• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Jag spår in i framtiden:

Nästa inlägg kommer att förkunna (obs! inte förklara! Bara skriva "att"!) att jo, han lyssnar och tar till sig och nej, han är inte otrevlig eller osympatisk.
    Kort och helt utan förklaring. Autistiskt.

En normalanpassad människa har liksom inte mage att vara otrevlig och sedan, utan ursäkt eller förklaring bara säga att "Det är jag inte alls", som om det var upp till honom att läxa upp andra om hur man uppfattas.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-23 12:08:16 följande:
    Folk inte tycker inte jag är annorlunda i min omgivning heller utan enbart stollar på familjeliv
    Duuuueee ... Är det här nivån på ditt intellekt?

Du konstaterar alltså självmant att de som inte ser dig till vardags utan bara hur du framställer dig själv i en forumtråd drar slutsatsen att du är autist? Vad kan det bero på, tror du? Vem är det som framställt den bilden av dig i tråden?

Kan det vara så att flertalet andra som läser den tror att du är autist helt enkelt för att du gör att du kan för att inte försitta ett tillfälle att bekräfta det? Alltså, vems fel är hela den uppfattningen då? Vems tråd är det och vems inlägg lägger grunden till den uppfattningen hos folk?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-23 14:28:08 följande:
    Inte sagt att andra inte är genuina utan bara att jag bryr mig om henne på riktigt. Jag hade utan kunna bjuda ut henne idag men vill få en så bra formulering som möjligt
    Jag frågade innan:
    Var är kvar nu? Är det bara formuleringen? Om någon hör spök-skriver ett sms åt dig, använder du då det och bjuder ut henne?

På detta har du svarat enligt standardförfarande; dvs inte alls.

Därefter har användaren K citerat sig själv och upprepat konkreta förslag, som alltså nu skrivits åt dig två gånger.
    Svar ifrån dig uteblev.

Användaren K har då frågat var som felas i förslagen, för möjlighet att putsa till dem enligt dina önskemål.
    Svar ifrån dig uteblev.

Detta tror du själv alltså är som du svarar. Så väldigt icke-autistiskt.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-23 15:50:39 följande:
    Har inte hunnit se alla de inläggen. 

Förslaget var väldigt vagt 
    Ja, oerhört. Bara ett färdig-skrivet sms i citationstecken, redo att kopieras och upprepat två gånger.
  • Anonym

Precis som du säger, svarar du ju flitigt.

Tredje gången nu:
    Vad är kvar nu? Bara formuleringen? Om någon skriver ännu ett sms som du bara kan använda rakt av (och vi glömmer att du skiter i alla andra exempel-sms) så skickar du det och bjuder ut henne?

• Anonym
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-26 06:48:17 följande:

Ts, jag vill också ha svar. Jag frågade varför det var så mycket svårare för dig än för andra som skrivit i tråden, som haft betydligt jobbigare logistik. Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och du svarade jag bryr mig om henne på riktigt. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?

Han kommer nog snart och berättar att han svarar.

Själva svaren uteblir dock. Han bara förkunnar att han visst svarar. Trevlig är han också. Tyvärr syns inget av detta, utan man måste få höra det ifrån honom för att få reda på det.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-27 17:07:32 följande:
    Har ändå varit på en dejt 
    Det här måste ju ändå applåderas som ett av dina bästa och mest o-autistiska svar!

Eftersom det eviga mantrat "Jo jag svarar" stämmer så väl, passar jag nu på att fråga för FJÄRDE gången:

Vad är kvar nu? Bara formuleringen? Om någon skriver ännu ett sms som du bara kan använda rakt av (och vi glömmer att du skiter i alla andra exempel-sms) så skickar du det och bjuder ut henne?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-27 20:26:20 följande:
    Vet inte exakt vad som är kvar. Allt beror på om hur det utvecklar sig. Vet redan vad jag ska skriva

Jaha, vet du? Varför har det senaste tjatet bara handlat om formuleringen och att du inte får råd om den och hur du ska skriva då?

Du är bara feg och kryssar mellan ursäkter. Nyss var det krav på råd om formulering och sen i stort sett färdigt.

Så vad är det nu du gnäller om att vi inte ger dig råd om då? Vad är det du behöver råd om för att komma vidare?
    Nä, precis ... Du kryssar mellan ursäkter.

Och angående "modern dejting" - HELA jävla tiden när du får frågan "men varför lyckas alla andra då, men inte du?", så svarar du att det är för att du "söker seriöst".
    Samtidigt påstår du att du inte sätter dig själv över andra och att du inte är ensam om att "söka seriöst". Då kommer ju frågan tillbaka igen - Varför lyckas du inte?

Om det nu vore så att ingen annan faktiskt "söker seriöst" utan bara du, ANSER du - Hur rimmar detta med att du är så väldans normal och förbannat socialt kompetent och livrädd för diagnoser?

Jo, just det - Du har varit på en dejt. Den gick åt helvete.
    Det är den du använder som bevis för din normalitet ju. Glömde den.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-27 20:26:20 följande:
    Vet redan vad jag ska skriva
    Skriv då för helvete och förklara varför du ljugit om bristande uppslag om formuleringar.
    Bara skriv.
    Ingen icke-autist anser att snart 15 månader är "stress".
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-27 23:16:39 följande:

Ska bjuda ut henne som sagt

Nädå.
  • Anonym

Nu vet han ju inte ens vad det är han vill ha råd om längre. Ändå är det kass att han inte får dem (råden).

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-04-01 14:22:11 följande:
    De exemplen du tog upp med andra folks logistik var saker för länge sedan. Dvs inte relevant idag. 
    Vad vill du?
    Logistiken är mycket lättare idag och du vet redan vad du ska skriva. Stress-perioden är över. Du svarar flitigt och trevligt och är socialt framgångsrik och har gjort allt som du kan. Det är inte kört och hon är förmodligen intresserad.
    Heja heja.

Vad vill du? Vad ska någon skriva?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?