• Anonym (Hej)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-22 22:27:43 följande:
    Ja och jag ska bjuda ut henne också. Är verkligen enda rådet, inget råd om vad jag ska skriva mer med henne innan ex, bra formuleringar att skriva ex. 
    Vad menar du, tycker du inte att du har fått råd om hur du ska formulera dig? Det vet jag att du har fått, både i denna tråd och i din andra, väldigt konkreta och tydliga råd med fraser och allt.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-22 22:40:24 följande:
    Väldigt länge sedan ja
    Det tror jag inte men jag orkar inte leta bakåt. Frågan är varför DU inte har koll på alla tips du har fått eller använt dig av dom på en gång när du läste dom.

Fattar du hur många råd du har fått i dina trådar? Hur mycket tid som har lagts ner på att få dig att inte vara så orolig och rädd utan istället försöka få dig att våga satsa på det som är viktigt?

Du visar faktiskt på många autistiska sidor, du kan bli upprörd hur mycket du vill men så är det. Att vara så fyrkantig, tvärsäker på sin sak och aldrig kunna se något från andras sida är mycket tydliga symptom. Märker du inte själv att du resonerar annorlunda än de flesta?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-22 22:54:26 följande:
    Tråden är såpass stor att det är omöjligt att komma ihåg allt i den. 

Jag försöker men är inte enkelt att bara skicka det där meddelandet till henne. Vill bjuda ut henne som sagt eller dylikt. 
    Nej det jag inte, är inte fyrkantig och kan utan problem se er synvinkel men ni verkar inte inse att det inte är så enkelt som att "bara bjud ut henne" då jag bryr mig om henne genuint och vill visa det. Inte bara bara som andra killar som bara ser på relationer som ngt litet. 
    K visade precis att det var i februari som du fick tips på vad du kan skriva, alltså en månad sen men det kommer du inte ihåg. 

Du är extremt fyrkantig. Du har en plan för hur du tycker att livet ska se ut och när det inte blir så anser du att allt ansvar ligger utanför dig, inget är ditt fel eller ditt ansvar.

Jag tror att du ägnade de första 500 sidorna åt att skylla på modern dejting, det var aldrig ditt fel att du inte vågade bjuda ut henne utan att normerna i samhället var fel. Alla andra som lyckades gjorde det bara för att de var ytliga och inte ville ha något långsiktigt. Hör du inte själv hur dumt det låter?

Istället för att lära dig något av hur andra har gjort för att lyckas med det du inte kan så vill du att världen ska ändra på sig istället och det är därför du sitter med din ångest och förvirring.

Autism är ingen sjukdom utan ett sätt att vara. Det innebär att du fungerar på ett annorlunda sätt än vad som oftast förväntas i samhället. Autism - 1177

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 09:22:19 följande:
    För jag bryr mig om henne på riktigt. 
    ?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 09:24:43 följande:
    Jag ska fråga henne som sagt. 
    Fått mer hån än råd på slutet enbart för jag inte är ytlig och bryr mig om henne på riktigt 
    Ja, jag vet.
    Jag vet 
    Hur länge tänker du att vi ska fortsätta ge dig pepp och råd utan att du tar till dig något alls? När tror du att tålamodet tar slut och det till slut blir tillsägelser och irritation?

Jag tror att du har fem olika svar, oavsett frågorna. Är det för att du inte läser frågorna ordentligt eller är det för att du på riktigt bara har fem svar?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 10:19:21 följande:
    Flera stycken 
    Har inte det, den definitionen sätter inte jag utan professionella. Är dåligt dock att säga folk har diagnoser utan att vara läkare. Lögner är alltid dåliga oavsett motiv
    Ingen har hånat dig för att du är ytlig, däremot har flera ifrågasatt ditt fördömande av andra att dom är ytliga och bara tänker kortsiktigt. Dvs DU dömer andra att vara ytliga.

Det är klart att vi kan tycka att du verkar vara autistisk, hur tror du människor kommer till psykologen för att göra en utredning? Jo, för att flera i omgivningen har reagerat på att hen har betett sig annorlunda och verkar må dåligt. Jag reagerar på ditt sätt att resonera och på att ditt liv inte verkar fungera särskilt bra.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 16:57:35 följande:
    Både och är jobbiga saker. Ja, vill bjuda ut henne irl främst
    Nej jag svarar på frågor och klarar djupa diskussioner utan problem
    Om vi ska döma dig efter hur du är här så svarar du inte på några frågor och absolut inte med något djup.

Det går rundgång i dina svar och jag vet inte om du tänker att du aldrig har svarat på frågan innan eller om du retas och väljer exakt samma formulering- vilket är det?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-26 23:14:57 följande:

Som sagt de flesta har mkt bättre logistik. Jag är dessutom som sagt ändå redo för en relation med henne trots avståndet om det går. Nej, menade inte att andra inte brydde sig bara för jag bryr mig om den jag vill dejta

Läs ursprungsinlägget

Det spelar ingen roll vad de flesta har eftersom det handlar om dig och ditt liv, det finns ingenting som hindrar ett förhållande mellan några som bor ett par timmar från varandra. Ingenting! Det är lite krångligare och dyrare kanske men det hindrar inte ett förhållande.

Om du hade haft vilja nog hade du sett till att fixa problemet, det gäller det mesta i livet. Är det viktigt nog fixar man det men du vågar inte. Du är feg, rädd att misslyckas och bli utskrattad och väljer att avstå och komma med ursäkter istället.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:10:02 följande:
    Pga är lojal och söker långsiktigt 
    Menar du att du blir dissad av alla tjejer för att de känner på sig att du är lojal och bara söker långsiktigt eller menar du att du dissar alla tjejer?

Ju längre tråden blir, desto mer autistiskt svarar du. Om du på riktigt vill ge ett annat intryck behöver du steppa upp i dina svar (vilket jag faktiskt inte tror att du kan eftersom du skriver likadant i alla dina trådar).
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:11:19 följande:
    Nej läs vad jag skrev istället. Blir snarare dissad för att jag faktiskt visar intresse och är tydlig att jag söker långsiktigt. Hade utan problem kunnat gå in i en relation för sakens skull men vill ej det. 
    Det går faktiskt inte att förstå vad du försöker få sagt längre. Du skriver korta svar utan fullständiga meningar och dessutom helt utan relevans till frågan.

Du har väl aldrig varit i position att bli dissad? Den enda dejten du gick på kan du knappast ha visat att du söker långsiktigt och när du var 12 år är verkligen helt ointressant i sammanhanget. Tjejen du skriver med lite random tänker nog bara att du är en blyg, förälskad kille som inte vågar göra något mer.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:43:27 följande:
    Jag svarade på din fråga om varför jag blev dissad/avvisad och det är för jag söker långsiktigt. Varit samma sak alla gånger jag blivit avvisad. 

Blev avvisad i ÅK 7 och varit på en tråkig dejt ja (tack modern dating). Tror inte hon anar det, inte än iaf. Inget tyder på det just nu. 
    Menar du på allvar att tjejer har dissat dig för att de har förstått att du bara söker långsiktigt? Hur har dom samtalen gått till? Och framför allt hur många har du haft sådana samtal med?

Jag hade defintivt blivit avskräckt när jag var 20 år om killen i första samtalet hade sagt att han bara dejtar under sådana premisser, det blir stalkervarning direkt. Alla normala människor vill träffa en människa några gånger innan man vet vad man känner för någon...

Vad hade den dåliga dejten med modern dejting att göra? Ni gillade väl inte varandra och gick vidare? Precis som man ska när det inte klickar. Ingen skada skedd.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:59:53 följande:
    Ja, nämnde det i förbifarten till henne att jag söker långsiktigt+har det i dejtingprofilen. Enbart haft det med henne men nämnt till andra på appar att jag söker långsiktigt. 

Inte sagt att jag enbart dejtar i sådana premisser heller men att jag söker långsiktigt (dvs att målet är att det ska vara långsiktigt, vill inte träffa en KK direkt helst) 

Modern dating var att dejten var typ hur mediandejten ser ut med modern dating. Titta på något, äta tillsammans och hon förde inte något samtal alls utan jag fick sköta allt. 
    Att söka långsiktigt är något helt annat än att vara oseriös med sina dejter, förstår du inte det? Jag gissar att de flesta på dejtingappar söker något seriöst men det betyder inte att de dejtar runt och provar sig fram- målet är det samma men vägen dit ser olika ut.

Dina kommentarer om modern dejting får dig bara att låta överlägsen och nedlåtande, som att alla andra inte tar dejtandet på allvar. Om du hade haft mer kontakta med jämnåriga hade du förstått hur fel du har men i ditt autistiska huvud har du redan bestämt dig att du vet sanningen trots att vi alla säger emot dig.

Att hon inte förde samtalet framåt innebar nog bara att hon ganska snabbt visste att hon inte var intresserad av dig och bara ville avsluta dejten, detta behöver varken vara fel eller konstigt utan händer i många fall.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 21:14:03 följande:

Sade inte annat? Sade bara att många inte söker långsiktigt utan finns folk som "söker kortsiktigt" eller "vill bara göra något". 

Inte sagt att andra inte tar dejtandet på allvar men finns oseriösa också (som kräver att killar ska betala för allt, sköta allting, fixa plats osv). Finns också folk som inte heller har ett tydligt mål för en dejt eller en relation utan som bara låter det gå utan att tänka och sen efteråt "åh nej varför pratade jag inte mer om vad jag ville göra i relationen" när de gör slut. Inte heller sagt att jag bara vet sanningen eller ens antytt det.

Ändå insisterade henne på att vi skulle vara på en restaurang efter en bio... 

Du har varit nedlåtande om och om igen i tråden och ansett att det är minsann bara du som är seriös, alla andra vill bara ligga runt eller dejta modernt. 

Det finns självklart alla varianter av människor men vad spelar det för roll för din situation? Det gör ingen skillnad i ditt liv eller löser något problem hos dig bara för att du kan hitta något exempel på att någon är oserös.

Skärp dig nu TS! Se din situation för vad den är och sluta hitta ursäkter eller löjliga bortförklaringar. Du har en tjej du vill dejta men du vågar inte fråga henne- där har du sanningen.

Resten- avståndet, modern dejting, skvaller mm- är enbart ursäkter som får dig att inte nå ditt mål, så släpp allt det och fokusera på det viktiga.
  • Anonym (Hej)

Dina erfarenheter som du bygger dina rädslor och fördomar på är alltså en gång som 13-åring och en gång som 17-åring? 

I rest my case!

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-04-03 20:54:13 följande:
    Har inte fördomar nej
    Du har om och om igen visat på dina fördomar och beskrivit en omvärld som ytlig och som endast söker kortsiktigt- läs sex. Det är bara du som är ute efter den stora kärleken och därför hittar du inte rätt eftersom alla andra är så ytliga.

Du har varit otroligt fördomsfull! Dessutom har det visat sig att alla dina fördomar har byggt på artiklar, poddar och omklädningsrumssnack, dvs absolut ingen tyngd bakom alls.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?