• Anonym (Ui)

Vi har för olika syn på uppfostran att det påverkar vårt förhållande

Vilket AS. Jag växte upp med en pappa som skrämde oss och två av tre barn har ingen eller en väldigt dålig relation med vår pappa idag.
    Det är fel i huvudet på folk som tycker det är en bra sak att skrämma barn.
    Och varför skulle han veta bättre än dig bara för att han redan producerat två barn? Finns de som producerat 20 ungar och ändå är totalt värdelösa som föräldrar, och de som är inne på sin första och är helt underbara. 

• Anonym (Ui)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-02-18 14:26:25 följande:
    Han har ganska mycket på jobbet och vi har väl inte sovit toppen på ett år heller så det kan nog påverka. Men känns som att han överlag anser att man ska visa tydligt när barn gör fel, oavsett ålder. Enligt honom måste man vara så sträng för att de ska förstå att det är fel.

Jag har tänkt på att vår son kanske blir extra ledsen och rädd för att han märker att jag reagerar och blir sur på hans pappa. Vill ju inte att jag ska påverka honom ännu mer negativt så jag kanske får försöka att inte reagera inför honom. 
    Eller så reagerar du ordentligt och står upp för ditt barn. Vår mamma gjorde inte det, hon lät det ske och därför har hon en ansträngd relation med sina barn idag. Jag önskar så att en vuxen reagerat och sagt ifrån. 
Svar på tråden Vi har för olika syn på uppfostran att det påverkar vårt förhållande