• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-18 23:53:47 följande:
    Jo, i en relation skulle jag dessutom förgylla relationen på alla sätt jag kan genom att överraska osv och skapa roliga och bra saker i en relation.
    Du lever i det blå om du tror det här är ett konstruktivt svar på vad citerade.

Eller så driver du med oss.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 00:29:11 följande:
    Läs svaret ovanför också 
    Samma där, det visar att det går inte att nå fram till dig.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 14:02:43 följande:
    Så skvaller är bra alltså enligt dig? Måste man vara öppen med allt hela tiden? 

Jag skulle inte direkt prata om den jag har känslor för för alla så finns inga skäl för hon att göra detsamma 
    Att andra får veta något måste inte betyda skvaller. Måste inte vara öppen vad menar du med öppen? Kanske hon nämner något till någon även om hon såklart inte måste. Det är helt normalt.

Du verkar paranoid och fokuserar på skitsaker i sammanhanget. Det är allt annat än normalt att resonera så här som du gör. Normala människor bryr sig föga om ifall någon får veta eftersom det är långt mycket viktigare att faktiskt göra något och komma närmare sitt mål.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 14:57:26 följande:
    Alltså är en privatsak och sade inte att jag skulle stoppa henne att nämna det heller bara att jag föredrar att det är en privatsak mellan två personer. 

Att dejta ngn är en stor sak. 
    För dig kanske det är stort men för andra som ev. får höra om det är det knappast en stor sak. Folk har fullt upp med sina egna liv och skiter i om du går på en dejt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 16:14:55 följande:
    Du har så många åsikter om människor, hur de är oseriösa och dejtar modernt eller dricker alkohol eller skvallrar om andra mm. Vad ska du göra när du sitter med en tjejs vänner och de agerar precis som det du ser ner på här? Sitta tyst eller säga dina åsikter? Eller har du bara åsikterna tills du är tillfreds med ditt liv?

Du är inte kär. Om du inte har skrivit något till henne på en hel månad är du inte kär någonstans, hon har bara blivit en hang-up eftersom hon är den första på länge som du blev attraherad av. Hon är någon du kan drömma om, en omöjlig dröm vad det verkar.

Du tar absolut inte ansvar, du skyller allt på omständigheter som är helt absurda. Varför ser inte andra människor så stora hinder? Varför klarar alla andra av att åka två timmar till en första dejt men inte du? 
    Exakt, jag är ett exempel på det, har åkt ett par timmar till en första dejt med en kille från nätet, hade alltså inte ens träffat honom som TS gjort med denna tjej, men han var mycket intressant och då tar man chansen, man sitter inte och avvaktar för att omständigheterna är jobbiga och komplexa. Jag hade det inte fett heller så det kostade på för mig att åka kan jag tillägga
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-23 22:27:06 följande:
    Fast vi har skrivit en del totalt så stämmer inte 
    Jag ska som sagt. Du vet att avståndet gör det svårare? Nej är inte kört 

Hon gillade mitt DM på Instagram...
    Just pga avståndet så behöver du ju fråga henne snart. Så att ni kan planera hur ni ska göra.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-23 23:56:52 följande:
    Du kallade personen "älskling" så då antydde det att var en relation i någon form 

Ja? Säger inte emot det

Ja, är det jag vill samtidigt som avståndet sätter stopp för vissa saker tyvärr. Avståndet använder jag inte som andra sagt för att slippa ta ansvar. 
    Sätter stopp för vissa saker? Vilka saker tänker du på då som inte går?
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2025-02-24 07:20:35 följande:
    Hon och vänner skulle på konsert och sa att ts kunde hänga på.
    När han tog det på allvar och började planera ghostade hon honom i 5 veckor och sen kunde hon plötsligt inte gå.
    Hon kanske trodde han inte skulle ta det på allvar, men ändå det där var väl inget sjysst?
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2025-02-24 11:57:01 följande:
    Jag tror hon kan ha menat det som Häng på oss nästa gång men drog öronen åt sig när han tolkade det som bara de 2.
    Kanske det

och nu tänker jag att hon kanske tror han borde fatta av den där ghost att hon inte är intresserad iallafall inte romantiskt
  • Anonym (...)
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-01 18:44:40 följande:
    Du har varit på EN dejt.

Det här är så typiskt ditt autistiska sätt att resonera, du svarar bokstavligt på våra svar fast varenda människa vet vad vi egentligen frågar efter. Gör du det för att lura oss eller för att du inte förstår bättre?
    Å andra sidan svarar han inte bokstavligt på andra frågor utan då är svaret tex bla bla modern dejting, jag vill bara vara hennes för bryr mig om henne
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?