• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hallå?

Anonym (X) skrev 2025-03-18 23:22:59 följande:
    Hur skillde sig ditt prat från de från de andras i gruppen? Du försäkte ju aktivt få henne ensam för att bjuda ut henne, det gjorde väl inte de andra, så hur var du annorlunda?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 17:50:29 följande:

Jo, jag har gjort saker bland annat skrivit med henne. Ja, jag bör ha gjort mer tidigare men ska försöka mer för att bli hennes.

Kurser först till sommaren och sedan program

Hur många poäng behöver du ta för att få CSN i höst?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 18:39:12 följande:
    20 tror jag och kurserna motsvarar exakt 20 hp
    Du har inget till godo att misslyckas på, och du tror du ska klara nästan dubbelt så många poäng över sommaren som du tog på hela höstterminen?

Var kommer ditt självförtroende från när du inte uträttat nät i livet?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 20:43:00 följande:
    Ja, för tog kurser som är introkurser som är enbart digitalt som jag har goda förkunskaper om (etik, Ukraina och energisystem) 
    Du har enbart läst introkurser under hösten med? Förkunskaper från vad?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 21:22:28 följande:

Nej, som jag ska läsa till sommaren 

Har kunskaper av det sedan tidigare 

Det är fortfarande på samma nivå. Och du klarade den inte.

Kunskaper varifrån?
  • Anonym (X)

Hur har du lyckats söka exakt 20hp förresten? Kurserna brukar vara 7.5 vardera.

• Anonym (X)

Är de på den högskola du läste på nu? Olika högskolor har olika portaler och sätt att examinera, har du haft svårt på plats är det nog ännu svårare att fixa det på egen hand som det till stor del blir på distans.

• Anonym (X)

Hallå?

anonym05swe skrev 2025-03-18 20:57:50 följande:
    Ångrar eller ångrar, jag försökte allt jag kunde
    Anonym (X) skrev 2025-03-18 23:22:59 följande:
    Hur skillde sig ditt prat från de från de andras i gruppen? Du försäkte ju aktivt få henne ensam för att bjuda ut henne, det gjorde väl inte de andra, så hur var du annorlunda?

• Anonym (X)
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-21 15:01:29 följande:
    Vem har intalat dig att allt kommer landa i ditt knä bara du vill det tillräckligt mycket?

Det känns som att de närmaste åren handlar om att du ska få en realitycheck, skolan funkade inte, jobben kom inte, tjejerna stod inte i kö och lägenheterna var inte bra.

Allt ovan är livet och inget kommer bara lösa sig utan allt handlar om slit, engagemang och trial and error. Du måste testa om och om igen och prova olika sätt att lösa problemen men hittills är alla dina svar att du haft otur, inget är ditt ansvar eller pga dig.
    Just det, jag hade glömt den dåliga lägenheten!
    TS, när flyttat du till nytt?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-21 15:41:42 följande:
    I slutet av April
    Egen lägenhet eller delad?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 09:22:19 följande:
    För jag bryr mig om henne på riktigt. 
    Vad är det här för skitsnack?!
    Alla här som beskrivit svårare logistiska problem än din men löst det har inte brytt sig om sina partners på riktigt?
    Du och bara du är ärlig och sann!

Hör du ens hur du låter!
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 10:19:21 följande:
    Flera stycken 
    Har inte det, den definitionen sätter inte jag utan professionella. Är dåligt dock att säga folk har diagnoser utan att vara läkare. Lögner är alltid dåliga oavsett motiv
    Du svarade inte på frågorna utan nåt helt annat. Som vanligt.
    Är du alltid så här dålig på kommunikation?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 12:08:16 följande:
    Folk inte tycker inte jag är annorlunda i min omgivning heller utan enbart stollar på familjeliv
    Du har ingen omgivning eftersom du inte umgås med folk. Det här kan vara en av anledningarna till varför och ökad självförståelse, även utan att du går och får diagnos, skulle göra livet lättare för dig.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 12:43:40 följande:
    Nej för inget med det du tror har att göra med har med att jag inte bjudit ut henne än. Handlar om logistik först och främst. Inte att jag inte vågar eller inte är social utan om logistik och att jag vill skriva ett så meddelande som möjligt för henne, inte skriva något fort. 

Du saknar koll

Igen svarar du på annat än vad som står. 
    Inte undra på att högskola inte var för dig.

• Anonym (X)
    ANONYM05SWE SKREV 2025-03-23 09:22:19 FÖLJANDE:
    Anonym (X) skrev 2025-03-23 10:57:47 följande:
    Vad är det här för skitsnack?!
    Alla här som beskrivit svårare logistiska problem än din men löst det har inte brytt sig om sina partners på riktigt?
    Du och bara du är ärlig och sann!

Hör du ens hur du låter!
    Fattar du hur oförskämd du är med det här?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 14:28:08 följande:
    Inte sagt att andra inte är genuina utan bara att jag bryr mig om henne på riktigt. Jag hade utan kunna bjuda ut henne idag men vill få en så bra formulering som möjligt
    Jo, det är precis det du säger. 
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-23 07:36:47 följande:
    Men du, det där var INTE svar på frågorna. En fråg var varför INGEN annan håller med om er situation skulle vara särskilt krånglig och komplex.

Sen skrev jag: "Som sagt, personer med betydligt krångligare logistik än ni två har lyckats få ihop det. Varför är det då omöjligt för dig?"

Då kommer svaret: "Inte sagt att det är omöjligt". Förstår du att det är ett otroligt konstigt svar på frågan? Du har inte lyckats fråga efter en dejt på 1,5 år trots att ni har kontakt - jo, det framstår som att det är omöjligt. Men vi tar bort ordet omöjligt då. Frågan blir då: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? 

anonym05swe skrev 2025-03-23 09:22:19 följande:
  • Anonym (X)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-23 20:43:17 följande:
    Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och det där är ditt svar. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?
    Det är vad hans oförskämda svaret betyder även om han inte fattar det.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-24 11:15:42 följande:

Nej, jag kan redan dejta och har bra sociala förmågor och ingen nfp-diagnos på något sätt. 

Kan dejta folk utan problem men väljer att inte dejta ngn annan av respekt för hon jag gillar

Jag kan också ta kontakt med folk och är bra socialt och har ingen NFP på något sätt.

Den där länken kan vara nyttig för andra (som faktiskt har NPF inte mig)

Det här var ett extremt NPf-svar.

Hur kan du vara så självgod när du aldrig uträttat nåt? Har dina föräldrar alltid skämt bort dig? 

Hur träffades dina föräldrar förresten, är de vad du baserat din dejtingideologi på?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?