Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 22:19:34 följande:
    Jag tror att det spelar in faktiskt. Jag tror inte att du hållit på som du gör ifall du inte varit trasig.
    Jag däremot tror att det var precis vad jag behövde. Jag har haft jätteroligt sen jag blev singel och lämnade ett sexlöst förhållande. Jag tycker det är fantastiskt att jag har fått leva ut i princip alla mina fantasier och inte behöver fundera och längta efter att få utforska. Hur många kan säga det?
    Ja, jag har pratat med min psykolog om det här och han håller med mig. 
    Däremot är jag beredd att erkänna att jag har använt sex som substitut för intimitet men jag har inte mått dåligt av det. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:25:50 följande:
    Hur ofta träffade han sin fru när ni bodde ihop? 
    Alltså bodde ihop är ju en sanning med modifikation, han bodde hos mig istället för med sitt jobb. Han var hemma ungefär varannan/var tredje helg. Resten av tiden hos mig. Så han stannade här även när han var ledig, och kortade även ner sin semester för att vara här istället. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:24:22 följande:
    Jag tror inte att nån av oss här tycker att det är bra att TS har trekanter med sviniga män. Men det vi reagerar på är att du jämför hennes självskadebeteende med hur mannen skadar andra samt att du menar att de beter sig lika illa för "de är ju båda såna som vill ligga med andra". Det är att döma och skuldbelägga snarare än att visa omtanke och oro för att hon skadar sig själv. 
    Det enda som egentligen varit dåligt med det är ju att jag fick känslor för en i trekanten. Man kan ha bra sex med sviniga män utan att bli kär. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:35:40 följande:
    Så varannan-var tredje helg med fru och dotter? Hur ser du på att han valde att spendera mindre tid med sin dotter för att vara med sin älskarinna? Alltså jag anklagar inte dig för nåt. Jag undrar hur du tänker kring det beteendet hos en man. 
    Barnen är ju vuxna, det är inget märkligt.
    Hade det haft små barn hade jag nog reagerat på det. Men med barnen har han väldigt god kontakt, de pratar mycket och skickar mycket meddelanden till varandra och han är mycket engagerad i dem. Så ja, jag skulle säga att just en bra pappa är han. 
    Jag har faktiskt frågat honom om han jobbade lika mycket när de var små för det kan förklara varför det inte är guld och gröna skogar hemma men han säger att han inte gjorde det. 
    Han har nog varit 1000 gånger mer närvarande till sina barn än min pappa varit. Jag är knappt säker på att han vet när jag fyller år.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:39:32 följande:
    Man kan ha bra sex med bra män och bli kär. Men det hör kanske inte hit. Vi har olika åsikter och det är okej. 
    Jag trodde ju att han var bra när jag blev kär. Och jag mådde inte dåligt då, jag var rätt glad faktiskt. 
    Men ja, jag trodde på honom. Han bemötte mig på ett sätt som jag inte varit med om förut, och jag trodde att han skulle lämna sin fru. Jag gjorde verkligen det.
    Och jag tycker att det är helt okej att man kan träffa någon ny. Visst, det är bättre att göra slut först innan man inleder något med någon annan men det KAN hända. Och vi pratade jättemycket om det i början, och jag var supertydlig med att jag fixar inte otrohet mot mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:44:39 följande:
    Hade han inte en dotter som bor hemma? 
    Hon är vuxen. Men det är en stor stad så det är inget konstigt att hon fortfarande bor där, med tanke på hur bostadssituationen ser ut. Jag tror hon snart kommer flytta ihop med sin pojkvän. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:37:43 följande:
    Men det kanske inte är trekanter med svin man behöver när man mår som du gör. Om jag får spekulera fritt. Men det är en annan diskussion. Vill bara poängtera att jag inte uppmuntrar till den typen av träffar i det här sammanhanget. Bara så ingen missförstår. 
    Jag fick ju känslor för att vi började umgås, inte för att vi hade sex. Det tog ett tag, men jag föll för hans ord och bemötande. Inte för att vi delade säng. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:39:32 följande:
    Man kan ha bra sex med bra män och bli kär. Men det hör kanske inte hit. Vi har olika åsikter och det är okej. 
    Ja, men jag blir inte kär pga sex. Som sagt har jag bara varit kär en gång i mitt liv och det är i den här mannen. 
    Men det bästa vore ju att bli kär i någon bra istället, så klart. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:56:14 följande:
    Det är ju skillnad på att råka springa på nån i vardagen och bli kär och inte kunna styra sina känslor och att medvetet boka in trekantsträffar med okända kvinnor. Det sistnämnda är ju inget som "kan hända"?! 

