Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Hyra lght till den snart 20åriga dottern?

Men sluta curla ungen! Hon har ett fast jobb, det är bara att skaffa eget boende då. Och sedan ska hon vara sur för vem DU väljer att leva med...? Aldrig. Sluta vara så eftergiven, du är vuxen och lever som du vill.

Ni ska naturligtvis INTE betala hennes hyra!! Hur sjutton tänker din särbo där? Hon har egen inkomst för sjutton gubbar! Och hon ska INTE hyra i samma hus som er, hon kommer inte bli självständig på det sättet. Gör henne ingen björntjänst här nu! Det kommer att förstöra för er allihop.

Hon "vill inte" flytta hemifrån...? Men snälla... Det är inte hon som bestämmer det, faktiskt. Ta ett vänligt snack med henne om att hon är vuxen nu och att det är dags. Hon kan få tre månader på sig. I värsta fall får hon väl bo hos pappan tills hon hittar något eget sedan.

• Anonym (E)
    SoligaDagar skrev 2023-12-16 10:53:32 följande:

Lghten är vår om vi hill ha den så det är redan klart.. men jag måste ju bestämma mej först. ???? 
    Tycker det är så svårt, jag är livrädd för att hon ska hata mej och tycka att bara för att min särbo flyttar in åker hon ut. Men det är ju absolut inte så!
    Lghten ligger på källarplan med bara en trappa från tvättstugan emellan. (Det är bara tre familjer till i huset) Vi kan möblera upp den helt med allt från tv till köksbord, hon kan komma upp när hon vill och mat får hon här om hon inte vill laga eget. 
    Ja, jag curlar sjukt.. det vet jag men vill inte heller få stämpel att jag är en hemsk mamma. ????

Hon kommer inte hata dig. Hon kommer sura som den barnrumpa hon är och sedan går det över.

Det enda du ska bestämma dig för är att hjälpa din dotter växa upp! Du är en ingen hemsk mamma för att du sätter gränser men om du fortsätter curla henne så förstör du hennes liv tills du slutar för då får hon inte chansen att lära sig stå på egna ben och hennes framtid sätts på paus. Tänk på det också.
  • Anonym (E)

Och det innebär att hon absolut INTE ska bo i samma hus! Helst en bra bit bort så hon inte bara kan slinka förbi varje dag hur lätt som helst.

Svar på tråden Hyra lght till den snart 20åriga dottern?