Ska jag lägga mig i?
Hon kanske är i ett förhållande eller till och med har barn idag? Vet du något om det? Jag tänker att hon kanske har en ny familj nu och därav inte längre tänker på er så mycket? Tycker du själv att du och bonusdottern var nära varandra eller var ni inte det?
Tycker att det är fint av dig att du bryr dig men det är trots allt upp till din man och dottern om de vill återuppta kontakten eller ej. Vad säger era söner? Antar att de inte heller har kontakt med henne men vill de ha det? I sådana fall är det upp till dem och dottern om de ska återuppta kontakten eller ej.
Du kan egentligen inte göra så mycket. Om någon skulle vilja höra av sig till den andre så kommer det att ske. Om inte så är det väl trist men inte så mycket att göra åt. Det blir kanske lite konstigt om du ska höra av dig till henne och försöka uppmana till någon slags försoning, det är väl bättre om hon själv hör av sig eller att hennes mamma/pappa gör det i sådana fall.
Vad säger din man om detta? Saknar han henne eller är han inte så brydd? Det var ju trots allt hon själv som valde att säga upp all kontakt och då är det ju upp till henne om hon ska komma tillbaka eller inte. Jag hade inte försökt jaga henne, inte när hon självmant valde att säga upp kontakten över en sådan tramsgrej. Att ni inte längre ville/kunde försörja henne är inte ett dugg konstigt, om det däremot hade varit så att ni hade gjort något grovt fel och hon därför drog sig undan så hade det varit en annan sak.