Därför röstar jag inte på SD.
Just nu är jag förövrigt rätt förbannad på SD och högerfalangen bortom, då de motarbetar NATO-anslutning och stöd till Ukraina.
Just nu är jag förövrigt rätt förbannad på SD och högerfalangen bortom, då de motarbetar NATO-anslutning och stöd till Ukraina.
^
Hittade t ex detta från 1999:
1981 upphörde de statliga bidragen och maten i skolan är sedan dess en rent kommunal angelägenhet som i de flesta fall finansieras via kommunalskatten.
Den kostnadsfria skollunchen är sedan förra året reglerad i skollagen för grundskolan men inte för gymnasiet. Cirka 280 000 gymnasieelever har möjlighet att äta skollunch varje dag. Cirka hälften av kommunerna saknar dock helt mål och riktlinjer för skolmåltidsverksamheten i sina skolplaner.
Sedan början av 90-talet har allt fler kommuner bör jat ta betalt av sina gymnasieelever för skol maten. I dag debiteras avgifter i 35 kommuner på mellan 350 och 1 000 kronor per termin. Diskuss ioner om att införa avgifter pågår i ytterligare 17 kommuner.
docplayer.se/17957887-Sedan-borjan-av-90-talet-har-allt-fler-kommuner-borjat-ta-betalt-av-sina-gymnasieelever-for-skol.html