• Auditanne

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Anonym (spring) skrev 2024-01-21 07:32:32 följande:
    Ni kan ju sitta och vuxenmobba hur mycket ni vill, vi som är insatta i tekniken vet hur framtiden kommer se ut. Vi som kan statistik vet att barnafödandet är på väg ned över i princip hela världen, vi vet att det beror på att folk får det bättre ekonomiskt (barn ses som belastningar idag, inte som tillgångar som de gjorde för 100 år sedan) och vi vet att även skiljsmässor och uppbrott är på väg upp.

Folk är trötta på att leva tillsammans med andra i kompromisslösa förhållanden, man söker efter den totala friheten, och i den ingår inte kvinnor som hela tiden ska forma ens liv.

Men fortsätt med mobbningen ni om det gör er lyckligare. Och att ens försöka påstå att låtsaskaraktärer är för autister eller vad ni säger är så dumt att man baxnar. Folk gillar fantasier, den 45-åriga klimakteriekossan är inte alltid sexigare än bilder på en dator.

Jag har inte vixenmobbat mer än vad du har gjort.

Och nej, du vet ingenting utan sitter mest och dagdrömmer och uttrycker önsketänkande kring dina oäkta flickvänner.

Att folk föder färre barn innebär inte att de är ointresserade av relationer. 

Sen så vet inte du hur det ser ut i vanliga förhållanden och jag skulle knappast själv tro att det inte förekommer kompromisser. alldeles för svartvitt tänkande från dig där.

Ja, socialt underutvecklade människor gillar att leva i sina egna fantasier då de är för ängsliga och tafatta för att ta del av verkliga relationer med verkliga människor.

Tror sen knappast att kvinnor i klimakteriet är mindre attraktiva än medelålders överjästa ölmagar till män. 

j

• Auditanne
    Anonym (spring) skrev 2024-01-21 13:57:02 följande:
    Hela ditt narrativ, allting du säger, bygger på mobbning. Det enda du är ute efter är att få män att framstå som patetiska för att de är trötta på kvinnor och deras oändliga krav eller annat bullshit. Du försöker skapa en norm där alla män som är trötta på kvinnors bullshit ska stämplas som något fult.

Det stinker feminist om dig, en kvinna som är livrädd för att kvinnans enda attraktionskraft (utseendet) snart kan ersättas med teknikens hjälp. Då är ditt enda vapen social stigmatisering, så istället för att svara sakligt angående AI, börjar du stämpla, förolämpa och fantisera.

Nej som sagt, jag mobbar inte mer än vad du gör.

Det är inte heller mobbning att påpeka sanningen, att det är socialt underutvecklade män som i första hand tror att en AI skulle vara bättre än en riktig människa.

Tycker själv att det luktar en del sura rönnbär om dina texter. Du beskyller kvinnor för att vara omöjliga i sina krav, trots att majoriteten av män lyckas hitta relationer och skaffa barn. Du tillhör den minoritet som inte lyckats och förmodligen grämer sig över detta innerst inne. Därav att ni försöker intala er själva att livet vore mycket bättre med en förmänskligad leksak.

Nej, jag känner mig inte det minsta hotad eftersom jag redan vet att de flesta män är såpass sociala att de föredrar att leva i verkligheten med en verklig kvinna som har en verklig personlighet.

Du och dina gelikar tillhör undantaget som sagt. Och ni har valt den vägen helt själva. 
    Jag har också rätt att säga vad jag tror och min tro är att ni väljer fel väg för att uppnå äkta lycka. Ett sådant tillstånd nås bara om man möts av äkta kärlek och omtanke vilket en känslolös leksak aldrig kan ge.

• Auditanne
    Anonym (ABC) skrev 2024-01-21 18:28:49 följande:
    Bra skrivet

Tack för dina vänliga ord. 

Vill tillägga att det inte är omöjligt att hitta en levande partner för dessa ensamma män. Dock så kan det kräva lite av dem i form av arbeta på sig själv och sin person.

Att ta den enkla vägen ut är sällan den mest optimala. Ett allmängiltigt råd. 

• Auditanne
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-21 19:10:46 följande:
    Enkla vägen ut är dock den moderna människans motto. Jag är övertygad om att detta fenomen med AI-partners kommer växa. Oavsett vad folk vill eller tycker.
    Bland den minoritet av män som inte förstår kvinnor och hur riktiga relationer fungerar.

Kan bara hoppas att desa män, i sinom tid, lyckas inse att svaret på mänsklig lycka inte hittas i döda ting. Precis som med all övrig materialism.
  • Auditanne
    Anonym (Du vet inte) skrev 2024-01-22 17:57:44 följande:
    Du har inte koll.
    Inte alls nödvändigt möjligt för dessa män att hitta en levande partner
    Jo, jag har såpass mycket koll på min vardag att jag sett att de flesta kvinnor går runt med helt vanliga män. Det är inte särskilt svårt att se ut som och bete sig som en vanlig man.
  • Auditanne
    Anonym (kille) skrev 2024-01-21 20:18:52 följande:
    BULLSHIT!
    Håller med. Blir nästan lite illamående av att läsa hur en del män, vuxna män, ännu ser kvinnor som objekt att bara utnyttja sexuellt, snarare än människor med känslor och en personlighet, precis som de själva.

