Inlägg från: Anonym (tecknat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tecknat)

Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?

Jag är övertygad om att detta är kulturellt. Det går nämligen att normalisera allting. I Japan är 50 procent av all porr tecknad, och det är helt normalt att se vuxna läsa serietidningar på tåget på väg till jobbet. I Sverige däremot ses i princip alla serier per automatisk som något för barn. Om man däremot läser en tjock bok, ja då är man vuxen.

Själv tycker jag porr är ganska äckligt, och det har jag alltid tyckt. Jag vill inte se massa nakna könsorgan på porrskådisar liksom. Jag har alltid gillat lite mer "mjukt". Typ som bilden på Samus.

Sedan är det också så att film och spel är fulla med sexiga karaktärer. Så jag är knappast ensam. Men naturligtvis har jag märkt hur aggressiva folk blir om man nämner detta. Men varför? Är inte lite lagom bättre än hårdporr? Och exakt vad spelar det för roll att det är tecknat så länge det ser bra ut?

Jag kommer inte svara på inlägg som är hånfulla eller off topic.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 08:15:58 följande:

Ja du, det är du som snarast inte fattar att de flesta inte tycker tecknat är sexigt. Sedan är det inget fel med att tycka det, du är säkert inte ensam om det men varför skulle någon erkänna att man gillar det om man inte gör det?
    Att du får så mycket negativ respons här handlar mer om att detta är uttjatat till leda. Vi har fått frågor om animerade rumpor och hur fasta eller dallriga de är så många gångar att man är trött på det. 

Går du in i mäns gnälltrådar, IVF-trådar och helkroppstrådar och säger att du är urless på hur många gånger de upprepas också? Om inte, varför?
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Manga_nejtack) skrev 2023-12-08 08:19:01 följande:

Jag vill ha riktigt tecknat i så fall med lite personlighet på figurerna, lite som det såg ut i gamla Serie-Fibban. Manga och sånt där japanskt skit går jag inte igång på.

Intressant, men du får gärna posta en bild så man har något att relatera till.
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 08:20:22 följande:
    Ja det gör jag.
    OK, då ska jag inte säga något. Men nu får du gärna hålla dig till trådämnet eller lämna om du tycker tråden är piss.
  • Anonym (tecknat)
    Gaskarl skrev 2023-12-08 08:22:08 följande:
    James Fjong vet du väl vem det är?
    Jag har aldrig gillat västerländska serier eller superhjältar, tycker de är för svartvita. Så nej, jag vet inte vem det är.
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (F) skrev 2023-12-08 08:46:24 följande:
    För att folk bryr sig om sin sociala status. Att säga något som går emot normen kräver mod, och att man är beredd på att bli utstött.

Och ja, det är kulturellt. Föreställ er att en random tant på FL kommer till Japan. Föreställ er den kulturkrocken. XD

Jag tycker inte bilden på Samus var fin.

Återigen, folk är måna om sin sociala status. Man säger inte saker som man vet går emot normer.
    Varför var inte bilden på Samus fin? Den är ju gjort för att vara fin om man säger så.
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Amomynt) skrev 2023-12-08 09:05:10 följande:

För att de flesta av oss är vuxna och tagit oss förbi det tonårsstadie i livet då man tyckte att tecknade serier var "ashäftigt".

Sorgligt med förvuxna mansbarn som står och stampar i samma spår och aldrig tycks villiga att ta klivet upp till vuxenvärlden. Pojkmän har noll attraktionsvärde för partnerskap. 

Som sagt, det är kulturellt. Hade du hamnat i en annan kultur och sagt det där hade folk kollat snett på dig.
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Amomynt) skrev 2023-12-08 09:13:35 följande:
    Fast i Japan finns det många incelmän och detta beror troligtvis på att även kvinnorna där finner det oerhört avtändande med sorgliga barnmän som vägrar växa upp. 
    Absolut, men åker du tog till Tokyo på morgonen när folk ska till jobbet kommer du se massor av vuxna som läser serier på tåget. Deras incels, som kallas hikkomori, sitter hemma hela dagarna och vägrar gå ut.
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Amomynt) skrev 2023-12-08 09:30:13 följande:
    Precis. Samma sorgliga incels som huserar i trådar likt denna fast med annan benämning då. 
    Men att läsa serier har ingenting med detta att göra.
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (H) skrev 2023-12-08 09:07:48 följande:
    Hon ser ju skabbig ut, hur får du den till att vara sexig?
    Ursäkta, skabbig?
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Andreas) skrev 2023-12-08 09:59:17 följande:

Vad har rumpan med din frågeställning att göra överhuvudtaget? 

