• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Hej) skrev 2025-04-02 20:53:48 följande:
    Menar du på allvar att tjejer har dissat dig för att de har förstått att du bara söker långsiktigt? Hur har dom samtalen gått till? Och framför allt hur många har du haft sådana samtal med?

Jag hade defintivt blivit avskräckt när jag var 20 år om killen i första samtalet hade sagt att han bara dejtar under sådana premisser, det blir stalkervarning direkt. Alla normala människor vill träffa en människa några gånger innan man vet vad man känner för någon...

Vad hade den dåliga dejten med modern dejting att göra? Ni gillade väl inte varandra och gick vidare? Precis som man ska när det inte klickar. Ingen skada skedd.
    Ja, nämnde det i förbifarten till henne att jag söker långsiktigt+har det i dejtingprofilen. Enbart haft det med henne men nämnt till andra på appar att jag söker långsiktigt. 

Inte sagt att jag enbart dejtar i sådana premisser heller men att jag söker långsiktigt (dvs att målet är att det ska vara långsiktigt, vill inte träffa en KK direkt helst) 

Modern dating var att dejten var typ hur mediandejten ser ut med modern dating. Titta på något, äta tillsammans och hon förde inte något samtal alls utan jag fick sköta allt. 
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-04-02 20:48:43 följande:
    Modern dejting har influerat landets sjundeklassare till en skadlig nivå och sättet att dejta förblir oförändrat from 13-14 års ålder.

Dejten var under vintern 2023 (tror jag) då jag var 17 så, riktigt tråkig dejt där jag var enda som förde framåt dejten. 

Modern dejtining är ett haveri

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-02 21:06:40 följande:
    Att söka långsiktigt är något helt annat än att vara oseriös med sina dejter, förstår du inte det? Jag gissar att de flesta på dejtingappar söker något seriöst men det betyder inte att de dejtar runt och provar sig fram- målet är det samma men vägen dit ser olika ut.

Dina kommentarer om modern dejting får dig bara att låta överlägsen och nedlåtande, som att alla andra inte tar dejtandet på allvar. Om du hade haft mer kontakta med jämnåriga hade du förstått hur fel du har men i ditt autistiska huvud har du redan bestämt dig att du vet sanningen trots att vi alla säger emot dig.

Att hon inte förde samtalet framåt innebar nog bara att hon ganska snabbt visste att hon inte var intresserad av dig och bara ville avsluta dejten, detta behöver varken vara fel eller konstigt utan händer i många fall.

Sade inte annat? Sade bara att många inte söker långsiktigt utan finns folk som "söker kortsiktigt" eller "vill bara göra något". 

Inte sagt att andra inte tar dejtandet på allvar men finns oseriösa också (som kräver att killar ska betala för allt, sköta allting, fixa plats osv). Finns också folk som inte heller har ett tydligt mål för en dejt eller en relation utan som bara låter det gå utan att tänka och sen efteråt "åh nej varför pratade jag inte mer om vad jag ville göra i relationen" när de gör slut. Inte heller sagt att jag bara vet sanningen eller ens antytt det.

Ändå insisterade henne på att vi skulle vara på en restaurang efter en bio... 

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-03 20:25:36 följande:

Dina erfarenheter som du bygger dina rädslor och fördomar på är alltså en gång som 13-åring och en gång som 17-åring? 

I rest my case!

Har inte fördomar nej
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-04-03 22:42:13 följande:
    Du har som alltid ett slående icke-autistiskt sätt att konversera!
    Att alla andra i tråden inser din belägenhet är naturligtvis helt taget ur luften och absolut ingenting som du själv kan ha lagt grunden till, upprepade gånger.

Alltså, VILKA autism-befriade svar som levereras!
    Har redan sagt att jag har ansvar för en del saker flera gånger så vet inte vad du pratar om
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-03 21:01:43 följande:
    Du har om och om igen visat på dina fördomar och beskrivit en omvärld som ytlig och som endast söker kortsiktigt- läs sex. Det är bara du som är ute efter den stora kärleken och därför hittar du inte rätt eftersom alla andra är så ytliga.

Du har varit otroligt fördomsfull! Dessutom har det visat sig att alla dina fördomar har byggt på artiklar, poddar och omklädningsrumssnack, dvs absolut ingen tyngd bakom alls.

Du förnekar att kortsiktiga förhållanden och dylikt finns eller? Nej, men dejtingnormerna idag är helt annorlunda än vad de var för ca 20-25 år sedan ex. 

Nej, jag pratar med folk och baserar mina åsikter på riktiga saker

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-05 08:49:52 följande:
    Det är klart att det finns kortsiktiga förhållanden, världen är inte svart-vit. Förnekar du att det finns långa förhållanden? Att det finns massa människor som tänker som du gör och vill hitta den stora kärleken direkt?

Du har varit tydlig med att du inte pratar med folk, du har beskrivit dig själv som någon utan vänner och att ditt intresse i livet är att vara i naturen. Du har också, när vi bett om källor, skrivit att du har lyssnat på en podd eller gett en länk till Aftonbladet eller till något annat som är helt utan någon större grund.
    Finns det ja men långt ifrån alla eller ens så mkt som 65-70% 

Jo, pratar med folk och har vänner och nej har en mängd intressen. Har gett exempel från verkligheten och länkar ja
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-04-04 21:52:40 följande:

På riktigt: varför är det svårare för dig än andra när det gäller dejting?