Ibland undrar jag om männen som skriver så känslokallt om kvinnor i själva verket är psykopater. Såna typer är kända för att iskallt avhumanisera människor och hänsynslöst utnyttja allt vad de kan för sin egen vinning. Helt utan empati.

Såna typer sägs sakna förmågan till medmänsklighet och gör då kanske bättre i att skaffa en docka eller ett AI-program. Då behöver de åtminstone inte såra någon med sin personlighet. 
  • Auditanne
    Tink skrev 2024-01-22 20:00:24 följande:
    Anonymiteten tenderar att ta fram det värsta ur vissa människor. När de upptäcker att de utan konsekvenser kan skriva och säga saker som de aldrig skulle komma på att säga direkt i ansiktet på andra, så kommer den ena grodan efter den andra. Det är som om de öppnade en direkt tunnel till reptilhjärnan och gav den ord. Det uppstår tydliga avvikande antisociala drag och beteenden som oräddhet, självupphöjande och manipulativitet, bristande impulskontroll och en ohöljd verbal agression. Om de sedan verkligen är psykopater eller bara påvisar psykopatiska drag, vet jag inte.
    Ja, man undrar ju lite. En del män härinne verkar inte mognare än barn i sitt simpla sätt att resonera, både kring sin egen förträfflighet och om kvinnors person. 

Det sägs att sanningen brukar hittas nånstans i mitten. Kanske att de är nåt slags halvpsykopater eller så har de bara stannat av i sin sociala utveckling av olika anledningar.

Själv ömmar jag nog mest för den grupp män som faktiskt har en sund kvinnosyn men ändå inte lyckas med att hitta partner. Kanske för att de är snälla och godhjärtade men samtidigt omedvetna om alla de övriga drag som gör en man specifikt attraktiv i kvinnors ögon.

Den typen av män är nog mer insiktsfulla och lär också bli de första att upptäcka nackdelen med en artificiell partner. 
  • Auditanne
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-22 21:43:58 följande:
    ja analysen stämmer förvånansvärt bra in på väldigt många utav de kvinnor som cirkulerar här under diverse nick. det är nog en balanserad mix av diverse defekter och diagnoser. det verkar göra ont att män kommer ha långt mer nytta av AI än de själva kan förstå, troligen är de nog också delvis rädda i grunden.
    Fast kvinnor behöver aldrig vara rädda för ensamhet. Vi är naturligt mer sociala och har också lättare att bygga upp sociala nätverk som stöd i ryggen. Det finns heller inga logiska skäl för oss att vara rädda för att incels väljer den enkla vägen till var de tror att lyckan finns. Just eftersom incels väljer att göra sig själva oattraktiva för kvinnor varpå kvinnor ratar dem i vilket fall. 

Tycker du borde rikta din egna ord mot dig själv istället och tänka efter en smula.
  • Auditanne
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-22 22:33:02 följande:
    ojo många kvinnor är inte så sociala och duktiga heller, se bara på alla de kvinnojourer som vi tvingas ha landet runt, hade de haft bra sociala nätverk hade dessa jourer varit överflödiga

Var inte så rätt och teknikfientlig, dessa AI kommer göra tillvaron långt bättre för många män, win win.
    Fast de där jourerna finns ju till för kvinnor i nöd. Tror du att kvinnornas släkt och vänner kan hjälpa dem från deras våldsutövande livsfarliga män? Dumt exempel. 

Jag är inte fientlig mot teknikens framsteg. Är däremot fullt medveten om att det aldrig går att skapa en riktig person, förmögen att ge någon riktig kärlek genom AI. De är och förblir avancerade leksaker, olikt en äkta människa. Sorgligt att du tror att folk inte kan förstå skillnaden.
  • Auditanne
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-22 22:47:46 följande:
    kvinnor var ju bra att bygga upp sociala nätverk som stöd i ryggen skrev du...låter inte som något imponerande städ...

Klart de är och förblir avancerade leksaker, det kan en apa begripa, mer sorgligt att du verkar så rädd och teknikfientlig för att använda din egna retorik.
    Du pratar om en minoritet av kvinnor som blir misshandlade av sina män. Vad ska de göra annat än att söka sig till platser där de är mer säkra? Dessutom så pratar du om fysiskt boende. Jag talade om emotionellt stöd vilket kvinnor oftast har och behåller genom livet.

Jag är inte teknikmotståndare som sagt. Folk får väl har roligt med sina leksaker bäst de vill. Det hade jag också när jag var sju år och lekte med Barbie.

Men att påstå att dessa leksaker skulle vara en likvärdig ersättare för mänsklig kärlek är bara absurt. Något jag hoppas att alla vänliga och ensamma män därute lär sig att förstå i god tid. 
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre