anonym05swe skrev 2023-11-23 17:26:34 följande:
I skolan under högstadiet 2 gånger (den första var jobbigast). Ja, jag har vänner men de är mest skolkamrater, hänger inte med folk på fritiden utanför den organisation där jag är med i. Är rätt blyg generellt och vågar inte ens öppet prata om förhållanden med mina klasskamrater om de pratar om det öppet med mig.
Att vara oerfaren är dock jobbigt för mig då jag velat vara i ett förhållande med vissa personer utan att bli det. Att få ett nej är otroligt jobbigt, (senaste gången kunde jag inte släppa det på typ 2 år vilket gjorde det omöjligt för mig att se någon annan som fv)
Tror inte det för hon har säkert inte märkt att jag är intresserad av henne förmodligen då jag inte nämnde det överhuvudtaget men sade att var roligt att träffa henne då.
Varför ska det inte vara ett mål? Att vara fast i en friendzone är en riktig mardröm för mig. Söker därför enbart efter långtidsförhållanden med henne. Ska försöka etablera god kontakt och försöka fixa en dekt med henne via sociala medier om det går. Är dock så nervös när jag pratar med någon jag gillar för då kan jag fastna i vad jag vill säga pga mina känslor för personen.
Mm, ska därför försöka gå på en dejt med henne och parallellt med det försöka ignorera alla andra för att enbart kunna vara med henne. Att vara med henne senast var fantastiskt om än nervöst. Vet att det tar tid att gå från bekant till par men vet att jag är villig att göra mycket för att bli med henne. Har inte ens berättat för henne att jag vill prata med henne mer pga rädsla. Samtidigt så har mina känslor för henne varit lika stark trots min tid ifrån henne.
(Jag vet hur jag skulle göra om vi blir ett par såklart och skulle inte säga alla planer på en dejt direkt heller utan snarare på 5:e dejten typ när man kan räknas som par) om vi blir ihop.
Ja, det är jobbigt att bli avvisad, men det händer många då och då. Tar man det för hårt, kommer man aldrig vidare.
Att ofta bli avvisad är en annan sak. Men det beror oftast på något. Att man närmar sig folk fel, att man närmar sig fel personer, otur eller bara hård konkurrens.
Det behöver inte alltid ligga hos en själv, men det är bara sig själv man kan ändra på.
Och alla är nervösa när de pratar med någon de är intresserade av eller förälskade i. Precis alla. Bara olika mycket samt olika bra på att hantera det.
Att fastna i friendzone behöver man däremot inte göra, det väljer man själv. Antingen blir ni ihop och då är du inte i friendzone, eller så blir ni inte ihop och då behöver ni inte umgås eller ha kontakt utanför föreningen. Då är du inte heller i friendzone. Ingen kan kräva vänskap lika lite som du kan kräva ett förhållande.