För jag vill inte dejta för sakens skull eller kunna säga "Ja, jag dejtar person x men jag var också på dejt med person y och person z och person b förra veckan också"
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-04-07 18:18:05 följande:

Har du skrivit med henne sen eventet?

Nej pga funderat på vad att skriva
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-04-07 23:35:10 följande:
    Vad behöver du fundera över? Det är ju bara att skriva att det var kul att ses, kanske fråga vad hon tagit med sig från eventet, berätta vad du själv kände om det... nu har det ju gått flera veckor utan att du har hört av dig... åh vilket intresse det (inte) visar... Inte ens en gnutta vänskapskänslor egentligen. 

Eller jo, skrev med henne direkt efter eventet om själva eventet men inte efter det. 

Du tror det är enkelt att visa intresse för en person man vill spendera livet med (om det blir en relation liksom)? Är pga jag gillar henne det är svårare att visa det. Ursprungsinlägget stämmer fortfarande.

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-04-08 08:21:20 följande:
    Nejdå, din lille trevligt och frekvent svarande, socialt framgångsrika sanningssägare. Det har du inte funderat över. Du vet ju redan vad su ska skriva, har du förklarat.
    anonym05swe skrev 2025-04-07 23:52:29 följande:

Du tror det är enkelt 

Så nu är det ändå bara feghet det hänger på då, efter 728 sidor? Det var ju skönt att det gick så smidigt att konstatera problemet.

Ja, vet ca vad jag ska skriva men funderar på hur kommer hon tänka om det

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-04-08 11:35:46 följande:
    Detta visar ju att det är rädsla allt beror på, du är rädd att hon ska missuppfatta dig eller att hon ska tacka nej.

Bra, då är det utrett. Hur ska du nu gå vidare för att våga skicka iväg en fråga?

Nej, handlar om logistik och det jag sade tidigare främst 

Vet ej

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-04-10 22:25:20 följande:
    Och sluta slösa energi på att fundera. Du kommer aldrig att göra något. Det har vi alla konstaterat för över ett år sedan.
    Jo, jag kommer "göra något". Ska bjuda ut henne när det går
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-04-10 22:42:34 följande:
    Jaaa ... jag ser ju här på kurvan över det senaste årets framsteg att det faktiskt verkar bli av och att du är mycket noga med att hålla en rak och ärlig linje.

Bullshit.
    Du kommer aldrig att göra något och det är nog tur det, med tanke på hur förbannat längesedan det är som det sista räddningsbara tåget passerade.

Observera själv t ex hur du just i detta nu sitter och yrar om att du inte kan skicka ett sms pga "logistik". Du ser ju själv ..
    (Och detta efter att ha hånat en massa andras, betydligt värre situationer.)

Dels är det inte kört (hon vet inte ens om mina äkta känslor för henne) och dels så har jag agerat genom att skriva med henne och vara med henne på event. 

Nej, logistiken handlar om att fixa träff. 

Har ej hånat andras situationer? Ge exempel då som du tycker är det

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-04-11 09:10:39 följande:
    Om du vill spendera livet med henne varför är du då ute på dejtingappar för att få till träffar med andra?

Kåt ibland men vill inte ligga runt runt
    Vi är inte i en relation så är inget fel att vara på dejtingappar med det. Får inte direkt känslor för andra om man är på appar
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-11 10:14:35 följande:
    ...eller är det så att du innerst inne insett att du inte kommer tillbringa resten av livet med henne, och därför söker en annan kärlek på dejtingapparna? Vilket inte är något fel, verkligen inte!
    Nej har inte gett upp även fast läget inte är det bästa
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-04-11 11:03:09 följande:
    Om du börjat leta efter andra, vilket du gör (fast du inte gillar modern dejting), så har du gett upp hoppet. 
    Letar inte efter andra bara för jag sporadiskt använder dejtingappar...
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-04-11 13:42:03 följande:
    Enligt din tråd vill du få till träffar. Är det bara sex du är ute efter?
    Nej, jag söker enbart långsiktigt
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-04-11 16:00:00 följande:
    Åter igen: man är inte ute på dejtingappar etc om man är så kär som du påstår dig vara, inte ens om man inte är i en relation med den man är kär i. 

Du är en hycklare av rang.
    Nej är inte problematiskt så länge man inte är i en relation. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-11 17:31:33 följande:

Helt ärligt tror jag inte TS är en hycklare, jag tror det handlar om att han har väldigt dålig självkännedom. Han vet inte vem han själv är, och han vet definitivt inte hur andra uppfattar honom. Det är vanligt hos 19-20-åringar, men i TS fall finns ett odiagnosticerat neuropsykiatriskt funktionshinder som gör det ännu svårare.

Nej, har inte med funktionshinder att göra med att jag inte bjudit ut henne utan enbart logistik, rädsla och omtänksamhet för henne som påverkar det
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?