Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Anonym (P) skrev 2023-12-10 13:12:25 följande:
    Nej det gjorde jag inte. Sluta ljug.

Men titta! Kiss gör hologram av sig själva, precis som ABBA:

www.svt.se/kultur/kiss-gor-som-abba-blir-avatarer--p4g32o

Dessa måste ju du hata, eller hur? Fatta att bara komma på tanken att göra om sig själv i digital version, vem som vilja se eller lyssna på Kiss eller ABBA nu?

Ganska många miljoner visar det sig ...
    Du tycker inte det är skillnad på att titta på detta mot att vilja dejta någon av de digitala figurerna? TS handlar om att byta ut verkliga människor mot tillverkade människor. 
  • Anonym (A)

Låt nu de ensamma killarna ha sin våta dröm ifred. Vem bryr sig?

• Anonym (A)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 09:23:51 följande:
    Ja, det har jag erfarenhet av, att många kvinnor vill.
    Ja, vi är många som njuter av att reta dig, väl vetandes om att du sitter där och dreglar men ändå bara får nöja dig med det. 
  • Anonym (A)

Det är ju bara misslyckade män som går på det. Och innerst inne vet de ju också att det bara är fejk och inte en riktig människa. 

Men några kommer att tjäna mkt pengar på dessa ensamma män. 

• Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:33:18 följande:
    På vilket sätt skulle en AI inte kunna ge folk bekräftelse? En AI som ser ut och beter sig precis som en riktig människa.

Fast alla vet ju att hon inte är det. 

Det blir ett A-lag och ett B-lag. A-laget består av män som klarar av förhållanden med riktiga levande kvinnor. B-laget består av de som inte kvalificerar sig och får nöja sig med en docka. 

• Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:40:09 följande:
    Din ignorans gör det svårt att debattera med dig. Vi pratar om en framtid där folk kommer kunna skräddarsy perfekta AI-maskiner att leva med. När tillräckligt många gör det kommer även statusen att höjas och grupptryck bildas. Jag tror absolut inte att män och kvinnor kommer leva med varandra i framtiden.
    Du får tro vad du vill. 
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:45:54 följande:
    Förstår du själv hur okunnig du är? Spelar ingen roll om kretsarna inte kan känna, så länge de kan förstå, läsa och uttrycka känslor kommer du inte märka någon skillnad.

Det verkar vara många konservativa här som inte vill förstå hur AI kommer revolutionera hela samhället mer än vad internet gjorde. För 30 år sedan hade ni säkert skrattat åt folk som påstod att framtidens dejting skulle ske framför skärmar istället för utanför hemmet.
    Ha ha, du vet inte att kontaktannonser funnits förr? Där ser man.
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:51:37 följande:
    Du kommer inte märka någon skillnad alls. Men jag tror inte vi kommer längre, vi får väl se hur framtiden utvecklas.

Tycker för övrigt att det är intressant att majoriteten har röstat att rumpan i TS är fet. Kan det vara avundsjuka kvinnor som ligger bakom de flesta rösterna, tro?

Visst, kvinnor är alltid avundsjuka på tecknade seriefigurer. 

Undrar varför det är killar som gillar tecknade tjejer som även vill ha en docka som är en låtsaskvinna? Något säger mig att det är misslyckade män som inte klarar av ett riktigt förhållande. 

• Anonym (A)
    Tink skrev 2024-01-22 22:56:12 följande:
    Mitt inlägg var inte riktat mot någon särskild. Jag står inte på någons sida och är varken en radikalfeminist eller en suffragett. Snarare tvärtom.

Men eftersom jag råkar arbeta med AI till vardags, ser jag inte riktigt hur just denna teknik skulle kunna ha någon större inverkan på människor kärleksliv. En chatbot, även om den skulle kunna klara turingtestet och prata med den mest förföriska rösten, är ingen ersättning för en människa med alla hennes drömmar, lekfullhet, irrationalitet och känslomässiga krumsprång, vilket är ju det som gör även en platonisk och icke-sexuell relation intressant och givande på sikt.

En partner ska kunna bjuda på lite oväntat motstånd och utmaning för att vara spännande i längden. Annars är det bara som spunnet socker. Sött, fluffigt och väldoftande men inte särskilt mättande. Och faktiskt lite äckligt efter ett tag.
    Fast jag tror att de som vill ha en AI kvinna vill ha någon utan motstånd. De klarar i regel inte av relationer, har svårt med social interaktion. Det är ju ofta skälet till att de inte kan dejta som vanligt. Tragiskt när man tänker på det. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-22 23:20:54 följande:
    tror jag inte, det kommer ta många kliv framåt och kommer vara många till glädje och till viss del problem, många varnar för att AI kommer att ta över. 

Ja, för män som inte klarar av att få en relation på normalt sätt blir det säkert en hit. Och då slipper vi andra läsa deras gnälliga inlägg om dumma kvinnor som inte vill ha dom. 

Vi andra vill ha äkta vara, men så fungerar vi också normalt när det kommer till social interaktion. 

Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre