• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Ser du själv någon framtid i det här? Du inser väl att vi kommer att sitta här om ännu ett år?
    Hon kommer inte att agera på dina omärkliga hintar och ni kommer inte att vare sig "växa" eller "hamna" ihop.
    Att du helt plötsligt faktiskt gör något är såklart uteslutet. Det hade ju kunnat misstolkas pga modern dejting. Grubblerierna leder ju definitivt ingenstans. Ansvaret är följaktligen hennes, och där kommer ju inget att hända.

Lägg nu ner.

• Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-16 14:55:59 följande:
    Ångrar du dig idag att du inte frågade om en träff igår?
    anonym05swe skrev 2025-03-16 14:58:24 följande:
    Jag försökte
    Fattar du inte frågan?

Varför är det såhär VARJE gång någon ställer en fråga? Du svarar ALDRIG på den, utan skriver "Inte mitt fel" eller "Inte sagt att ...". Frågan ger du kompletta fan i. Hela tiden.
    Just den här frågan löd alltså: Ångrar du idag att du inte frågade om en träff igår?
    Alltså, fattar du?

HUR är "Jag försökte" ett svar på den? Du försökte ångra dig, menar du?

Inser du varför du upplevs som inkapabel till kommunikation och som att du aldrig svarar? Och då var ju detta ändå som du faktiskt skrev något alls. Det är nästan så att frågeställare ska känna sig lite ärad, bara av det.
    Anonym (X) skrev 2025-03-16 19:41:06 följande:
    Hur försökte du? (Att du tänkte på det räknas inte.)

Även jag är mycket nyfiken på hur själva försöket att fråga yttrade sig. Du öppnade käften och var precis på gång men i sista stund råkade du istället säga "Hej. Inte sagt att det är mitt fel!", eller? Hur gick försöket och det påföljande misslyckandet till?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-16 23:26:28 följande:

Nej, du missuppfattade

Gick bara rent logistiskt inte att kunna prata själv med henne

Svara då istället.

Så med andra ord var det aldrig något försök? Eller hur gick försöket till då?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-16 23:26:28 följande:

Nej, du missuppfattade

Originalfrågan var en Ja- eller nej-fråga. Ångrade du dagen efter att du inte hade frågat? Du har fortfarande inte svarat.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-17 17:00:17 följande:
    Fanns inte möjlighet att där prata ensamma
    Du tycker fortfarande att du svarar eller? Ser inte alls hur du kan uppfattas som helt omöjlig att konversera eller som att du inte svarar?
  • Anonym
    Anonym skrev 2025-03-17 11:32:37 följande:
    Originalfrågan var en Ja- eller nej-fråga. Ångrade du dagen efter att du inte hade frågat? Du har fortfarande inte svarat.
    Gäller än.

Som med 85% av alla andra frågor i tråden.
  • Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-21 15:01:29 följande:
    Vem har intalat dig att allt kommer landa i ditt knä bara du vill det tillräckligt mycket?

Det känns som att de närmaste åren handlar om att du ska få en realitycheck, skolan funkade inte, jobben kom inte, tjejerna stod inte i kö och lägenheterna var inte bra.

Allt ovan är livet och inget kommer bara lösa sig utan allt handlar om slit, engagemang och trial and error. Du måste testa om och om igen och prova olika sätt att lösa problemen men hittills är alla dina svar att du haft otur, inget är ditt ansvar eller pga dig.
    Tyvärr är det nog så att det aldrig resulterar i någon reality check, även när det borde ha gjort det för länge sedan.

TS tror ju att han "försöker" när han inte gör ett skit. Han försöker försöka, möjligen. I övrigt utspelar ju sig både försöken och hindren inne i hans skalle. Det "gick inte logistiskt" att prata med henne. Trots att det inte "gick", "försökte" han. Ett självuttalat bevis för att försöken helt enkelt är att vilja. Han tror att han försöker utföra, men möjligen försöker han förmå sig själv. Vågar dock icke.

