Inlägg från: Anonym (Tyvärr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyvärr)

Min syster blir utnyttjad

Det kan du inte. Den enda som kan stoppa detta är din syster, hon måste säga nej och blockera honom.

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (A) skrev 2024-01-12 20:14:46 följande:

Tack till er som tagit sig tiden att svara. Alltså jag förstår att det såklart är min syster som ska göra det, men jag vet ju att hon på riktigt faller dit. Han hade inte hört av sig till henne på ett år nu. Sedan tog han kontakt och önskade henne god jul så hon grubblar och blir påmind om allting och är mycket ledsen. Så vill veta hur jag kan säga till honom. Förstår inte vad han vill min syster, förstöra hennes liv eller vad? 

INGENTING. Och du ska inte. Den du ska prata med är din syster!
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (A) skrev 2024-01-12 21:09:09 följande:
    Men känns som att hon blir ledsen och inte kan säga till själv. Försöker förstå vad det är han vill henne och varför. Vet att det är vedertagen här att man ska sköta sig själv men vill finnas där och hjälpa min syster vi har en nära relation och önskar inte se henne såhär ledsen igen 
    Ja men det är enda sättet. Om du kontaktar honom så dras han bara ännu mer in i era liv! Du kommer aldrig förstå honom ändå.

Det handlar inte om att sköta sig själv, det du vill och tror funkar bara inte!
Svar på tråden Min syster blir utnyttjad