Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-06 10:09:31 följande:

Eh, håller inte med 

Nej, jag har inte valt denna situation. Inte direkt så jag bara efter att ha träffat henne "låt mig få känslor för henne" 

Du har valt att inte agera på dina känslor, så visst är det ditt fel/ansvar att du känner som du gör: 

Alltså jag hatar denna sitsen jag är i något enormt. Det är jobbigt, det är slitigt men framförallt tungt att bära dessa känslor men inte kunna träffa henne ofta. Och sen tänka att vi värsta fall bli avvisad. Det gör en inte glad direkt.

Du har haft massor av tid på dig att agera, men valt att inte göra det. Hade du agerat i våras så hade du antingen haft en härlig relation med henne eller kunnat gå vidare. Men du har valt att inte agera. Detta är konsekvensen, du mår dåligt.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-06 20:51:32 följande:
    Jag har redan sagt att jag inte är felfri
    Vad är ditt ansvar?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 09:46:15 följande:
    Ja självklart har jag ansvar för en del saker men det gör det inte mindre tufft för det. 
    Så du erkänner att det är pga dig och din brist på handling som gör att du är i denna sits idag?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:01:12 följande:
    Inte sagt att det är verkligheten men en del personer delar de åsikterna om icks osv. Sluta insiunera icke sanna saker. 

Sade inte alla tycker så men uppenbarligen en del.
    Varför bryr du dig så mkt om vad andra gör, det spelar väl ingen roll för dig?

Sluta gnäll på andras val och preferenser, se till att dejta som du vill istället. Allt du skriver handlar om problem som du använder som ursäkter för att slippa fråga henne om en dejt. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-14 09:43:29 följande:
    Dejtningnormerna i sig är sjukt dåliga och ja, vi klickade inte samtidigt som det. 
    Jo men det är oftast samma personer som byter partner från kvartal till kvartal. Jag vill personligen göra allt för henne och vara i en relation med henne. Gillar henne mkt för den hon är och tycker hon har bara bra egenskaper (inte sett ngt negativt alls). 

Samma snack i över ett år. 

Ändå kommer du inte längre än ett opersonligt meddelande i månaden. 

Det är bara du som förlorar på det du gör/inte gör. Det spelar ingen roll hur mkt du är emot det du kallar modern dejting. Det är ändå de som faktiskt dejtar som är vinnarna, för de kommer att hitta någon att ha en relation med. 

Men du som inte ens vågar fråga henne om en dejt kommer bara att stå där och titta på. På fel sida om den höga mur du byggt upp. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-14 10:04:25 följande:

Jag försöker, medvetet valt att inte dejta andra heller. Är dock inte enkelt iom att jag varit i samma dm ett tag. Trodde hon redan iom att jag började dm:a henne och aktivt ställa frågor skulle inse att jag vill bjuda ut henne men det har hon inte insett verkar det som. 

Jag vill inte dejta för dejtandets skull utan enbart träffa personer som jag kan se mig själv långsiktigt med. 

Jag försöker som sagt

Varför skulle hon tro att du är intresserad när du aldrig gjort en avspelning på det?

Och varför skriver du nu att du tror att hon skulle fattat vad du vill när du innan hela tiden skrivit att hon inte vet något? Ännu en ursäkt för att inget hänt?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 11:48:07 följande:

Har pratat med henne lite grann nu i grupp och wow känner samma starka känslor liksom

Synd att hon inte känner samma för dig. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 15:00:16 följande:
    Går inte att veta än

Varför tror du att hon aldrig skrivit till dig först? Varför tror du att hon aldrig tagit initiativ till att prata själv när ni träffas?
    Hon har inte gjort något alls för att ni ska få kontakt, endast svarar när du skriver. Av artighet 

Jag undrar hur många hon berättat för i föreningen om dig. Ditt regelbundna skrivande. Vad andra i föreningen tolkar det som. 

Vi vet ju hur du skriver här, ditt maniska upprepande av saker. Hon förstår ju, precis som vi. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 15:57:46 följande:
    Svårt att veta vad det beror på. Det har skett när vi träffats. 

Tror inte det sker ändå. 
    Nä, tror inte vet det. 

Du kan ju inte vara säker på om hela föreningen vet om ditt skrivande med henne. 

Du lever ju inget socialt liv precis, men det gör hon. Hon pratar och delar med sig av vad som händer i hennes liv. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 20:34:40 följande:

Vill bara för allt i världen träffa den rätta kvinnan 

Vet att jag vore en bra pojkvän då jag är lojal, spontan och öppen

Men modern dejtning suger

Ändå orkar du inte gå fram till henne under eventet. Avståndet var tydligen för långt. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-17 09:44:42 följande:
    Nä är inte över för det 

Ska plugga sommarkurser (har redan sökt) så jag får CSN till HT samtidigt som jag söker jobb
    Så hur länge tänker du skjuta upp det nu? När ska ni träffas på nästa event?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 20:57:50 följande:
    Ångrar eller ångrar, jag försökte allt jag kunde
    Vad gjorde du?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 23:13:35 följande:
    Pratade med henne på plats
    Så du försökte bjuda ut och då pratade du med henne enskilt. Tackade hon nej?

Eller försökte du inte prata med henne enskilt? 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 10:33:06 följande:

Nej, absolut inte. Nej. Har äkta känslor 

Har sökt ja och har chans ja

Vad sade du till henne när du pratade med henne? 

Hur försökte du bjuda ut henne?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:21:39 följande:

Pratade med henne där normalt

Skrev DM idag också och hon tyckte också det var roligt att träffas där

Jag frågade vad du sade till henne. Varför frågade du inte om en dejt?

Varför skrev du att du pratade normalt med henne, brukar du prata onormalt med folk?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:58:46 följande:

Du tror det är så enkelt? 

Nej, poängen är att konversationen inte ledde någonstans

Är det därför du är på Badoo, för att du inte vågar prata med henne?

Tidigare har du sagt att du visst vågar fråga men inte haft chansen. Nu har du haft chansen men vågade inte. Hur känns det?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 21:57:51 följande:
    Nej använder det knappt heller 
    Vågade men gick inte logistiskt på plats att göra det

Skitsnack. Det handlar inte om logistik. Du kunde frågar henne om ni kunde prata själv några minuter, men du vågade inte. Om du vågat men ändå inte gjorde det så betyder det att du inte gillar henne tillräckligt. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?