Så nä, för den här fega autisten blir det nog aldrig någon reality check. Han kommer att bli ett stackars offer som har rätt i allt men världens jävla otur med livet och alla yttre omständigheter.
  • Anonym

Det handlar inte om att du skulle stressa henne, som vi alla vet. Ingen vill ju stressa fram något innan det gått 800 sidor och två år, när man väl står där med henne och bara behöver öppna käften när man ju faktiskt vågar och allt. Nänä, det handlar om att det inte "gick logistiskt".

Ett slående icke-autistiskt resonemang.

För övrigt var det ju rätt elakt att "försöka" när du anser att det vore att stressa henne. Redan nu efter 16 månader också.

• Anonym

När jag tänker efter, är du nog fan det största offret jag någonsin sett. Den som haft mest otur av alla jag hört talas om.
    Andra löser sina situationer. För jävla ynkligt ...

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-21 23:58:29 följande:

Du attackerar mig bara och har gjort tråden igenom.

Nej, det är du som är dement eller inte läser. Jag började genom att upprepade gånger försöka hjälpa dig, uppmuntra och dra lyckade historier, bl a om mig själv. Åt detta hånskrattade du, kallade alla andra för daterade och mindre vetande och förklarade att din situation (faktiskt bokstavligen) var mycket värre än alla andras tidigare. Vi var flera som försökte, flertalet gånger. Du nosade dig och drev med det och var allmänt bossig. Du förstörde folks välvilja, min inkluderad.

Såhär efter det icke-autistiska antalet sidor i den icke-autistiska, normala diskussionen är det kanske dock lika bra att alla vi andra ger oss.
    Det enda du gör är ju att argumentera emot och tydligen har du rätt och alla andra fel. Titta bara på dina framgångar i allt. Vi ger upp, och du kommer snart att vara ihop med den stackars artigt svarande tjejen. Bara fortsätt på sättet som du argumenterar för.

Du tycker säkert det är bättre med folk som byter partner från månad till månad eller?

Fungerar du alls eller? Vi har redan avhandlat det här ju? Du hittar på saker helt jävla tagna ur luften och jag har redan svarat om detta.
    Du är säkerligen sån där paprika-älskare.

Om jag inte hade gjort något hade jag inte pratat med henne på event, inte dm:at henne ex. Ja, jag bör göra mer och bör ha gjort mer men det är inte enkelt. Har tidigare inte haft flickvän heller och vill gå in i en för sakens skull.

Det låter ju riktigt taskigt eftersom det tydligen vore att medvetet stressa henne. Bättre att vänta på att hamna.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-22 00:23:57 följande:

Citat på råd/uppmuntran? 

Ja och jag har tagit del av det men av de senaste du skrivit har du hånat mig. Jag hånar inte folk och kallar inte folk mindre vetande, inte sagt att jag är bättre än andra heller. Jag har inte med avsikt försökt göra folks upplevelser dåliga, jag vill bara hitta den rätta och slippa allt detta krångel med skapandet av en relation (och så säger vissa att detta är enklare än att bibehålla en bra relation). Har inte kallat personer "daterade och mindre vetande" heller.

Jag tar gärna emot riktiga råd, inte hån. Inte sagt att jag är bättre än alla eller lyckas med alla. Läs ursprungsinlägget. Jag har t.o.m erkänt flera gånger att jag helst hade varit i en relation redan i högstadiet, gymnasiet och nu men inte hamnat i någon under någon av de tre stadierna. 

Nej, jag vill fortsätta agera och agera mer för att träffa henne.

Leta upp var jag började i en tråd som du har lyckats göra 700 sidor lång? Du är inte riktigt värd den energin. Då får du hellre minnas fel och tro att du har rätt.