Visst kan man tycka att viss manga och anime är sexigt men då är vi ju inne på just renodlad porr fast den är tecknad. Eftersom porrsajterna har dessa som sökbara kategorier så självklart tittar folk på det. 

Att läsa serier har inget med porr att göra.  Det är många vuxna människor som.läser helt vanliga serier som Fantomen,  Modesty Blaise, Kalle anka osv.  Samt att även i Sverige drar det tusentals vuxna när det är Comic con, Närcon osv. Men det har fortfarande noll att göra med porr.  

Att nån får för sig att nån figur i ett spel är sexig känns snarare långsökt och mer av udda fetisch och då tycker jag att man kan stå för det utan att gömma sig bakom diverse trådar som du gör och försöka få andra att framstå som udda eller ifrågasättande. Stå för din fetisch istället.  

Samus rumpa är ett exempel på att tecknat kan vara sexigt.

Och nej, det är stor skillnad på vanlig manga och hentai (porr). Väldigt stor skillnad.
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Amomynt) skrev 2023-12-08 10:46:51 följande:
    Fast det är knappast allmänt synonymt med ungdom att tända på tecknade figurer. Snarare ett drag hos socialt nedsatta personer som isolerat sig hemma i föräldrarnas källare med sina tidningar, spel och animerade filmer som enda sällskap.

Väx upp istället och lär känna riktiga människor. Ni är bara tragiska som ni håller på. 
    Intressant och extremt stereotypisk tankegång. Vad har du för åsikter om folk som kollar på porr då? Särskilt de som redan är i ett förhållande, men ändå kollar porr?
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Andreas) skrev 2023-12-08 11:43:24 följande:
    Varför kan du inte bara stå för att DU har denna fetisch istället för att klanka ner på andra som att det vore fel på dom? 

Är du feg.? 
    Det är ingen fetish bara för att alla medelålders gubbor och gummor på FL inte fattar något. Som sagt, i Japan är 50 % av all porr tecknad, och att lägga in sexiga karaktärer i spel är ingen fetish, det tillhör regel mer än undantag.

Men du får gärna sitta där hemma och äta fika, om det är vad som anses normalt på FL.
  • Anonym (tecknat)
    Dr Nail skrev 2023-12-08 16:57:30 följande:

Jag kan inte ljuga, tecknat KAN va sexigt. Kankse dock inte i det här fallet just.

Varför inte i detta fall? Vad är det för fel på Samus?
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Andreas) skrev 2023-12-08 19:20:39 följande:
    Det ÄR en fetisch och du ÄR feg 
    Hahaha, OK. Om det gör dig gladare.
  • Anonym (tecknat)
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-10 13:22:51 följande:
    Det finns tecknade tjejer som absolut ser sexiga ut, Samus är inte en av dem. Posta bättre exempel!
    Varför skulle inte Samus vara sexig? Bilden är ju helt klart gjord för att se sexig ut.
  • Anonym (tecknat)
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-12 07:42:53 följande:
    Skinkor och lår är för fläskiga.
    Sluta trolla
  • Anonym (tecknat)
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-12 08:32:51 följande:
    Det är absolut inget trollande. Låren är breda och feta och skinkorna hänger. Hon är inte snygg bakifrån iaf.
    Du är nog väldigt ensam om att tycka att hennes rumpa ser slapp ut.
  • Anonym (tecknat)
    KimLinnefeldt skrev 2024-05-24 12:08:41 följande:

Tittade lite nu på hentai, mycket är klart upphetsande. En del är mest konstigt, varulvar med skolflickor...

Ingen kommer till skada. Ingen smittorisk.

Jag tror mer det har att göra med normen i Sverige där de flesta tänker "tecknat = för barn". Folk vill ogärna gå emot normen, och därför gör mig sig lustiga över tecknat.
Svar på tråden Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?