Han vågar inte
Sådär säger väl alla otrogna män till sina älskarinnor. Annars får de inte ligga. Det stämmer i bästa fall på1 man av 100. Så nej, han har troligen aldrig tänkt lämna sin fru.
Sådär säger väl alla otrogna män till sina älskarinnor. Annars får de inte ligga. Det stämmer i bästa fall på1 man av 100. Så nej, han har troligen aldrig tänkt lämna sin fru.
Har följt tråden en tid och förvånas över hur det spekuleras över mannen ifråga. Troligen är han en individ som alla vi andra, om han nu inte råkar vara ett påhitt.
Om det nu är en påhittad person som det spekuleras om är ingen skada skedd. Men om han nu faktiskt skulle finnas i livet så kan ingen av oss veta vad han tänker och känner.
Det enda vi vet med säkerhet är att så gott som alla här på FL är experter på otrohet.
Du kan vara lugn i att du skapar ditt eget liv utan honom. Det behöver inte innebära att all kommunikation måste brytas. Han kanske behöver ha en kanal till dig öppen. Varför kan ingen av oss veta men tydligen vill han veta hur du har det.
Min erfarenhet är att vi båda hade samma behov. så vi behöll kontakten. Det var aldrig tal om att vi skulle återuppta relationen.
Kära TS, du måste inse att din framtid är viktigare än hans planer för er. Om du fortsätter integrera i hans planer, utan att göra det fullständigt klart för honom att relationen är över. så hamnar du förr eller senare i samma situation som förut.
Om ni skulle ha en nära arbetsrelation får han ännu mera makt över dig.
Om jag vore du skulle jag se mig om efter ett nytt arbete där jag är helt bortkopplad från honom.
I mitt fall löste det där sig genom att det var han som bytte jobb och flyttade långt bort. I ditt fall kanske det är du som behöver ta steget bort.
Har läst i senaste 50 inläggen och diskussionerna här och tror att fry kan vara svårt för någon som inte varit i samma situation att förstå hur interaktionen fungerar i den här typen av relation.
Man kan mycket väl ha liknande känslor och beteenden som man har i en normal relation. Allt som kan såra i en vanlig relation sårar i en otrohets relation.
Man kan rent förnuftsmässigt tänka att man inte har någon som helst rätt att bli sårad om fd älskaren/älskarinnan skulle ha ihop det men en av ens vänner. Men det är nog samma känslor man skulle ha om ens fd fru skulle ha ihop det med någon av ens vänner.
Det handlar inte om etik och moral i detta fall utan om känslor.
fortsättning.
Jag undrar hur du trodde att han skulle reagera? Är det så att du vill hämnas en smula och få honom att må dåligt, eftersom du mår som du gör?
I så fall måste jag faktiskt klandra dig en smula. Du mår inte ett dugg bättre av att han också mår dåligt.
Jag fortsätter att förvånas över inlägg där man refererar till hans hustru. Förstår inte riktigt vad man vill säga genom att dra in henne i det hela. Hon har ingenting med TS problem att göra
Vi vet ingenting om deras förhållande, Hon kanske rent av har gett honom grönt ljus att ha en relation med TS, så länge han inte lämnar familjen.
Inte ovanligt, har själv varit med om detta i min bekantskaps krets.
En relation är en relation oavsett om man är gifta/sambo eller ej. Falska relationer har jag aldrig hört talas om