Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-24 11:03:38 följande:
TS, läste detta idag, kanske något för dig:
På RFSU Malmös dejtingskola ?Nån för Alla? får deltagare lära sig om hur man bygger relationer, var man kan träffa någon och vad man kan göra på en första dejt.
Initiativet riktar sig till personer med NPF-diagnoser, som autism, där sociala situationer ibland kan vara en utmaning. Night blev nyfiken och ansökte till kursen som hölls på NPF Mötesplats, vilket P4 Malmöhus var först med att rapportera om.
? Jag tycker att det har varit väldigt bra och lärorikt. Jag lärde mig att det är okej att vara kräsen och att man inte bara ska nöja sig.
?Hjälper väldigt många?
Under kursen visas filmer som deltagarna diskuterar tillsammans med varandra och kursledarna, som de också kan ställa frågor till. Night har fått tips på hur man ska våga ta kontakt med människor.
? Det svåraste för mig är nog att ta kontakt, så det hjälper med tips. Om du aldrig vågar ta steget att prata med någon så blir det svårt att få vänner eller en partner. Jag tror att kursen hjälper väldigt många.
Nej, jag kan redan dejta och har bra sociala förmågor och ingen nfp-diagnos på något sätt.
Kan dejta folk utan problem men väljer att inte dejta ngn annan av respekt för hon jag gillar
Jag kan också ta kontakt med folk och är bra socialt och har ingen NFP på något sätt.
Den där länken kan vara nyttig för andra (som faktiskt har NPF inte mig)