Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-17 09:44:42 följande:
    Nä är inte över för det 

Ska plugga sommarkurser (har redan sökt) så jag får CSN till HT samtidigt som jag söker jobb
    Så hur länge tänker du skjuta upp det nu? När ska ni träffas på nästa event?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 20:57:50 följande:
    Ångrar eller ångrar, jag försökte allt jag kunde
    Vad gjorde du?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 23:13:35 följande:
    Pratade med henne på plats
    Så du försökte bjuda ut och då pratade du med henne enskilt. Tackade hon nej?

Eller försökte du inte prata med henne enskilt? 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 10:33:06 följande:

Nej, absolut inte. Nej. Har äkta känslor 

Har sökt ja och har chans ja

Vad sade du till henne när du pratade med henne? 

Hur försökte du bjuda ut henne?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:21:39 följande:

Pratade med henne där normalt

Skrev DM idag också och hon tyckte också det var roligt att träffas där

Jag frågade vad du sade till henne. Varför frågade du inte om en dejt?

Varför skrev du att du pratade normalt med henne, brukar du prata onormalt med folk?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:58:46 följande:

Du tror det är så enkelt? 

Nej, poängen är att konversationen inte ledde någonstans

Är det därför du är på Badoo, för att du inte vågar prata med henne?

Tidigare har du sagt att du visst vågar fråga men inte haft chansen. Nu har du haft chansen men vågade inte. Hur känns det?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 21:57:51 följande:
    Nej använder det knappt heller 
    Vågade men gick inte logistiskt på plats att göra det

Skitsnack. Det handlar inte om logistik. Du kunde frågar henne om ni kunde prata själv några minuter, men du vågade inte. Om du vågat men ändå inte gjorde det så betyder det att du inte gillar henne tillräckligt. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-20 21:35:08 följande:
    På eventet gick det inte logistiskt heller pga jättepackat schema och ingen direkt tid för att träffas själva. Jag försökte 
    Så du frågade om hon hade tid att prata med dig en stund?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-20 21:56:35 följande:
    Gick inte att få in rent logistiskt att göra det

Klart det gjorde, du sade ju att du pratade med henne. Då hade du kunnat fråga. Men du vågade inte. 

Så varför säga att du försökte när du inte försökte? Du bestämde dig för att det inte var lönt att fråga. För du vågade inte. Hade du verkligen vågat hade du redan gjort det. Ni har träffats och skrivits i över ett år. Du har haft chans att fråga, men vågar inte. Det behövs ingen logistik för att fråga. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-21 13:40:33 följande:
    Ja, det kommer gå logistiskt i framtiden ja
    Hur?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-21 21:11:15 följande:
    Om vi blir ihop kan man ju träffas varannan vecka hos varandra ex. Betydligt svårare att träffas om man inte ens är ett par
    Fast ni kommer ju inte bli ihop förrän du vågar fråga henne. Och du vågar ju inte. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-22 00:56:35 följande:

Jag har scrollat igenom det du skrivit och är inte direkt råd, andra har gett mer direkta råd. Jag vill få så många råd som möjligt som ökar chansen att bli hennes (eller i värsta fall någon annans pojkvän om detta inte går vägen)

Jag besvarade enbart

Ja, jag hoppas också det lyckas. Att bli hennes vore som att gå på moln, nu lider jag bara istället av allt detta. Är så jobbigt. 

På slutet har det varit mer hån snarare än råd. 

Du har fått massor av råd, men du förstår inte att du måste göra jobbet själv om något ska hända. Du fick rådet i början att kontakta henna, börja skriva med henne. Sedan när du lärt känna henne efter ett tag så fick du rådet att bjuda ut henne eller fråga om en träff. Du har gjort det första, men sedan vågar du inte göra det andra. 

Detta är enda sättet, om inte hon tar initiativet först, vilket hon inte gjort. Men eftersom du bara följt det första rådet och inget mer så lyckas du inte. Det finns inga fler råd att ge så länge du inte frågar henne om en träff. 

Allt annat du filmar om som modern dejting, hur bra du är på förhållande osv är saker du tagit upp, inte vi andra. Likaså alla dina bortförklaring. 

Varför tror du att du ska lyckas senare om du inte lyckas idag? Alla dina hinder är ju kvar. Nu menar jag lyckas bjuda ut henne. Så svara inte med idiotsvar som att det blir lättare när ni är i en relation. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 12:43:40 följande:
    Nej för inget med det du tror har att göra med har med att jag inte bjudit ut henne än. Handlar om logistik först och främst. Inte att jag inte vågar eller inte är social utan om logistik och att jag vill skriva ett så meddelande som möjligt för henne, inte skriva något fort. 

Du saknar koll

Vad har du gjort för att lösa logistiken? Säg något konkret. 

Hur länge tror du att du orkar vänta på att hon ska ta första steget?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 13:37:59 följande:
    Nej jag svarade angående att han tror att annat än logistik har att göra med att jag inte bjudit ut henne 
    Hur ska du lösa logistiken? 

Hur länge är du beredd att vänta på att hon tar initiativet?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 14:28:08 följande:
    Inte sagt att andra inte är genuina utan bara att jag bryr mig om henne på riktigt. Jag hade utan kunna bjuda ut henne idag men vill få en så bra formulering som möjligt

Nyss var det logistiken, nu är det formuleringen. 

Tidigare har du skrivit att du vill bjuda ut henne IRL, inte skriva. Men nu när du inte vågade på eventet så är det skriftligt som gäller igen.

Med tanke på hur du formulerar dig här så förstår jag att du har det svårt. Du klarar ju inte av djupare diskussioner, har svårt att svara på tydliga frågor, skyller ifrån dig. Klart du drar dig för att skriva och fråga. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?