• Mandel

Det här med ny partner, barn och ex....

Ditt x har inget som helst att göra med vem eller vilka du umgås med och av vilken anledning så länge det inte är kriminella du tar hem när barnen är där.
    Då kan han väl få ha en åsikt om att det är olämpligt.

Låt barnen prata och så får väl x:et fråga om han är så nyfiken.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (fundersam) skrev 2023-11-27 11:01:05 följande:
    Vi har träffats i 5 månader så jag vet att det är tidigt och vi har ingen stress men vi bor inte i en jättestor stad så det finns ju även den risken att mitt ex får nys om det oavsett.

Det är väl ändå inte supertidigt och ni ska väl inte flytta ihop nu utan bara umgås så barnen ser?

Nu var mina barn äldre än dina när maken efter 1,5 månaders dejtande presenterade sin nya och då sov hon över första gången de träffade henne...
    Och så flyttade hon och hennes son in hos dem efter knappt 6 månaders dejtande.  Håller fortfarande efter 4 år.

• Mandel
    Anonym (fundersam) skrev 2023-11-27 13:40:56 följande:
    Nej vi ska inte flytta ihop utan precis som du skriver bara umgås.
    Tycker fortfarande att du träffar mannen i ditt hem även om barnen är hemma utan att informera ditt x om det. 
    Den nye behöver kanske inte sova över dina barnveckor den första tiden efter introduktionen för då kanske barnen blir mer benägna att prata om det och x:et går igång över det...
    Du har ingen skyldighet att informera honom om någonting om du inte vill!
    Dina veckor med barnen får du göra precis som du vill utan att han har rätt till en åsikt.
  • Mandel
    Anonym (fundersam) skrev 2023-11-27 13:46:01 följande:
    Nej vi har ingen uttalad överenskommelse om det mer än att det ska skötas med respekt. Exempelvis att man inte ska behöva höra från andra/barnen att de träffat sin mammas/pappas nya. 
    Mina egna barn hade blivit ombedda av sin pappa att inget säga till mig utan det var faktiskt deras kompisar som "skvallrade" att pappa M hade träffat Häxan Anita...
    Eller golddiggern som några andra runt omkring kallar henne. 
    Det sistnämnda återstår att se nu när det gift sig och hon har ju bara plöjt igenom x-antal äktenskap/relationer tidigare, så vi får väl se hur statusen är om 5-10 år.

Hoppas bara för mina barns skull att det nu finns ett äktenskapsförord...
Svar på tråden Det här med ny partner, barn och ex....