-
Kan inte direkt få känslor för 2 personer samtidigt för har känslor för hon som tråden handlar om fortsatt.Anonym (Lugn) skrev 2025-04-01 16:11:45 följande:Hur ska du få känslor för någon då?
-
Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-02 08:07:01 följande:Det är inte en naturlag att gå runt och vara kär hela tiden. Det är många singlar som inte är kära i någon.
Att du vill ha någon att vara kär i, bara någon vem som helst, visar att det är fråga om verklighetsflykt för din del. Lägg fokus på det som för dig framåt i livet just nu: din jobb/plugg-situation. Ska du göra någon/några omtentor i vår för att bli godkänd på höstterminens kurser? Har du fått sommarjobb, i Stockholm eller i din hemstad?Många är också i relationer. Allt jag vill är vara i en bra relation (allra helst med henne såklart)
Nej, vill inte det.
-
Det är inte orsaken till jag är singel lolAnonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-02 11:24:11 följande:Men nu är inte du en relation. Du är singel. Och om ditt tidigare handlande (eller brist på sådant) fortsätter i samma stil, kommer du fortsätta vara singel.
Vad är det du inte vill? Satsa på plugg och jobb? Göra omtentor? Sommarjobba? Göra någonting alls, överhuvudtaget?
Vill inte "vara kär för sakens skull" -
Pga är lojal och söker långsiktigtAnonym skrev 2025-04-02 13:56:09 följande:Är orsaken till att du är singel inte din brist på handlande?!
Vad är orsaken då? -
Inre sagt om andra men finns personer som enbart "strular runt" i min ålder. Jag vill träffa den rätta kvinnan baraAnonym (X) skrev 2025-04-02 15:17:26 följande:
Är du singel för att du är så bra, alla andra träffar folk för att de är illojala och vill knulla runt?
Hur står det till i huvudet TS?
-
Jag har känslor för en kvinna men iom att vi inte är i en relation (just nu iaf) kan jag inte säga att det är det rätta änAnonym (Tiden går) skrev 2025-04-02 15:24:14 följande:Så du har alltså inte träffat den rätta kvinnan ännu, därför är du fortfarande singel?
-
Nej läs vad jag skrev istället. Blir snarare dissad för att jag faktiskt visar intresse och är tydlig att jag söker långsiktigt. Hade utan problem kunnat gå in i en relation för sakens skull men vill ej det.Anonym (Hej) skrev 2025-04-02 19:39:15 följande:Menar du att du blir dissad av alla tjejer för att de känner på sig att du är lojal och bara söker långsiktigt eller menar du att du dissar alla tjejer?
Ju längre tråden blir, desto mer autistiskt svarar du. Om du på riktigt vill ge ett annat intryck behöver du steppa upp i dina svar (vilket jag faktiskt inte tror att du kan eftersom du skriver likadant i alla dina trådar). -
Jag svarade på din fråga om varför jag blev dissad/avvisad och det är för jag söker långsiktigt. Varit samma sak alla gånger jag blivit avvisad.Anonym (Hej) skrev 2025-04-02 20:25:30 följande:Det går faktiskt inte att förstå vad du försöker få sagt längre. Du skriver korta svar utan fullständiga meningar och dessutom helt utan relevans till frågan.
Du har väl aldrig varit i position att bli dissad? Den enda dejten du gick på kan du knappast ha visat att du söker långsiktigt och när du var 12 år är verkligen helt ointressant i sammanhanget. Tjejen du skriver med lite random tänker nog bara att du är en blyg, förälskad kille som inte vågar göra något mer.
Blev avvisad i ÅK 7 och varit på en tråkig dejt ja (tack modern dating). Tror inte hon anar det, inte än iaf. Inget tyder på det just nu. -
Anonym skrev 2025-04-02 20:44:54 följande:Vi konstaterar alltså härmed att tjejen ifråga inte vet att du är intresserad pga att du är lojal mot någon som du inte har att vara lojal mot, samt återigen att du svarar frekvent och begripligt.
Orsaken till trådens existens och att hon inte driver situationen (som hon inte känner till) framåt är att du "bryr dig om henne".
