• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-23 09:22:19 följande:
    För jag bryr mig om henne på riktigt. 
    Vad är det här för skitsnack?!
    Alla här som beskrivit svårare logistiska problem än din men löst det har inte brytt sig om sina partners på riktigt?
    Du och bara du är ärlig och sann!

Hör du ens hur du låter!
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 10:19:21 följande:
    Flera stycken 
    Har inte det, den definitionen sätter inte jag utan professionella. Är dåligt dock att säga folk har diagnoser utan att vara läkare. Lögner är alltid dåliga oavsett motiv
    Du svarade inte på frågorna utan nåt helt annat. Som vanligt.
    Är du alltid så här dålig på kommunikation?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 12:08:16 följande:
    Folk inte tycker inte jag är annorlunda i min omgivning heller utan enbart stollar på familjeliv
    Du har ingen omgivning eftersom du inte umgås med folk. Det här kan vara en av anledningarna till varför och ökad självförståelse, även utan att du går och får diagnos, skulle göra livet lättare för dig.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 12:43:40 följande:
    Nej för inget med det du tror har att göra med har med att jag inte bjudit ut henne än. Handlar om logistik först och främst. Inte att jag inte vågar eller inte är social utan om logistik och att jag vill skriva ett så meddelande som möjligt för henne, inte skriva något fort. 

Du saknar koll

Igen svarar du på annat än vad som står. 
    Inte undra på att högskola inte var för dig.

• Anonym (X)
    ANONYM05SWE SKREV 2025-03-23 09:22:19 FÖLJANDE:
    Anonym (X) skrev 2025-03-23 10:57:47 följande:
    Vad är det här för skitsnack?!
    Alla här som beskrivit svårare logistiska problem än din men löst det har inte brytt sig om sina partners på riktigt?
    Du och bara du är ärlig och sann!

Hör du ens hur du låter!
    Fattar du hur oförskämd du är med det här?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 14:28:08 följande:
    Inte sagt att andra inte är genuina utan bara att jag bryr mig om henne på riktigt. Jag hade utan kunna bjuda ut henne idag men vill få en så bra formulering som möjligt
    Jo, det är precis det du säger. 
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-23 07:36:47 följande:
    Men du, det där var INTE svar på frågorna. En fråg var varför INGEN annan håller med om er situation skulle vara särskilt krånglig och komplex.

Sen skrev jag: "Som sagt, personer med betydligt krångligare logistik än ni två har lyckats få ihop det. Varför är det då omöjligt för dig?"

Då kommer svaret: "Inte sagt att det är omöjligt". Förstår du att det är ett otroligt konstigt svar på frågan? Du har inte lyckats fråga efter en dejt på 1,5 år trots att ni har kontakt - jo, det framstår som att det är omöjligt. Men vi tar bort ordet omöjligt då. Frågan blir då: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? 

anonym05swe skrev 2025-03-23 09:22:19 följande:
  • Anonym (X)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-23 20:43:17 följande:
    Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och det där är ditt svar. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?
    Det är vad hans oförskämda svaret betyder även om han inte fattar det.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-24 11:15:42 följande:

Nej, jag kan redan dejta och har bra sociala förmågor och ingen nfp-diagnos på något sätt. 

Kan dejta folk utan problem men väljer att inte dejta ngn annan av respekt för hon jag gillar

Jag kan också ta kontakt med folk och är bra socialt och har ingen NFP på något sätt.

Den där länken kan vara nyttig för andra (som faktiskt har NPF inte mig)

Det här var ett extremt NPf-svar.

Hur kan du vara så självgod när du aldrig uträttat nåt? Har dina föräldrar alltid skämt bort dig? 

Hur träffades dina föräldrar förresten, är de vad du baserat din dejtingideologi på?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-25 23:11:26 följande:
    Jag har varit på dejt tidigare och vill inte själv dejta personer för sakens skull utan enbart de som jag faktiskt vill dejta
    Att du varit på en dejt betyder inte att du är bra på det som du påstår. Den tjejen ville ju inte träffa dig igen när du frågade.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-01 14:22:11 följande:
    De exemplen du tog upp med andra folks logistik var saker för länge sedan. Dvs inte relevant idag. 
    Nej, du har rätt. För länge sedan fanns färre sätt att kommunicera om man hade långt avstånd till den man gillade, du har det mycket, mycket lättare.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-01 14:22:11 följande:
    De exemplen du tog upp med andra folks logistik var saker för länge sedan. Dvs inte relevant idag. 
    För att vara allvarlig: andra människor beskriver hur de gått framåt i livet, trots logistiska hinder. Du avfärdar det till förmån för att fortsätta göra ingenting för att -ja, kan du förklara varför?
  • Anonym (X)

TS?

Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-04-01 20:57:18 följande:
    För länge sen, när det var svårare som regel att ta sig från punkt a till b. Svårare eftersom man inte hade smartphones, sociala medier etc. Kanske till och med på den tiden då mobiltelefoner inte fanns utan det bara var hemtelefoner så det gällde att pricka när någon var hemma eller så fick man kommunicera via brev som man skickade med posten. För att inte tala om att det kostade extra att ringa utanför sitt riktnummer och mobilsamtal kostade flera kronor per minut.

Så, vad exakt i logistiken var enklare förr? Och på vilket sätt är det irrelevant att andra klarat av långdistansrelationer innan dagens teknik samtidigt som du inte gör det trots all teknik som underlättar. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:10:02 följande:
    Pga är lojal och söker långsiktigt 

Är du singel för att du är så bra, alla andra träffar folk för att de är illojala och vill knulla runt? 

Hur står det till i huvudet TS?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:20:53 följande:
    Inre sagt om andra men finns personer som enbart "strular runt" i min ålder. Jag vill träffa den rätta kvinnan bara
    Så du har inte träffat rätt kvinna?
    Vad gör du för att komma ut och träffa folk för att öka chanserna att möta henne?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:28:19 följande:
    Jag har känslor för en kvinna men iom att vi inte är i en relation (just nu iaf) kan jag inte säga att det är det rätta än
    Varför är det svårare för dig än andra att ta första steget?
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2025-04-02 15:29:18 följande:
    Varför är det svårare för dig än andra att ta första steget?
    Hint: det här är inte svaret:
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:10:02 följande:
    Pga är lojal och söker långsiktigt 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:11:19 följande:
    Nej läs vad jag skrev istället. Blir snarare dissad för att jag faktiskt visar intresse och är tydlig att jag söker långsiktigt. Hade utan problem kunnat gå in i en relation för sakens skull men vill ej det. 
    Vem var det du visade intresse för och hon dissade dig?
  • Anonym (X)
    Anonym skrev 2025-04-02 20:50:34 följande:
    Ser ju inte så bokstavs-autistiskt ut när du tror att om man har pratat flera gånger med någon så kan man inte ha byggt luftslott.
    Ha ha!
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:11:19 följande:
    Nej läs vad jag skrev istället. Blir snarare dissad för att jag faktiskt visar intresse och är tydlig att jag söker långsiktigt. Hade utan problem kunnat gå in i en relation för sakens skull men vill ej det. 
    Vem har du visat intresse för och vem har dissat dig?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?