Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Ska plugga sommarkurser (har redan sökt) så jag får CSN till HT samtidigt som jag söker jobb
Nej, absolut inte. Nej. Har äkta känslor
Har sökt ja och har chans ja
Vad sade du till henne när du pratade med henne?
Hur försökte du bjuda ut henne?
Pratade med henne där normalt
Skrev DM idag också och hon tyckte också det var roligt att träffas där
Du tror det är så enkelt?
Nej, poängen är att konversationen inte ledde någonstans
Skitsnack. Det handlar inte om logistik. Du kunde frågar henne om ni kunde prata själv några minuter, men du vågade inte. Om du vågat men ändå inte gjorde det så betyder det att du inte gillar henne tillräckligt.
Klart det gjorde, du sade ju att du pratade med henne. Då hade du kunnat fråga. Men du vågade inte.
Så varför säga att du försökte när du inte försökte? Du bestämde dig för att det inte var lönt att fråga. För du vågade inte. Hade du verkligen vågat hade du redan gjort det. Ni har träffats och skrivits i över ett år. Du har haft chans att fråga, men vågar inte. Det behövs ingen logistik för att fråga.
Jag har scrollat igenom det du skrivit och är inte direkt råd, andra har gett mer direkta råd. Jag vill få så många råd som möjligt som ökar chansen att bli hennes (eller i värsta fall någon annans pojkvän om detta inte går vägen)
Jag besvarade enbart
Ja, jag hoppas också det lyckas. Att bli hennes vore som att gå på moln, nu lider jag bara istället av allt detta. Är så jobbigt.
På slutet har det varit mer hån snarare än råd.
Du har fått massor av råd, men du förstår inte att du måste göra jobbet själv om något ska hända. Du fick rådet i början att kontakta henna, börja skriva med henne. Sedan när du lärt känna henne efter ett tag så fick du rådet att bjuda ut henne eller fråga om en träff. Du har gjort det första, men sedan vågar du inte göra det andra.
Detta är enda sättet, om inte hon tar initiativet först, vilket hon inte gjort. Men eftersom du bara följt det första rådet och inget mer så lyckas du inte. Det finns inga fler råd att ge så länge du inte frågar henne om en träff.
Allt annat du filmar om som modern dejting, hur bra du är på förhållande osv är saker du tagit upp, inte vi andra. Likaså alla dina bortförklaring.
Varför tror du att du ska lyckas senare om du inte lyckas idag? Alla dina hinder är ju kvar. Nu menar jag lyckas bjuda ut henne. Så svara inte med idiotsvar som att det blir lättare när ni är i en relation.
Vad har du gjort för att lösa logistiken? Säg något konkret.
Hur länge tror du att du orkar vänta på att hon ska ta första steget?
Nyss var det logistiken, nu är det formuleringen.
Tidigare har du skrivit att du vill bjuda ut henne IRL, inte skriva. Men nu när du inte vågade på eventet så är det skriftligt som gäller igen.
Med tanke på hur du formulerar dig här så förstår jag att du har det svårt. Du klarar ju inte av djupare diskussioner, har svårt att svara på tydliga frågor, skyller ifrån dig. Klart du drar dig för att skriva och fråga.