Du fixar inte otrohet men det är okej om din kille råkar boka in en trekantsträff med sin kompis och nån okänd tjej från nätet? För sånt kan ju hända? 

Hur kunde du tro att han var bra? Jag förstår verkligen inte hur du menar nu. Jag tycker att det låter som om du har allvarliga problem. 
    Jo alltså, han blev ju meddragen av sin vän så med sånna vänner kan det nog hända. 
    Och jag ska erkänna att jag haft en klump i magen när jag vet att de har umgåtts nu på senare tid, efter att vi fick kontakt igen. 
    Jag tror inte han tar initiativ till trekanter själv utan han skulle nog bara haka på i så fall. Hans vän däremot är rätt drivande i sånna här frågor så där händer det nog rätt ofta och för honom var jag ju inte okänd. 
    Men nej, det hade så klart inte varit okej att boka in trekanträffar med okända kvinnor om vi varit i ett förhållande. Det hade inte jag heller gjort. 
    Men däremot kan han nog råka stöta på en enstaka kvinna som han har sex med, det finner jag inte otroligt. Vilket inte heller är okej om man är i ett förhållande. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:04:24 följande:
    Självklart blir man inte kär på grund av sex. Och man kan ha sex med bra män utan att bli kär. Jag trodde att det var så självklart att jag inte behövde påpeka det.

Du är 35 och har aldrig varit kär i en bra person. Då förstår jag dig lite bättre. Hoppas att du hittar nån bra. Men ta hand om dig själv först.
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:54:32 följande:
    Jag fick ju känslor för att vi började umgås, inte för att vi hade sex. Det tog ett tag, men jag föll för hans ord och bemötande. Inte för att vi delade säng. 

Jag är ingen sexolog och jag känner inte dig. Men om jag får spekulera fritt så tror jag att trekanter med okända män kan vara bra att undvika en period i ditt fall. Jag tror att du har större möjligheter att må bra och träffa en bra person om du tar en paus från trekanter och liknande. Det kan mycket väl vara så att du inte mår dåligt av att träffa okända män för trekanter. I så fall har du ju resten av livet på dig att syssla med sånt. Jag tror att ett uppehåll skulle göra dig gott. Men jag kan förstås ha fel.

Generellt sett så tror jag att det är vanligt att människor som mår dåligt mår ännu sämre när de utsätter sig för risker i form av trekantsträffar med okända. Därmed inte sagt att det alltid är så. Och jag vet ju inte hur det är i ditt fall. 

Eftersom du är 35 och aldrig varit kär i en bra person så kanske du ska leta på andra ställen. En tanke bara. Jag kanske är fel ute.
    Jag brukar generellt inte boka trekantsträffar men jag har ett rikt och utforskande sexliv som jag inte mår dåligt av. Jag är mycket god vän med en av mina kk's som jag mycket väl hade kunnat få känslor för om det hade varit på spelplanen från början. Det är en mycket bra man och och han vet också det mesta om den här soppan. Men känslor har aldrig varit inblandade mellan oss, för att vi båda visste att det inte var aktuellt. 
Svar på tråden Han vågar inte