• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Iduuus

Håller alla tummar och tår. Jag plussade förra lördagen. Har du gjort ett test? 🤗
    jag har typ haft lite ljusröda flytningar. jättelite.. hoppas och tror att det är nidblödning. Ömma bröst och lite små mensvärk emellanåt. Och dunder trött efter jobb. Mer än vanligt. 

• BaraVara55

Kul ju att vi hade ÄL på exakt samma dag:) 

Vilken grej att ni plussade precis innan du skulle starta hormonbehandling. Resan till ett barn kan verkligen se olika ut.

Jag är 30 år och vi har försökt i 2år, varit gravid tre gg men har haft osannolikt otur då det visat sig att fostret inte utvecklats eller att hjärtat slutat slå. Så det har inte tagit oss längre än v17, alla tre gånger har det tydligen berott på olika kromosomavikelser. Det ska inte vara något ärftligt men vi har ifrågasatt de många gånger.. Så vi kommer troligtvis göra tidigt moderkaksprov, har inte bestämt mig om tidigt ultraljud. Så jag och sambon försöker nog vara lite distanserade efter tidigare trauman. Vi tar det som de kommer och får se när vi berättar för våra närmaste. 

Har ni berättat för era partners? Fick ni den reaktionen ni hoppades på? 

• Bellzbellz

Åh va kul att jag hittade hit! Jag misstänker starkt att jag är gravid, borde i så fall vara i v.6 räknat från sista mensen (äl 1-2 jan). Men detta är det starkaste streck jag fått av de (rätt många nu hehe) test jag gjort. Vad tror ni? 

• Eurotamandua

Spännande att flera har hittat hit!

Var på VUL nr 2 nu (privat, för att jag är nervös efrer 4 + år utan att lyckas). Var exakt så långt gången som jag räknat 8+3/4. Allt såg normalt ut. Den rörde lite på sig och hjärtat pickade på för fullt.

Tänk om man kan få slappna av lite och njuta nu! BF 1-2 september då, så är ju lite längre gången än de flesta andra här. Men är det september så är det! Min favoritmånad!

• Fjällfärd
    Eurotamandua skrev 2024-01-25 20:05:19 följande:

Spännande att flera har hittat hit!

Var på VUL nr 2 nu (privat, för att jag är nervös efrer 4 + år utan att lyckas). Var exakt så långt gången som jag räknat 8+3/4. Allt såg normalt ut. Den rörde lite på sig och hjärtat pickade på för fullt.

Tänk om man kan få slappna av lite och njuta nu! BF 1-2 september då, så är ju lite längre gången än de flesta andra här. Men är det september så är det! Min favoritmånad!

Men åh Grattis! Vad härligt att få se att allt ser bra ut på ultraljud! Över 4år är otroligt länge ❤️ Vi försöker hålla oss till vecka 7-8 med VUL för att kunna få se.
    [Låg ägg reserv] LH topp 5/7 , BIM 20/1 , Positivt gravtest BIM -3 , BF ca 28/9
  • Fjällfärd
    Bellzbellz skrev 2024-01-25 19:02:14 följande:

Åh va kul att jag hittade hit! Jag misstänker starkt att jag är gravid, borde i så fall vara i v.6 räknat från sista mensen (äl 1-2 jan). Men detta är det starkaste streck jag fått av de (rätt många nu hehe) test jag gjort. Vad tror ni? 

Hmmm ja det var lite svagt, men alla är ju också olika. Du borde vara en vecka längre än ett par av oss här. Tipsar om att köpa digitalt test med veckoindikator 😊 När testade du positivt första gången?
    [Låg ägg reserv] LH topp 5/1 , BIM 20/1 , Positivt gravtest BIM-3 , BF ca 28/9
  • Fjällfärd
    BaraVara55 skrev 2024-01-25 18:56:28 följande:

Kul ju att vi hade ÄL på exakt samma dag:) 

Vilken grej att ni plussade precis innan du skulle starta hormonbehandling. Resan till ett barn kan verkligen se olika ut.

Jag är 30 år och vi har försökt i 2år, varit gravid tre gg men har haft osannolikt otur då det visat sig att fostret inte utvecklats eller att hjärtat slutat slå. Så det har inte tagit oss längre än v17, alla tre gånger har det tydligen berott på olika kromosomavikelser. Det ska inte vara något ärftligt men vi har ifrågasatt de många gånger.. Så vi kommer troligtvis göra tidigt moderkaksprov, har inte bestämt mig om tidigt ultraljud. Så jag och sambon försöker nog vara lite distanserade efter tidigare trauman. Vi tar det som de kommer och får se när vi berättar för våra närmaste. 

Har ni berättat för era partners? Fick ni den reaktionen ni hoppades på? 

Åh vad tufft med så många missfall. Jag kan bara föreställa mig hur det känns ❤️ När blir man berättigad missfallsutredning? Förstår att ni är lite avvaktande med tanke på vad ni varit igenom. Vi vågar som sagt var inte heller riktigt lita på vår tur då mycket fortfarande kan hända 🌱

Jag ringde min sambo direkt när jag hittade gravtestet som var positivt. Hade avfärdat det som negativt på morgonen men glömt det kvar i badrummet. Dubbelkollade innan jag slängde det och tog direkt ett nytt som visade samma ljusa ljusa sträck som knappt gick att få med på bild. Hans reaktion var som min, i chock men samtidigt väldigt glad 😊 
  • Fjällfärd
    Iduuus skrev 2024-01-25 17:06:00 följande:

Håller alla tummar och tår. Jag plussade förra lördagen. Har du gjort ett test? 🤗
    jag har typ haft lite ljusröda flytningar. jättelite.. hoppas och tror att det är nidblödning. Ömma bröst och lite små mensvärk emellanåt. Och dunder trött efter jobb. Mer än vanligt. 

Tack och grattis till er! Ja jag har gjort massvis med test 😅 men ska chilla nu tills nästa vecka då vi ska ta ett till digitalt med veckoindikator för att se att det verkar utvecklas som det ska.
  • Platysma

Hej alla!

Plussat med BF i slutet av september troligen. Andra barnet fem år senare. 😀 Har inte haft någon mens men har kollat på min temperaturkurva i natural cycles för att försöka lista ut när jag haft ägglossning, och tog blod-hCG häromdagen som låg på 4500 så det verkar stämma. Det här är en överraskningsbebis, men så välkommen. 😊

Känns inte riktigt helt verkligt ännu, kanske kommer det att ändras efter NIPT? Minns inte när det började kännas på riktigt för mig senast, hur är det för er?

Svar på tråden Bf September 2024