Jag upplever det (för tusende gången) som att du är bossig, nosig och nedvärderande och agerar efter det. Varje gång vi har haft den här diskussionen så är det jag som har fått medhåll angående din attityd. Inte du. Uppenbarligen ser vi inte det på samma sätt.

Ärligt - Ibland har nerver och adrenalin fått the best of me i tråden och jag har skrivit saker som varit onödiga eller onödigt formulerade. Oftast förmodligen om jag råkar låta något annat gå ut över detta, eller när jag anser att du är hopplös att konversera.
    Jag funkar så att jag blir sarkastisk, får hånfulla tendenser och ibland faktiskt orättvis när jag är sur eller irriterad (förbannad är en annan sak och det har du aldrig fått mig) - fråga min sambo ...
    För de gånger som det har hänt att du fått klä bly för saker som irriterat mig innan eller när jag låtit irritationen gå för långt kan jag uppriktigt be om ursäkt. Egentligen skriver vi ju här för att vi vill att du ska lyckas. Jag måste dock vidhålla att ibland anser jag att du är omöjlig att konversera och ibland tycker jag att min irritation och det du upplever som angrepp varit rättfärdigade och jag upplevt att du är nedvärderande och känt mig förfördelad eller något.
    Men när jag låter det gå för långt så gör jag fel.

Och sista då:
    Alla vi andra här har försökt med alla möjliga grader av uppriktiga och handfasta råd, gång på gång på gång.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-22 00:56:35 följande:

Jag har scrollat igenom det du skrivit och är inte direkt råd, andra har gett mer direkta råd. Jag vill få så många råd som möjligt som ökar chansen att bli hennes (eller i värsta fall någon annans pojkvän om detta inte går vägen)

Jag besvarade enbart

Ja, jag hoppas också det lyckas. Att bli hennes vore som att gå på moln, nu lider jag bara istället av allt detta. Är så jobbigt. 

På slutet har det varit mer hån snarare än råd. 

Mmmm, det är bara du som har rätt ...

Ang "på slutet" så är det nog så att de allra flesta har tröttnat och är ganska "uttömda" nu. Alla (inkl du) har sagt allt som finns att säga nu. Det bara argumenteras emot och står stilla. Det kommer heller inte att hända något mer. Hon kommer inte att agera på dina hintar och du kommer inte att göra mer.

Hade jag varit du så hade jag - och det är helt uppriktigt nu - lagt ner den här bruden. Det eller verkligen AGERAT. Alltså imorgon.
    Det har gått snart 1,5 år och hon bor tydligen i ditt huvud utan att betala någon hyra alls. (Har du funderat på hur mycket hon tänker på dig och vad tror du isf om det?)
    Lägg energi på utbildning, jobb och boende och sedan, när det väl är lite lugnare och ödets "dax" så kommer det berömda "hamnandet" att ske. Med viss handpåläggning.
    Bergis.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2025-03-22 19:58:05 följande:
    Exempel? Hur många gånger har folk sagt åt dig att ta kontakt med henne och gett förslag hur du ska ta nästa steg? Tror inte någon i familjelivs historia har fått så många råd av så många människor.
    Det stämmer förmodligen. Tror inte heller att någon tidigare har lyckats hålla igång en tråd med såhär många tips.

Synd att inget av dem duger. 
    Man måste ju också gilla att det fortfarande är så att det vore att "stressa fram något" om han hade bjudit ut henne i trådens början. Jaha? Varför startades den då? Man drar igång en tråd och frågar om tips som inte går att anamma för att det vore att stressa. 700 sidor senare är fortfarande alla råd fel.

Svara och kommunicera ordentligt och på normal svenska går då rakt inte heller an.

Vidare kan vi ju konstatera att samtliga NPF-diagnostiseringsmodeller och alla som arbetar med detta nu kan slopas. Synd att slösa samhällets pengar på detta. Det räcker ju att autisten ifråga helt enkelt talar om att han inte är autist numera.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?