Absolut. Heja heja.Anonym skrev 2025-04-02 20:44:54 följande:Vi konstaterar alltså härmed att tjejen ifråga inte vet att du är intresserad pga att du är lojal mot någon som du inte har att vara lojal mot, samt återigen att du svarar frekvent och begripligt.
Orsaken till trådens existens och att hon inte driver situationen (som hon inte känner till) framåt är att du "bryr dig om henne".
Absolut. Heja heja.
Samma person som sade att jag "skapat ett luftslott om henne" trots att jag vid det tillfället pratat med henne irl flera gånger......
Nej trådens existens är för att få bra råd i situationen. -
Klart man kan bygga luftslott ändå om folk man träffat men det stämmer inte. Den anklagelsen saknar helt grund.Anonym skrev 2025-04-02 20:50:34 följande:Ser ju inte så bokstavs-autistiskt ut när du tror att om man har pratat flera gånger med någon så kan man inte ha byggt luftslott.
Har enbart den bilden jag har av henne baserat på mina träffar med henne. -
Ja, nämnde det i förbifarten till henne att jag söker långsiktigt+har det i dejtingprofilen. Enbart haft det med henne men nämnt till andra på appar att jag söker långsiktigt.Anonym (Hej) skrev 2025-04-02 20:53:48 följande:Menar du på allvar att tjejer har dissat dig för att de har förstått att du bara söker långsiktigt? Hur har dom samtalen gått till? Och framför allt hur många har du haft sådana samtal med?
Jag hade defintivt blivit avskräckt när jag var 20 år om killen i första samtalet hade sagt att han bara dejtar under sådana premisser, det blir stalkervarning direkt. Alla normala människor vill träffa en människa några gånger innan man vet vad man känner för någon...
Vad hade den dåliga dejten med modern dejting att göra? Ni gillade väl inte varandra och gick vidare? Precis som man ska när det inte klickar. Ingen skada skedd.
Inte sagt att jag enbart dejtar i sådana premisser heller men att jag söker långsiktigt (dvs att målet är att det ska vara långsiktigt, vill inte träffa en KK direkt helst)
Modern dating var att dejten var typ hur mediandejten ser ut med modern dating. Titta på något, äta tillsammans och hon förde inte något samtal alls utan jag fick sköta allt. -
Anonym skrev 2025-04-02 20:48:43 följande:Modern dejting har influerat landets sjundeklassare till en skadlig nivå och sättet att dejta förblir oförändrat from 13-14 års ålder.
Dejten var under vintern 2023 (tror jag) då jag var 17 så, riktigt tråkig dejt där jag var enda som förde framåt dejten.
Modern dejtining är ett haveri
-
Anonym (Hej) skrev 2025-04-02 21:06:40 följande:Att söka långsiktigt är något helt annat än att vara oseriös med sina dejter, förstår du inte det? Jag gissar att de flesta på dejtingappar söker något seriöst men det betyder inte att de dejtar runt och provar sig fram- målet är det samma men vägen dit ser olika ut.
Dina kommentarer om modern dejting får dig bara att låta överlägsen och nedlåtande, som att alla andra inte tar dejtandet på allvar. Om du hade haft mer kontakta med jämnåriga hade du förstått hur fel du har men i ditt autistiska huvud har du redan bestämt dig att du vet sanningen trots att vi alla säger emot dig.
Att hon inte förde samtalet framåt innebar nog bara att hon ganska snabbt visste att hon inte var intresserad av dig och bara ville avsluta dejten, detta behöver varken vara fel eller konstigt utan händer i många fall.Sade inte annat? Sade bara att många inte söker långsiktigt utan finns folk som "söker kortsiktigt" eller "vill bara göra något".
Inte sagt att andra inte tar dejtandet på allvar men finns oseriösa också (som kräver att killar ska betala för allt, sköta allting, fixa plats osv). Finns också folk som inte heller har ett tydligt mål för en dejt eller en relation utan som bara låter det gå utan att tänka och sen efteråt "åh nej varför pratade jag inte mer om vad jag ville göra i relationen" när de gör slut. Inte heller sagt att jag bara vet sanningen eller ens antytt det.
Ändå insisterade henne på att vi skulle vara på en restaurang efter en bio...