råd. Jag vill få så många råd som möjligt som ökar chansen att bli hennes (eller i värsta fall någon annans pojkvän om detta inte går vägen)

Jag besvarade enbart

Ja, jag hoppas också det lyckas. Att bli hennes vore som att gå på moln, nu lider jag bara istället av allt detta. Är så jobbigt. 

På slutet har det varit mer hån snarare än råd. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?