Inlägg från: AlbertSchweinstein |Visa alla inlägg
  • AlbertSchweinstein

Skillnaden mellan ensamma män och ensamma kvinnor

De män som är ensammast har:
    - aldrig haft sex
    - aldrig blivit kyssta
    - aldrig fått en komplimang för sitt utseende

De kvinnor som är ensammast har:
    - haft sex
    - blivit kyssta
    - fått mängder med komplimanger

Man kan jämföra det med arbetslöshet också. Folk som aldrig har haft ett jobb, som aldrig fått höra att de duger till någonting, hur tror ni de känner sig? Jämfört med arbetslösa som haft jobb och som fått höra att de är duktiga.

Jag tycker faktiskt att kvinnorna på FL måste skärpa till sig och inse att de för en gångs skull inte är offer, utan att männen är det. Jag vet att det finns mängder med desperata män på FL, men sluta att vara elaka mot dem.

• Svar på tråden Skillnaden mellan ensamma män och ensamma kvinnor
  • AlbertSchweinstein
    Persefone234 skrev 2023-12-12 09:29:56 följande:

Det stämmer inte att alla kvinnor får mängder med komplimanger. Vi alldagliga eller fula kvinnor får inte det. Jag kan inte ens komma ihåg sist jag fick en komplimang för mitt utseende.

Vad menar du med att kvinnorna på FB måste inse att de inte är offer? Hur framställer vi oss som offer? Hur är vi elaka mot män? Jag blir väldigt trött på män som framställer sig själva som offer och pratar skit om kvinnor. Jag är inte elak mot män bara för att de är ensamma.

OK, men ni har fått komplimanger. 1 är stor skillnad mot 0.

Jag menar att kvinnor generellt alltid ser sig som offer med allting.
  • AlbertSchweinstein
    Cecese skrev 2023-12-12 09:35:24 följande:

Jag tror du glömde att det finns kvinnor som aldrig blivit kyssta, aldrig haft sex och aldrig får komplimanger annat än av typ föräldrarna... 

I sådana fall har dessa kvinnor aldrig försökt dejta.
  • AlbertSchweinstein
    StudierKemi skrev 2023-12-12 09:51:46 följande:

Vet inte varför jag svarar på alla dessa dumma trådar härinne, jag som har ett liv och allt... Jag som tycker att majoriteten är e****blivna. Men kvinnor känner inte attraktion/dragning till lika många, som män gör. Män kan se sig om efter något vackert hela tiden, glor och stirrar. Kvinnor har inte så. Detta beteende hos män gör kvinnor frustrerade. Det finns inte hunkar överallt att spana in, tycker kvinnor. Det måste vara en skön känsla att känna så mycket attraktion och vilja ha sex, för det är inte ömsesidigt ska du veta. Kvinnor får heller inte lika många orgasmer som män, det är män som kommer under sex och sen är det slut. 

Jag är en förespråkare för New age därför, att alla ska leva ensamma, och ägna sig åt själv-utveckling och väldigt långa skolgångar. Det är inte tillräckligt lönsamt att ha någon om man tänker på det på djupet. Man måste hitta sina 100 sätt för att få ett perfekt liv i ensamhet. T.ex. skratta mycket när man är ensam (man behöver inte skratta ihop med en annan människa, allt kan göras själv), utvecklas sexuellt på egen hand, hålla igång hjärnan med mycket läsning. Stimulans behöver alltså inte komma från en konversation, räkna gärna 9:ornas matte för en sund hjärna. 15-åringarnas matte får absolut inte underskattas. Det ska vara kul att lära hela livet, man ska aldrig bli gammal i sinnet o.s.v..

Det är lika jobbigt för alla. Det är inte sex man vill åt, det är orgasmer som man vill åt. 

Rätt kul hur du vrider på allt. Det är inte en skön känsla att alltid vilja ha sex men att aldrig få det. Den närmaste jämförelsen jag kan komma med för att du ska förstå är om du tänker dig att det hela tiden kliar, men du får aldrig klia.

Det finns ingen biologisk anledning för kvinnor att komma under sex, de blir blöta vid upphetsning vilket gör det lättare att tränga in, men that's it. Kvinnan klitoris är precis som mannens bröstvårtor helt meningslösa ur ett biologiskt perspektiv, men feminismen har övertalat alla att det är jätteviktigt för kvinnan att komma också.

Det är absolut inte lika jobbigt för alla, det är också en feministisk myt, bland många andra.
  • AlbertSchweinstein
    Billie38 skrev 2023-12-12 09:54:12 följande:

Inget blir bättre av att hela tiden tänka orättvisa och vem det är mest synd om. Jag ser inte att kvinnor på FL ser sig själva som offer (vilka trådar är det?), men ser flera ensamma män som mer än gärna pålyser sig som offer med att dagligen skapa, buhu det är så synd om mig trådar och det är kvinnors fel, här inne.

