• Anonym (Smol)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-08-16 23:47:18 följande:

Samtidigt gör många slut för de saknar en vision i ett förhållande utan går in spontant i ett utan att tänka igenom saker och ting. Förstår såklart att man måste gilla varandra obv men det finns folk som byter partners relativt ofta av olika skäl. 

Jag skulle inte DTR (definiering the relationship) innan jag träffat henne minst 2-3 v samt ha pratat om en långsiktig och kortsiktig vision för en stark relation. 

Och där sjönk din möjlighet till en relation med någon, någonsin ned till botten.

Hur föreställer du dig det pratet? "Kära Lisa, nu har vi träffats I tre veckor. Det är dags att diskutera vad vi har för visioner I livet och med den här relationen.".

Ska mötet protokollföras? Vem justerar mötesanteckningarna? Kommer ni att välja ordförande och sekreterare för mötet? 

Tror du på allvar att det är normalt att fundera och planera i de banor du gör? Förhållanden formaliserade och uppstyltade i någon typ av process?
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-08-17 10:04:55 följande:
    Nej det gjorde det inte. 

Nej utan snarare att man pratar om ex framtida drömmar för relationen ex flytta ihop, gifta sig och om man i framtiden vill skaffa barn ex. 

Nej haha

Att ha långsiktiga visioner är rimligt ja. 
    Efter 2-3 veckor? För det är det du skriver, efter 2-3 veckor och samtal om kort- och långsiktiga visioner skulle du "DTR", vilket för övrigt låter som  något påhittat skit. Och du menar alltså att efter ha träffat en tjej I  2 veckor,  så skulle du ta ett snack med henne om vad hon tycker om att flytta ihop och skaffa barn. Det låter helt sinnessjukt.

Du verkar tro att relationer funkar enligt checklistor och  processer. Så är det inte i verkligheten.
  • Anonym (Smol)

"Skynda långsamt" heter det. Du kan inte stressa fram ett förhållande bara för att du länge velat ha ett förhållande.

Tagga ned, släpp tankarna på det och GÖR NÅGOT ANNAT under en period. Allt annat är bara maniskt och sjukligt. Över 4400 inlägg är inte normalt att hålla på och älta, så sluta ångestposta och koncentrera dig på studierna.

• Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-08-29 21:01:14 följande:
    Jag är mogen även om jag inte vill stressa henne, jag bryr mig om vad hon vill. Skulle vara jättetransparent med allt för hennes skull. 
    Vaddå bryr dig om vad hon vill? Du vet ju inte vad hon vill. Och hur i hela friden tror du att du stressar henne? Du har hållt på att älta i snart 9 månader och inget har hänt. Hur är det att stressa?
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 13:07:35 följande:

Nej, dels så valde inte jag att få känslor för henne och dels är det vanligt att tycka att det är krångligt att hantera. 

Vill inte "testa, dejta" osv flera personer utan enbart vara i en relation. 

Har inte visat intresse för henne i våra chattar så betyder ingenting särskilt, har haft packat schema. 

Nej, gillar bara henne. 

Nej men kan göra allt för att komma så nära som möjligt det.

Du snackar mycket och gör väldigt lite. Du gör ju inte allt för att komma nära henne. Du sitter på FL och rapar upp samma meningar om och om igen, så vi syns nog om ytterligare ett år i tråden utan att du kommit någonvart.
  • Anonym (Smol)

Min partner och jag träffades på ett sommarjobb. Vi kom överens om att det vore trevligt att träffas på fritiden också och efter 3 månader flyttade vi ihop. Vi träffades väldigt mycket under de tre månaderna och har nu varit ihop i 31 år.

Du kommer inte att bli ihop med den här tjejen om du inte träffar henne och mycket. Det finns inga genvägar. För varje dag som du fortsätter planera och vända och vrida på det perfekta sättet att närma dig henne, desto större risk att hon hittar en partner och du har inte ens frågat om ni ska dricka en kopp kaffe ihop.

Det finns ingen perfekt dejt, Det finns inget perfekt sätt att bli ihop med någon. Du kan inte planera den delen av ditt liv. Du kan slänga bort ytterligare år på att älta och vända och vrida, det är upp till dig. Eller så kan du söka professionell hjälp för att komma ur det hämmade mönstret du fastnat i. Också upp till dig.

• Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-16 13:01:18 följande:

Efter tre månader? Mm jag vill också gärna hamna i en relation så länge. För 30 år sedan var det också enklare att bli ihop innan folk gjort allt med relationer till sociala medier. Allt som är inte perfekt är "red flag" i denna tid. Nu så lägger typ folk ut saker på dejter osv och så är det krav i princip på att man ska lägga upp om relationen på SoMe osv. 

Exakt därför vill jag bjuda ut henne och förhoppningsvis bli ihop med henne. Om jag blir avvisad vore det otroligt jobbigt minst sagt för har ingen aning överhuvudtaget om ngn annan jag ens kan tänka mig vara med just nu liksom. 

Nej, inte sagt att det finns det heller. Jag ska bjuda ut henne först och främst. Jag har inget särskilt behov av att söka hjälp för när det finns folk med större behov. 

Du levde inte för 30 år sedan, så håll gärna inne med dina rosenröda idéer om hur "lätt" det var att bli ihop med någon.

Varför måste du veta om det finns någon annan att ihop med? Det är ett väldigt konstigt synsätt på relationer att behöva ha en alternativ partnerkandidat om kandidat 1 inte går vägen. 

Du ska inte jämföra dina behov av professionell hjälp mot någon annans behov. Ditt sätt att resonera och inte-agera är inte friskt. Du kommer inte loss ur läget du är i nu. Jag är helt säker på att om ett år till så ältar du fortfarande här. En normal person hade inte hållt på så länge som du gör, så jo, du behöver professionell hjälp för att komma ur din situation. När du är i ett bättre mentalt läge, så kommer du att ha lättare att umgås med folk, och hitta en partner.
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-25 10:26:02 följande:

Hur skulle hon redan veta det? 

Nej, jag vill inte ge upp

Det kan vem som helst räkna ut. Singelkille bjuder ut tjej, undrar varför? Den absolut vanligaste anledningen i din ålder är "Han är intresserad av henne".

Du har redan gett upp, tiden har tagit beslutet åt dig. 
    Och att hon inte tar kontakt med dig är ett tydligt tecken på att hon är ointresserad av dig 
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-25 11:49:20 följande:
    Nej, det är inte kört och hon vet inte att jag gillar henne heller nu.
    Men så fort du bjuder ut henne så kommer hon att förstå att du gillar henne. Det kan du inte komma undan.

Och därför för du inget för att komma ur nuläget. Du DM:ar lite då och då och inget mera händer. Om du inte är mera aktiv, så kommer inget mera att hända.
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 15:43:11 följande:

Hur ska jag göra då? Vill inte att hon ska veta direkt att jag gillar henne utan att det ska växa fram att hon inser det. 

Vill att mer ska hända och vill bjuda ut henne men allra helst bli ihop med henne liksom. Att bli ihop med henne vore som att gå på moln

Man kan inte få allt man vill. 
    Du kan inte välja hur hon reagerar.
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 14:47:36 följande:
    Är blandat över vad vi skriver om, jag försöker visa att jag bryr mig om henne iaf
    Ge ett exempel. Hur ser en konversation ut?
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 16:23:15 följande:
    Va? 

Poängen är att idag brukar folk lägga upp om dejter osv på sociala medier (vet ej om hon gör det eller ej). Tror inte att andra skulle lägga upp det nej. 
    Men varför skriver du "Nej, jag skulle inte lägga upp men andra personer kan skriva om mig in det ex.".

Menar du att du är rädd för att hon skulle göra det?
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 15:52:03 följande:
    Alla jobb förutom typ telefonförsäljare kräver körkort.
    Varför tror du det? På mitt jobb är vi 5000 anställda, max 100 av dem behöver körkort på grund av jobbet. Vi är inte telefonförsäljare.
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 16:07:29 följande:
    Kolla arbetsförmedlingen själva. Av 8000 jobb försvinner ca 90% när man filtrerar efter körkort och även filtering dyker jobb upp som ändå kräver körkort
    I princip ingen av våra nyanställda kommer via Arbetsförmedlingen. De söker via våra annonser på vår webbsida.
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-11 00:34:54 följande:
    Alla företag annonserar inte efter jobb på samma sätt. Vissa gör knappt överhuvudtaget
    Ja? Det vet alla som sökt jobb/fått jobb. Ditt påstående om att majoriteten av jobben kräver körkort är fel, det är det du ska försöka visa underlag för.

Har du svårigheter i att följa resonemang och tankekedjor? Skulle det kunna vara anledningen till att du kuggade tentor?
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-11 02:34:57 följande:
    Kolla AF bara....
    Det har jag gjort, och får upp tusentals jobb där körkort inte behövs. Så vad är din poäng?
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-26 16:21:06 följande:
    Vi är inte i en relation. Har dessutom inte ens gjort något praktiskt med ngn annan kvinna heller. Att tänka skadar inte någon. Nej det är inte kört. 

Jo jag har känslor för henne samt är ej kört. 
    Varför är det inte kört?

1,5 år senare sitter du fortfarande och ältar. Jag slår vad om att det är samma läge om 1,5 år till. Med den här takten hinner hon gifta sig och få 10 barn innan du kommer till "Ska vi ta en fika?"-stadiet.
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 19:37:21 följande:
    Varit närvarande när vi setts osv, ha i åtanke att jag innan detta aldrig haft flickvän heller eller ens fått känslor på typ 5-6 år heller. 

Inget särskilt iom hon inte vet om mina känslor. Vill öppna upp mig för henne dock
    En kvinna som är intresserad tar själv kontakt utan att vänta på att du hör av dig.

Hon tar inte kontakt med dig. Alls. Bara när du skickar ett DM så svarar hon artigt. Däremellan är det tyst.

Hon visar inget intresse av att hålla kontakten med dig, inte ens som vän. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?