Det här med ny partner, barn och ex....
Jag är skild sedan 4 år och har träffat en person som jag klickar väldigt bra med och vi har träffast ett tag och tycker väldigt bra om varandra men det är fortfarande tidigt. Pga olika anledningar så är våra scheman inte synkade vilket innebär att om vi bara ska träffas när vi både är helt barnfria så blir det väldigt sällan.
Mina barn är 6 och 7år gamla. Mina barn är vana vid att det då och då är kompisar eller kollegor hemma hos mig och fikar på dagtid eller umgås på kvällen när de lagt sig. Därför tänker jag att för barnens del så skulle de inte bli så påverkade av att exempelvis personen jag träffar kommer förbi på kvällen, vill understryka att det inte skulle handlar om vi ska ligga hela kvällarna utan att vi bara skulle umgås. Eller vad tror ni?
Mitt problem är vad jag ska/måste berätta för mitt ex. Jag vet att han dessvärre inte skulle uppskatta att få veta i efterhand att barnen träffat min nya. Vilket jag har full förståelse för men risken finns att ifall jag tar upp det nu så kommer det bli ett himla liv och han kmr "vägra" gå med på att barnen ev skulle träffa min nya.
Vad är bäst att "be om lov" i förhand eller be om ursäkt i efterhand? Kan tillägga att bråket som med största sannolikhet kommer uppstå kommer uppstå oavsett när jag berättar då mitt ex både är ganska svartsjuk och kontrollerande trotts att det nu gått flera år och han enligt egen utsago gått vidare...