Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Idéer på vad vi ska äta ikväll?

Du borde testa mexikanska tacos, då dessa är fenomenalt goda och mycket varierade.
    Och kanske även testa egna tortillas, som blir så annorlunda mot köpta och även majstortillas.

Tänkte då på att du sade tacos går bort, men borde inte och med tanke på hur varierande tacos är och om man går utanför tex-mex tacosen.
    Ofta är de rätt enkla också, och har ett fåtal ingredienser.
    Komiskt nog så din rätt det blev, den skulle kunna passa i en tortilla också och vara gott.
    Enda är väl att det blir en del mindre bulgur som då ersätts av tortillan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (?) skrev 2024-06-29 15:00:10 följande:
    Varför försöker du propsa på tacos när ts uttryckligen skrev att hon inte ville ha det såhär 5 månader senare?

Jag ger dig rådet att läsa om, då ditt svar reflekterar inte något av vad jag faktiskt skrev.
    Då mexikanska tacos är en helt annan rätt än vår svenska texmex tacos, och då menar jag natt och dag.

Hade du läst in detta, så hade du också insett att ditt svar var osedvanligt dåligt svar.

Och mitt råd var inte om vad h*n skulle äta ikväll, utan att vidga vyerna och lära sig nått nytt och något som lät som hade ätits alldeles för mycket av det senaste.

Och ja, jag visste inlägget var gammalt och inte aktuellt, och jag gav ett FANTASTISKT bra råd om nu mat.

Som jag även ger dig pga jag är så givmild, testa dessa mexikanska tacos om du inte redan gjort.
    Då dessa har inga likheter med texmex tacosen vi äter här.
    Glöm inte säg tack så mycket också.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (?) skrev 2024-06-29 15:53:27 följande:
    Jag är fullt medveten om vad mexikanska tacos är, jag bor inte i Sverige och äter det minst en gång i månaden, jag håller med om att det är gott men jag förstår inte vitsen med inlägg, "vad ska jag äta, inte tacos" "du bör då äta mexikanska tacos"

Det är så enkelt att mitt förslag delar bara namnet ej smaken, kanske du äter mat pga vad det rätten heter?
    Det gör inte jag, och kan äta en helt ny rätt i flera månader och bara äta tacos.

Med tanke på ditt svar så inser jag du vet skillnaden, och då kommer istället frågan varför du blir såpass upprörd över ingenting.

Är du bara här för min användare, för verkar luta åt det hållet nu.

• klyban
    Anonym (Hjälp!) skrev 2024-06-29 16:05:28 följande:

Har en junior som sommarjobbar och behöver matlåda med sig.
    Förslag på rätter som funkar/är goda även som micrade dagen efter.
    Känns som om man fastnat i en loop med köttfärssås, korv stroganoff, kassler med cilisås och ris ... ja, ni fattar.
    Tar gärna emot förslag!

Raggmunkar Glad 

Men vad äter ni i familjen?
    För det är ju bra att synkronisera matlådan med vardagsmaten, då det ger minst arbete.

Eller kanske det är lite av att du vill förnya dig i köket också?

• klyban
    Anonym (Hjälp!) skrev 2024-06-29 16:31:54 följande:
    Vi äter normalt väldigt varierat men allt passar inte i matlåda. Självklart synkas maten, vill ju inte laga en middag och sedan en separat matlåda.
    Ris och potatis/potatismos är ju inte så kul att micra. Ok med potatis om man har rätt mängd sås till. 
    Enchiladas och Tacopaj funkar kalas liksom grytor. Vill dock ha lite större variation.

Dock är ris nått som är enkelt för mikron.
    Potatis och mer främst potatismos, det kräver att man kör längre i mikron för få det bra.

Sen känner jag igen detta med variationen brister ibland och det känns som allt är samma.
    Men jag skulle nog satsat på mer variationer på grytor och olika smak på dom.
    Tror det är en sak som går utveckla och få bra variation på.

Tow2Mater skrev 2024-06-29 17:29:51 följande:
    Kalla matlådor som variation? Pastasallad, potatissallad, power bowls, etc. Proteinet till kan ju varieras; kyckling, korv, kött, etc.

Och här har du en del bra tips också!

Svar på tråden Idéer på vad vi ska äta ikväll?