BaraVara55 skrev 2024-01-25 18:56:28 följande:
Kul ju att vi hade ÄL på exakt samma dag:)
Vilken grej att ni plussade precis innan du skulle starta hormonbehandling. Resan till ett barn kan verkligen se olika ut.
Jag är 30 år och vi har försökt i 2år, varit gravid tre gg men har haft osannolikt otur då det visat sig att fostret inte utvecklats eller att hjärtat slutat slå. Så det har inte tagit oss längre än v17, alla tre gånger har det tydligen berott på olika kromosomavikelser. Det ska inte vara något ärftligt men vi har ifrågasatt de många gånger.. Så vi kommer troligtvis göra tidigt moderkaksprov, har inte bestämt mig om tidigt ultraljud. Så jag och sambon försöker nog vara lite distanserade efter tidigare trauman. Vi tar det som de kommer och får se när vi berättar för våra närmaste.
Har ni berättat för era partners? Fick ni den reaktionen ni hoppades på?
Åh vad tufft med så många missfall. Jag kan bara föreställa mig hur det känns ❤️ När blir man berättigad missfallsutredning? Förstår att ni är lite avvaktande med tanke på vad ni varit igenom. Vi vågar som sagt var inte heller riktigt lita på vår tur då mycket fortfarande kan hända 🌱
Jag ringde min sambo direkt när jag hittade gravtestet som var positivt. Hade avfärdat det som negativt på morgonen men glömt det kvar i badrummet. Dubbelkollade innan jag slängde det och tog direkt ett nytt som visade samma ljusa ljusa sträck som knappt gick att få med på bild. Hans reaktion var som min, i chock men samtidigt väldigt glad 😊