• Lynx123

Han vågar inte

Allt du gör är.så uppenbart självdestruktivt. Redan från allra första början. Det kommer du förmodligen inte inse förrän du har lämnat det här bakom dig och gått i seriös terapi. Som jag skrivit tidigare önskar jag dig allt väl men det känns så himla dumt allt det här. Så bortkastat. Varje dag som går är en dag längre ifrån att hitta tillbaka till dig själv och bli så hel att du kan träffa en verklig kärlek. Just nu skulle du inte känna igen den om den stod rakt framför dig!

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 12:46:38 följande:
    Ja, det är det. Jag vet inte varför jag gör så här mot mig själv. Men jag kan inte sluta och jag är så olycklig. Inte bara på grund av honom, men jag var verkligen lycklig när jag träffade honom. För första gången på riktigt. 
    Jo, det kan du. Men du vill inte. Det är just det som är en del av självskadebeteendet. Det är det du behöver hjälp med. Hade du verkligen varit lycklig och haft god självkänsla så hade du aldrig inlett något med en upptagen person. Om du varit i dåliga förhållanden tidigare så har du ett mönster bakom dig av bristande självrespekt. Det går att jobba på men det är nog bäst att göra det med en psykolog. Du behöver släppa...
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 21:13:49 följande:
    Jag tror inte att hon vet. Och jag tror inte att det varit dåligt  pga otrohet, jag tror otroheten beror på att det varit dåligt.
    Nej, otroheten beror på att han är en skitstövel. Ge honom inte den "rätten". En sansad, vuxen person tar tag i problematiken eller lämnar....hen börjar inte ränna efter andra. Tror i det här fallet att han varit otrogen även om de haft det bra.
  • Lynx123

Såklart att han är i kontakt igen...och att du går med på det. Det där med ALDRIG mer stämde så klart inte - det var bara drama. Och så klart att du kröp till korset precis som han förväntat sig. 

• Lynx123

Bra - tack för uppdateringen. Ta nu bort honom och hans nummer/email överallt och börja leva ditt liv. Nu har du en fin framtid igen.

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-15 19:05:13 följande:

Jag saknar honom.
    Jag saknar att prata med honom.
    Jag skiter i sexet, jag ville bara ha kontakt. 
    Snälla, kan jag få känna så här utan att ni säger emot mig?
    Det är så här jag känner - jag saknar honom. Jag saknar honom som en vän. 

In our darkest moments, we don?t need solutions or advice. What we yearn for is simply human connection?a quiet presence, a gentle touch. These small gestures are the anchors that hold us steady when life feels like too much.

Please don?t try to fix me. Don?t take on my pain or push away my shadows. Just sit beside me as I work through my own inner storms. Be the steady hand I can reach for as I find my way.
    My pain is mine to carry, my battles mine to face. But your presence reminds me I?m not alone in this vast, sometimes frightening world. It?s a quiet reminder that I am worthy of love, even when I feel broken.
    So, in those dark hours when I lose my way, will you just be here? Not as a rescuer, but as a companion. Hold my hand until the dawn arrives, helping me remember my strength.
    Your silent support is the most precious gift you can give. It?s a love that helps me remember who I am, even when I forget.~
    Varför skriver du på engelska helt plötsligt? Och varför dillar.du om vänskap från hans sida? Är det så man behandlar.sina vänner? Det här är bara drama utan substans. Ledsen, men det finns inget romantiskt i den här.situationen.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-16 07:42:27 följande:
    Det var verkligen inte meningen att ta på mig ifferkoftan, det känns inte alls så. Jag är inte ledsen på samma sätt. Jag såg det där citatet och tyckte att det passade in på hur jag kände och mådde när vi började ses. När han uppmuntrade mig att öppna mig och låta mig svepas med. Och så blev jag lite ledsen för jag vet inte hur jag ska kunna det igen, det var det enda.
    Intressant att du väljer att citera en förmodad narcissist.

Du kommer kunna känna så igen - det är inte som om man förlorar förmågan att känna. Men du måste bryta dina själdestruktiva mönster och inse att de val du gjort inte bygger upp utan river ner.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-16 08:25:53 följande:
    Jag kan inte min Hemingway, citatet kom upp av en slump i mitt flöde och jag kände igen mig i texten. Lägg inte för mycket vikt vid den. 

