Inlägg från: Anonym (Försent) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försent)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Wandrer2020 skrev 2024-01-21 19:15:25 följande:

Haha en av dom märkligare trådarna här Skrattande

Jag har sett värre på familjeliv ;)
  • Anonym (Försent)
    Gurksoppa skrev 2024-01-21 19:12:29 följande:
    Fyfan vad skönt!!! Slippa misogyna incels, låter som en fantastisk framtid! Länge leve feminism och kvinnors fria vilja ????🏻
    Precis, det är bara att njuta.

Men jag gissar på att misogyna incels inte besvärar dig i ditt vardagliga liv, utan mest på nätet. Dom kommer inte försvinna, men troligen kommer dom inte vara lika frustrerade om dom får utlopp med en AI-kvinna.

Troligen en win win!
  • Anonym (Försent)

Auditanne och A har en tydlig nedsättande retorik i detta ämne. Varför det är så viktigt att stigmatisera den eventuella skara som skulle dra nytta av den mer avancerade teknik som finns tillgänglig?

Jag tror inte bara att det är kufar, autister eller andra socialt osmidiga personer som kommer visa intresse för AI som någon slags ersättning för en riktig partner.

Det kommer inte heller bara vara män, utan även kvinnor. Däremot är min personliga spaning att män går mer på utseende medan kvinnor tenderar att vara mer relationella. Det kommer såklart dessa AI partners att ta hänsyn till när dom utvecklas till alltmer avancerade varianter som är tänkta att fylla personens behov på olika sätt.

• Anonym (Försent)
    Auditanne skrev 2024-01-23 06:23:22 följande:
    Det är inte vi utan snarare de män som startar diskussioner som denna som sitter inne med en riktigt dålig attityd gentemot kvinnor (något de också gett uttryck för flera gånger i denna tråd) och det enda vi gör är att ge dessa tramsare svar på tal.

Och jo, det är troligtvis mest socialt eftersläntrande män och misogynister som kommer att välja dessa fejkpartners medan normala män med en sund kvinnosyn (majoriteten av män) kommer fortsätta sina relationer med riktiga kvinnor.

Kvinnor slutar vanligen att leka med dockor och fantasikompisar innan de nått puberteten så nej, även där ger du uttryck för ett klart önsketänkande. Du vill att fejkade partners ska framstå som något helt normalt bara för att du själv ska slippa känna dig konstig. Det är så uppenbart. 
    Anonym (A) skrev 2024-01-23 07:11:11 följande:

Ja, ni verkar vara många som tror detta är en verklighet snart. Och det får ni gärna hoppas på.
    Men när dagen är slut så är det ändå en docka du tillbringat din tid med. En programmerad docka, för att du inte klarar av mänsklig interaktion. 

En AI docka är inte som en människa, för då hade de ju inte behövts, eller hur? 

Det är nästan komiskt, den enda strategin ni kommer på är att identifiera mig som en looser och ni båda pratar om mina tillkortakommande socialt. Detta utan att veta något om mig alls.

Jag har familj/barn, arbetar på en vanlig arbetsplats med mycket människor och därmed sociala relationer. Jag har ett bra liv med vänner och intressen och jag är inte bitter på kvinnor.
  • Anonym (Försent)
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 17:00:07 följande:
    vart vill du komma?
    misogyna (läs på betydelse av misogyna) incels, alltså män som hatar kvinnor. Dessa män får en tillbaka kaka. Som dessa män ropar, får dessa män svar. en rasist blir inte mindre rasist bara för att beteendet normaliseras. Så en en misogyn man fortsätter vara misogyn oavsett hur jag som kvinna bemöter honom. tillbaka kaka, karma, eller vad du nu önskar.

att tycka att AI och dockor är bra för dessa män är väl knappast negativt. Eller mansförakt heller för den delen. att förvägra dessa män ett substitut hade varit mer skadligt. Eller vad är alternativet?

du som vill argumentera? För vem är dessa dockor bra och varför? Om du tycker dessa dockor är en dålig lösning, har du ett bättre förslag på lösning? Eller vilket substitut tycker du att misogyna män ska kunna ta del av? Eller varför vill du förvägra ett substitut till misogyna? är inte det mer egoistiskt? vad diskuterar du ens för eller emot? Just nu är dina svar mest påhopp på mig och har inget med dessa dockor att göra. som är trådens ämne, så ett tips håll dig till ämnet :)
    Denna sk tillbakakaka som du nämner är på en väldigt barnslig nivå. Det inser nog även du även om du inte kan låta bli att fortsätta dela ut tillbakakakor.
  • Anonym (Försent)
    Anonym (Fille) skrev 2024-01-26 02:30:43 följande:
    Det där är datorgrafik från typ 1999. Ruttet dåligt med dagens mått mätt. Seriöst, har du inget bättre att komma med? 

Då kan jag visa hur spelgrafik ser ut idag. Frågor på det?
    Jag har en fråga, vilket spel? Jävlar vilken böna.
  • Anonym (Försent)
    Auditanne skrev 2024-01-26 19:41:13 följande:
    Nej, det är ni som är oseriösa som sitter och diskuterar en bild på en tecknad kropp som inte har några realistiska proportioner, likt ett gäng naiva tolvåringar. Barnsligt och pinsamt är det när vuxna män nått en så låg nivå.
    Även du har för mycket fritid och besvärar dig med häpnadsväckande många inlägg på detta forum. 
  • Anonym (Försent)

Jag tror någon går igång på AI rumpor..

• Anonym (Försent)
    Anonym (ABC) skrev 2024-02-10 19:49:42 följande:
    Den är ju tecknat, jösses
    Är det bara killar som kan gå igång på tecknat? Jag kommer ihåg när jag var yngre att jag verkligen gillade Jessica Rabbit. Såg även någon trevlig variant på Snövit och dom 7 dvärgarna vid något tillfälle och det var också trevligt.

Menar du att tjejer är helt likgiltiga till en tecknad manskropp?
  • Anonym (Försent)
    Anonym (P) skrev 2024-02-14 19:29:16 följande:

Expressen testar en AI-pojkvän under alla hjärtans dag, och listar för- och nackdelar med dagens teknik:

www.expressen.se/amelia/sa-var-det-att-dejta-en-virtuell-ai-pojkvan/

Ja, men det vet vi ju redan. Kolla undersökningen i TS, de flesta tycker den ser fet ut.
    Fegt av Expressen att ta en AI-pojkvän. En AI-pojkvän har en betydligt svårare uppgift att försöka göra en kvinna nöjd.

En AI-flickvän har det betydligt enklare eftersom män är enklare och mindre krävande.
  • Anonym (Försent)
    Gurksoppa skrev 2024-02-14 21:00:56 följande:
    Varför skaffar du inte en ai flickvän då? :)
    Jag har redan en vanlig
  • Anonym (Försent)
    Anonym (Fille) skrev 2024-02-15 18:42:58 följande:
    Den vänstra är en snygg tjejrumpa, den högra ser ut som någon slags byggställning. Eller är det en propeller? Finns det ens en mänsklig figur där? Det är svårt att se.
    Riktigt snygg röv till vänster!
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre