• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-09 00:51:57 följande:
    Alltså jag håller inte med. Jag skriver respektfullt och respekterar folks olika åsikter. 
    Nej det är inte respektfullt att insinuera att de som som svarar tycker tex att man ska ligga runt, vara otrogen, bli ihop bara för att och allt annat du hittar på. INGEN i tråden har förespråkat sådana saker.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-09 09:47:52 följande:
    Åh, tänker du neka till att det är din tråd precis som du brukar göra med dina andra trådar? 

Du vet ju inte hur du ska leva ditt liv? Du vill massa saker men allt blir fel och du vet inte hur du ska lösa det. Bekymmer höger och vänster: relationer, skolan, boendet, avståndet mm och mitt i allt detta har du din världsbild som krockar med verkligheten.

Du agerar inte. Om du hade agerat hade du frågat om en träff, du hade skrivit mycket mer personligt, du hade lärt känna nya människor i Stockholm, du hade klarat skolan/hittat ett jobb. Varför tror du att alla andra människor klarar det du inte klarar? För att de vågar chansa eller riskera något, de vågar förlora.

Umgås du med några vänner utanför din organisation?
    Just det ja, TS blånekar vissa saker som helt klart är sanna så det är ju inte otroligt att tänka sig att han är väl medveten om men i tråden förnekar och svarar nej så är det inte, angående andra saker också?

Blir svårt att ha en ärlig diskussion då som faktiskt hjälper honom.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-09 10:01:23 följande:
    Har ingen tråd om katolicismen eller ens kristendomen? 

Jo, jag vet hur men allt är inte alltid jättenkelt om du tror det. 
    Jag försöker 
    Om du vet hur du ska göra men inte gör det för att det är jobbigt så kommer du ingenstans. Det finns inget som någon kan skriva i tråden för att komma runt det.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-09 16:28:30 följande:
    Inget har med att göra så är helt irrelevant. Orsakerna är av helt andra anledningar. 
    Fast andra som utsätts för samma anledningar lyckas. Men inte du.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 09:24:35 följande:
    Nej för det som sagt inget med det att göra. 
    Vad har det med att göra då? Skyll inte på hindren nu för andra lyckas ta sig över samma hinder, så varför kan inte du? Varför lyckas inte du med varken relation, skola och jobb? Misslyckas man med alla tre då är det något fel som inte beror på yttre omständigheter.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 09:58:06 följande:

Jag försöker dock men vet ej hur lämpligt det är att fråga om dejt redan nu iom att vi aldrig varit träffats ensamma utanför organisationen tidigare. Hur kan hon tolka det? Kan hon tro syftet med dm:sen enbart varit för att skaffa en dejt med henne? Kan hon tolka det som att jag enbart söker bekräftelse? 

Ja, förstår det givetvis och exakt det jag pratat om hela tiden att med modern dejtning måste man i princip vara perfekt på allt, vara jättelång, bjuda på exklusiva dejter på jättebra restauranger för att ens ha en chans m.m med modern dejtning. 

Är hon intresserad av dig så kommer hon tacka ja oavsett hur hon tolkar det.

Tycker hon att du inte är tillräckligt lång så kommer hon tacka nej.

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 09:58:06 följande:

Jag försöker dock men vet ej hur lämpligt det är att fråga om dejt redan nu iom att vi aldrig varit träffats ensamma utanför organisationen tidigare. Hur kan hon tolka det? Kan hon tro syftet med dm:sen enbart varit för att skaffa en dejt med henne? Kan hon tolka det som att jag enbart söker bekräftelse? 

Ja, förstår det givetvis och exakt det jag pratat om hela tiden att med modern dejtning måste man i princip vara perfekt på allt, vara jättelång, bjuda på exklusiva dejter på jättebra restauranger för att ens ha en chans m.m med modern dejtning. 

Anonym (...) skrev 2025-03-10 10:04:35 följande:

Är hon intresserad av dig så kommer hon tacka ja oavsett hur hon tolkar det.

Tycker hon att du inte är tillräckligt lång så kommer hon tacka nej.

Och tycker hon att du inte bjuder på en tillräckligt fin restaurang så kommer hon också tacka nej. Det är inte svårare än så.

Du kan spekulera hur mycket du vill, men det är meningslöst för du kommer inte få några svar om du inte frågar. Ingen i tråden kan veta vad hon har för krav om restaurang, längd osv.