Komplimanger kan ges på mer än utseende och med annat syfte än att flörta, får du/ni verkligen aldrig komplimanger på annat som tex vad duktig du är, du är så smart, vad snäll du är, vad rolig du är, vad omtänksam du är, du kan så mycket osv? Inte, då är det dags att jobba lite på personligheten och vad för slags signaler du skickar ut.

Ibland kan det vara svårt att identifiera komplimanger. ibland kanske dom inte kommer då mottagaren själv har svårt med kommunikation. De flesta går inte omkring och tänker att nu ska jag ge en komplimang för att samla pluspoäng, komplimanger är något som lockas fram och kommer naturligt i positiv interaktion med andra. Ju mer man interagerar ju större sannolikhet är det att bli sedd och bekräftad.

som oattraktiv kvinna får jag aldrig komplimanger på mitt utseende, utom möjligtvis saker som snygga skor eller liknande, vilket inte kan räknas som smicker. Så nej, alla kvinnor får inte den typen av komplimanger. Att du inte ser detta är för att du inte ser denna typen av kvinnor. Vi är många som inte syns men det räknas inte då du bara är öppen för att se din egen situation.

Håller med om att inget blir bättre av att gnälla, men inget blir bättre av att vara elak heller.

Komplimanger från kvinnor som har med smarthet, snällhet osv att göra är klassiska exempel på friend zoning. Alltså kvinnor som ser män som vänner, men som aldrig skulle kunna se dem i ett romantiskt perspektiv. Dessa kvinnor vill män helst bara undvika.

Om du dejtar och aldrig får komplimanger måste du vara extremt ful, och då har du verkligen mitt medlidande.
  • AlbertSchweinstein
    StudierKemi skrev 2023-12-12 10:35:35 följande:

Kvinnor har exakt samma som män, det är det som jag försöker att säga hela tiden. Det där du sa att det "hela tiden kliar, men man får aldrig klia." Så är det för kvinnor under sex, då kliar klitoris men man får inte orgasm. Kvinnornas orgasm är bökig att få till, och kvinnor kommer genom onani istället, och inte genom samlag ihop med mannen. Könen mellan benen ser olika ut, och därför yttras "kliandet" på olika sätt, men båda kliar och ingen får som de vill om man inte löser det på egen hand. Dumt med förhållanden of course.

Alla dessa meningslösa konversationer, allt detta eviga dumma att "gå runt i cirklar utan att komma framåt" kommer att för alltid försvinna så fort kvinnor får äntligen göra som de vill med sina kroppar, och när deras största dröm blir sann - att de får klona sig själva. Då blir det äntligen fred. Man klonar bruksdjur redan med ett fantastiskt resultat, så få se när kvinnor blir smarta nog att kräva en förändring som de har rätt till.

Ts, köp rosenrot, valeriana eller ashwagandha, men helst av allt alla 3, och så lugnar du ner dig med naturläkemedel, då människan av naturen känner mycket stress och ångest för att man blev en bättre jägare ute i det vilda av mycket stress. Men sådana känslor behövs inte i denna moderna värld, så gå bara ut och handla sådant som löser problemet (dessa är ett absolut måste att ha). Ta tablettarna samma tider varje dygn så att man inte får för lite och inte för mycket, superviktigt verkligen. 

Det kliar under sexet kanske, men för män kliar det hela tiden.

Jag kan notera att det är otroligt stor skillnad på svenska kvinnor som är fullkomligt hjärntvättade av feminismen, och kvinnor från andra kulturer som ser könsskillnader som självklara.

Feminismen har blivit som en religion och förstört så mycket att det är svårt att få överblick över skadorna.
  • AlbertSchweinstein
    Billie38 skrev 2023-12-12 10:43:36 följande:
    så vänskap med kvinnor är inget värt om man inte får ha sex med dom? rätt taskig kvinnosyn om det är allt kvinnor är bra för i din värld.
    Vilken värld lever du i? Varför skulle män vilja ha kvinnor som vanliga vänner?
    Billie38 skrev 2023-12-12 10:43:36 följande:
    Båda könen har väl sex för att njuta med varandra. att skapa barn är en väldigt liten del av sexlivet och oftast inte målet med leken så att jämföra biologi med socialt samspel är ju bara korkat.

Sex har man för att skapa barn, det som du påstår är feminism. Det är bara under det senaste århundradet, om ens det, som sex ses uteslutande som egoistisk njutning och stimulans.

Det är otroligt sällsynt med kvinnor som får orgasm under vanligt sex, det folk gör istället är att köpa sexleksaker och pilla på sig själva. Tror du det är naturligt att behöva köpa sexleksaker för att kunna komma? Kvinnans orgasm är en slaggprodukt som hängt kvar från evolutionen, men feminismen har intalat alla kvinnor att den är en självklar del av sexet.
Svar på tråden Skillnaden mellan ensamma män och ensamma kvinnor