• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-12-06 11:15:16 följande:
    Hur har det gått?

Nu kan jag äntligen svara, jag och en annan person (som läst denna tråd) har varit nära att etablera att etablera en kontakt likt förhållande men så har så oväntade saker hänt att jag inte vet vem jag kan lita på längre. 

Jag ska kontakta henne snart och säga att det var roligt att prata med henne och försöka hänga med enbart henne. Tycker fortsatt om henne kraftigt.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-12-07 16:47:50 följande:

Nu kan jag äntligen svara, jag och en annan person (som läst denna tråd) har varit nära att etablera att etablera en kontakt likt förhållande

Så det har gått bra!
    Men varför har du inte kunnat svara?
    Är det tjejen du skrivit om du nästan blivit ihop med?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 16:54:59 följande:
    Så det har gått bra!
    Men varför har du inte kunnat svara?
    Är det tjejen du skrivit om du nästan blivit ihop med?

Nej, det är en annan person, vi skulle egentligen träffats denna helg men så har personen i fråga inte hållt vad den sade att den skulle göra. Om jag skulle berätta hela denna story skulle det vara en tråd för sig. 

Nej, inte den tjejen. Hon ska jag dock kontakta snart och försöka bjuda in till något. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-12-07 16:57:54 följande:

Nej, det är en annan person, vi skulle egentligen träffats denna helg men så har personen i fråga inte hållt vad den sade att den skulle göra. Om jag skulle berätta hela denna story skulle det vara en tråd för sig. 

Nej, inte den tjejen. Hon ska jag dock kontakta snart och försöka bjuda in till något. 

Jag hänger inte med, höll du på att bli ihop med nån annan?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 17:06:21 följande:
    Jag hänger inte med, höll du på att bli ihop med nån annan?

Nja, hon var super på typ men jag har alltid haft siktet inställt på hon som tråden handlar om. Hon har vetat det också. 

Kommer av respekt för personen inte delge något citat från chatten men var kaotiskt minst sagt. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-12-07 17:20:55 följande:

Nja, hon var super på typ men jag har alltid haft siktet inställt på hon som tråden handlar om. Hon har vetat det också. 

Kommer av respekt för personen inte delge något citat från chatten men var kaotiskt minst sagt. 

Är hon från samma förening? Kan det ställa till det med hon du gillar?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 18:16:13 följande:
    Är hon från samma förening? Kan det ställa till det med hon du gillar?
    Nej och nej

Ska nu i dagarna kontakta henne för att etablera kontakt, hon lär ha märkt att jag gillade att prata med henne förmodligen. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-12-07 18:18:21 följande:
    Nej och nej

Ska nu i dagarna kontakta henne för att etablera kontakt, hon lär ha märkt att jag gillade att prata med henne förmodligen. 
    Så ni hängde en del förra helgen? Kunde ni vara nåt ensamma?
  • Anonym (Lugn)

Fattar noll nu. Du skulle göra allt för att ni skulle bli tillsammans och absolut inte prata med någon annan, men nu har du gjort just det? Varför?

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 19:19:10 följande:
    Så ni hängde en del förra helgen? Kunde ni vara nåt ensamma?
    Lite grann men inte mycket. Vi gick i grupp typ 5 pers och då pratade jag med henne. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?