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 10:05:52 följande:
    Ja men du ser inte det konstiga i allt det jag nämner med vilka krav som ställs med modern dejtnjng? 
    Det spelar ingen roll vad jag anser om kraven, det är inte mig du vill ha med på dejt. Det är lumpentjejens krav som räknas.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 10:19:47 följande:
    Poängen att man ens behöver tänka på detta visar som sagt att modern dejting är jättedålig. Att bara träffa någon spontant och bli ihop efter att ha träffats typ 5-6 ggr går typ inte längre pga modern dejtning
    Nej, du behöver inte tänka på detta, det är meningslöst att spekulera i för du vet inte vad just denna tjej har för krav, om hon har krav enligt modern dejting eller något helt annat.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 10:20:08 följande:
    Jag vet 
    Och därför är det meningslöst för dig att fortsätta spekulera kring krav om längd och restauranger. Antingen så duger du i hennes ögon eller så gör du inte det. Vilket du inte får reda på innan du föreslår att ni ska träffas bara ni två.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 10:34:39 följande:
    Ingen i hela mitt liv har någonsin sagt jag är det för det stämmer inte. Att sen säga det bakom en skärm helt utan evidens eller ens belägg gör era anklagelser ännu konstigare. 
    Det finns folk som i vuxen ålder får diagnoser utan att någon har sagt det förut, så det resonemanget betyder ingenting alls.

Det vi säger är att det finns mycket i ditt sätt att resonera, svara och bete dig i tråden som starkt pekar i den riktningen. Men det går inte att veta om du har eller inte har någon npf innan du genomgått rätt utredning för det.
  • Anonym (...)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-10 14:32:19 följande:
    Vill du ha någon som bara är ute efter en "sugar daddy"?

Det finns INGEN som tror att en arbetslös/studerande 20-åring har råd men lyxrestauranger etc. Förstår inte varifrån du får att det skulle vara ett dejtingkrav.
    Klart att det skulle kunna vara ett dejtingkrav, och nej det har du nog rätt i att ingen tror att en arbetslös/studerande har råd, men då vill man ju i så fall inte heller dejta en sådan person eller hur? (om man nu har ett sånt dejtingkrav)
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-11 23:25:59 följande:

Ja men kraven som kommer idag är helt orealistiska och allt för höga. Skillnaden i krav som killar har respektive tjejer har för en relation skiljer sig enormt. 

Nej, men är i princip krav på längd osv för en relation från en del tjejer. Även krav som att killar ska betala allt i en relation också ex. 

Finns en mängd orealistiska krav jag kan prata om

Om du anser att du inte håller måttet för dejting så lägg ner då och lägg din energi på något annat.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 00:00:57 följande:

Nej, jag anser att jag gör det med råge men jag håller även mig själv till en högre standard än vad andra håller sig till själva i sökandet efter den rätta. Jag vet att jag hade varit en bra pojkvän och framtida make och fader också. 

Jag vill inte dejta "ner" eller "upp" utan enbart dejta med den rätta. 

Poängen är att modern dejtning är absurd

Om du anser att du håller måttet med råge så behöver du inte oroa dig över längd eller pengar. Om det är sant att du måttet så är du tillräckligt lång och har tillräckligt mycket pengar så att du kan betala restaurangen tex.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 00:17:51 följande:

Ja, men det betyder inte att man vill dejta på det sättet. Vill dejta roligt och spännande, inte på en tråkig stel dejt på en restaurang där inget interaktivt sker. En restaurangsdejt avgör inte direkt heller hur lämplig personen är att gå in i en relation med heller iom att det är svårt att bedöma utifrån. 

Gör hellre något spontant vid en dejt som är interaktivt (för planerar nästan allting annat i detalj) 

Vill bara träffa den rätta och växa in i en relation utan stress och krångel och sådant 

Så prata inte mer om restauranger då om det inte är aktuellt för dig.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 00:27:32 följande:

Du inser att på en dejt måste man vara 2 och komma överens om saker va? Så jag påverkas av de rådande dejtningsnormer ändå

Förr kunde man åtminstone dejta någorlunda seriöst med att söka långsiktigt direkt men nu är det emot normen att ens söka långsiktigt

Så gnäll inte mer om att du inte vill gå på restaurang då utan anpassa dig istället efter dejtingnormerna och gilla läget. Vill du inte det så skiter du i det. Du får bestämma dig för något av de två. Och vill du inte bestämma dig utan fortsätta gnälla och vela så fortsätt med det istället då.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:54:40 följande:
    Jo jag har ställt en mängd frågor. Urspruningslägget har en del bara del....
    Och du har fått svar.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?