Inlägg från: Constanza |Visa alla inlägg
  • Constanza

Bf September 2024

hej alla, jag plussade tidigt i tisdags men hade Bim 29/12. BF är 4 eller 3 september beroende på vilken app jag kollar på. Det är mitt fjärde barn och alla mina tidigare barn har kommit ungefär en vecka innan BF. 

är jätte glad över mitt plus samtidigt är jag så orolig för att mista det. Är det någon anna här som känner oro? 

jag har symtom som illamående som komme och går under dagen men inte särskilt mycket på morgonen, ont i ryggen( väldigt trött i ryggen) ömma bröst som ibland gör jätte ont och sedan mycket mindre ont. 

• Constanza

Ju jag vet att man inte kan göra så mycket men vill bara att veckorna sk gå snabbt 🙏🙏

• Constanza
    mrscool skrev 2024-01-01 16:41:43 följande:

Får jag fråga jag som inte gjort detta innan, när är första ultraljudet? Så man ser att det finns något där inne och får någon slags verklighetsuppfattning😅
    och när berättade ni för vänner/familj? känns som att jag inte vågar än riktigt 

Jag tror att man kan gå göra ultraljud redan vecka 11. det var några åe sen jag var gravid så verkar ha ändrats. Om du vill kan du bekosta ett privat ultraljud runt vecka 7-8. Har berättat för min mamma och en nära vän men vågar inte berätta för fler ännu. Men det där gör man lite som man vill, många väljer att vänta till efter vecka 12. 
  • Constanza
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-03 16:29:49 följande:
    Jag är så uppblåst att jag ser ut att vara i typ vecka 25 🤣
    Min mage är väldigt känslig och jäser ofta upp i vanliga fall också.
    Min mage ser också ut att vara o vecka 25, det går lite upp och ner men uppblåst är den 😅
  • Constanza
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-05 08:12:52 följande:

Har ni ringt barnmorskan än?
    Jag tänker att jag väntar minst en vecka till i alla fall.  🙂

Ja jag ringde redan förra veckan, hade inskrivningssamtal igår 😀
  • Constanza
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-05 09:05:31 följande:
    Då var det lite som jag misstänkte, ganska onödigt för mig att ringa dit än. Precis som du skriver känns allt så osäkert än och på något vis känns det som man skulle ge sig själv och sin partner en lite mer verklighetskänsla av graviditeten, vilket jag gärna undviker ett tag till ifall något händer.

Jag vet inte om symtom heller gör en mindre orolig, eftersom man kan fortsätta ha symtom även efter 🙈 jag har en hel del symtom, men har kommit in i en ständig oro att det inte ska stå rätt till. Jag har ju försökt att få till en graviditet i 17cykler och vet inte alls hur jag skulle hantera ett missfall på det. 
    Man tar också prover, både urin och blodprover:)
  • Constanza
    Humlisen17 skrev 2024-01-05 09:21:33 följande:
    Oj, jag har aldrig tagit prover på inskrivningen (gjort några stycken), men däremot fått komma tillbaka senare (runt v 9-10) innan KUB för att ta proverna. Men det skiljer sig säkert lite från region till region hur de går tillväga. Det känns ändå bra att ta prover tidigt.

Men något att tänka på är om man är negativ blodgrupp kan det vara bra att tidigt få reda på om bebis också är negativ eller om den är positiv för då behöver man profylax mot Rh.
    Ju men det är för att kolla blodvärden och om man har protein i urinen och lite olika sjukdomar och såklart vilken blodgrupp 
  • Constanza
    anasi skrev 2024-01-10 21:45:18 följande:

Hej på er allihop! Hoppar in som ny här i tråden

Stort grattis till alla som har plussat! :)

Själv har jag BF 4 september, går in i vecka 7 imorgon. 

Detta är fjärde barnet för oss, och det var verkligen inte planerat. hade s*x en vecka innan ÄL, och tog dessutom ett akut p-piller andra dagen efter. Men ändå plussade jag några veckor senare. 

Vi är båda förvirrade, osäkra. våra bar är 12, 10 och 8, så det blir en liten sladdis för vår del. Det här med att börja om igen, när man äntligen börjat återfå lite frihet, kunnat börja göra saker med barnen enklar. Ingenting har vi kvar heller. Har gett bort ALLT eftersom vi inte tänkte vi skulle ha fler. 

Just fjärde barnet känns klurigt. Vi måste ha ny bil med plats för fler. Har precis köpt ny bil.... Vi bor för litet, alla tre pojkar delar rum. Inte råd att köpa hus än.

Samtidigt så är ett liv ett liv, kan inte tänka mig att ta bort det. Gjort det en gång och har aldrig förlåtit mig själv för det. Vill inte gå igenom det igen. 

Jag känner sorg över att inte bara få glädjas över det här som borde vara ett glädjebesked. Finns det några fler här som har 3+ barn sen innan? Hur tänker och känner ni?

Vi har inte berättat för någon ännu, vi vet att våra föräldrar kommer vara väldigt emot..

bortsett från allt det, så mår jag ganska illa. extremt svullen mage (svårt att dölja från barnen och jobbet) otroligt ömma bröst. KONSTANT  molvärk, känns som det växer så det knakar. men illamåendet är värst

Välkommen in i tråden! 

jag har 3 barn sen innan. trodde jag var klar med att skaffa barn men i somras så började jag längta efter ett barn. Jag berättade det för min sambo som egentligen va klar med att få barn men han ändrade sig och är nu glad och längtar. 

vi bor för litet och måste köpa ny bil så de sakerna stressar mig men jag längtar efter bebisen. Jag är i vecka 7 6+1 och har BF 3 sep. 

illamåendet är värst fö mig med och har redan berättat för min 10 åring så hon ska förstå vad som händer med mig. De små tror att jag är sjuk i magsjuka eller nåt 😅

Svar på tråden Bf September 2024