Jo, jag vet att jag kommer våga igen men när man har blivit sårad tillräckligt många gånger, av de som ska stå en nära. Det blir svårare och svårare. Jag vill inte stänga in mig, men jag var trött, ledsen och emotionell igår. Det kommer nya dagar. Men jag tyckte verkligen om honom, och jag tyckte om hur han fick mig att må när vi började ses. 
    Och jag vet att ni säger att han alltid kontaktar mig igen  men det känns annorlunda den här gången. Jag tror att det var sista gången nu och det gör mig ledsen att det skulle sluta så här.
    Jag hoppas att det var sista gången, för annars tar jag mig aldrig vidare. 
    Men det är ju just det som är grejen. Du låter honom.bestämma över ditt mående - det är det som är så självdestruktivt. Du vet själv att du behöver vara fri från all kontakt för att kunna gå vidare, men samtidigt sitter du som ett mähä och låter honom kontrollera dig. Det är därför alla här råder dig att bryta, om och om igen. Ta kontroll över ditt liv!
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-16 20:16:47 följande:

Jag hör och läser allt som ni säger och skriver. Och jag håller ju med er! Jag hade gett samma råd till vem som helst i samma situation som jag. Faktum är att jag hade sett personen som en riktig idiot som jagar efter någon som inte vill ha hen. Jag har själv alltid i alla andra situationer då jag blivit avvisad eller vad jag ska kalla det gett kalla handen, aldrig att jag skulle förnedrat mig själv. 
    Jag har alltid hållit mig så inom min komfortzon och aldrig öppet visat känslor, det här är första gången jag har gjort det. För att jag kände mig trygg, för att jag trodde det var säkert. 
    Och det är så svårt att släppa greppet för jag var så otroligt lycklig under den här korta perioden. 
    Jag släppte på alla spärrar och det blev helt fel.

Jag har, redan innan jag träffade honom, försökt att ta mig ur mitt skal, utforska, säga ja, uppleva. Jag intalade mig att vad har jag att förlora? Spelar man inte så vinner man inte. Och så satsade jag allt jag hade på fel häst och blev bankrutt. 

Jamen precis. Och det är vi många som varit med om på ett sätt eller ett annat - om inte de flesta rentav. Men från det lär man sig livslektioner och går vidare. Det självdestruktiva ligger i att du väljer att stå och trampa på samma plats och därmed skapar en allt djupare grop åt dig själv - och med det snuvar dig själv på att få ett bra liv och en positiv framtid. Du kommer sjunka allt djupare i gropen och fortfarande stå kvar på samma plats om ett år, två, tre tills du inte längre lever, samtidigt som resten av världen går framåt. Om det är så du vill ha det så fine, det är ditt val, men om inte så är det också ditt val att göra något åt det.
  • Lynx123

Önskar dig en god jul - du har VÄRLDENS bästa sällskap med ovillkorlig, ren kärlek. Nu gäller det att du börjar älska dig själv på riktigt och slutar ägna dig åt sådana där jeppar. Allt gott!

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 07:59:53 följande:

Jag är otroligt tacksam till alla som engagerar sig i den här tråden. Jag tror inte ni förstår hur mycket hjälp jag har fått. Det jag blir ledsen över är att många verkar tro jag är dum i huvudet, men någon som inte varit i samma sits förstår nog inte. Några gör det, några har liknande erfarenheter.

Ja, det är lite drygt ett år sedan han försvann första gången. Sen fick vi kontakt igen och hade det där bra avslutet jag ville ha. Ville bara att han skulle säga att det inte var mitt fel, för jag förstod inte vad jag hade gjort. Det var så jag kände då. 
    Sen har han hållit kontakten med mig. Och avslutat och tagit upp på nytt. Jag betonar igen att jag aldrig kontaktar honom. Jag tänker inte jaga någon som inte vill, ett nej är ett nej och det förstår och respekterar jag. Men så hör han av sig igen. Och igen. Det är DET som gör det så svårt, annars hade det här ju varit avslutat för länge sen. 

Det kommer inte bli han som gör det, det måste bli jag. Men som någon här tidigare skrev, det är svårt för mig för jag vill känna att jag gjort vad jag kunnat. 
    Om det är omedvetet, eller medvetet kanske, men jag klarar det inte. 

Jag är inte korkad, men han får mig att känna att det är jag som är felet.

Nej, det är DU som får dig att känna så. Genom att tillåta honom att hålla på så här, trots "avslutet du ville ha", så plågar du bara dig själv.

Jag tror absolut inte att du är dum i huvudet men däremot så verkar du sakna självbevarelsedrift och det är både ledsamt och frustrerande att se.
  • Lynx123

Om du går fram till en hund och den biter dig så kommer det ta ett tag att läka. Om du sedan går fram till samma hund och blir biten igen - vem är det då.som har skadat dig?

• Lynx123
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 16:39:13 följande:
    Fast så funkar det inte i en destruktiv relation. Det finns massor av forskning på området för den som är intresserad. Det hjälper inte att skuldbelägga TS. 
    Handlar inte om skuldbeläggande utan om att förstå att det här är ett självskadebeteende. Det behöver TS hjälp för. Alla dessa ursäkter leder absolut ingen vart. 
  • Lynx123
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 17:07:11 följande:
    Jag tror tyvärr inte att TS blir hjälpt av ditt hundexempel. Hon vet nog att hon skadar sig själv. Hon behöver nog snarare verktyg för att lyckas förändra sitt beteende..
    Det är din åsikt och jag respekterar den.
Svar på tråden Han vågar inte