Är det missfall v5+6 BILD!!!
Delar med min journal och bilder. Är det missfall? Är jätte orolig.
Delar med min journal och bilder. Är det missfall? Är jätte orolig.
Av journalanteckningar och beskrivning låter det som missfall tyvärr ja, när det är slem är det för att man blöder ut slemhinnan.ofarliga blödningar är mer rent blod eller klumpar, men inte slem. Vad låg hcg på?
Ingen som varit med om liknande?
puff
Låter dessvärre som missfall, ja. Alt ett utomkvedshavandeskap i höger äggledare (eftersom de tycker sig kunna se gulkroppen där) som kroppen själv håller på att ta hand om, därav blödningen. Förstår att det känns fruktansvärt tungt, men jag hoppas att du kan känna lite tröst i att din kropp verkar ta hand om det av sig själv OCH i att man är mer fertil månaderna efter ett mf ❤️
Jag fick ett tidigt MF i vecka 5 (4+4) i december, och det såg tyvärr väldigt mycket ut som det gör för dig.
Det är naturligtvis jättetråkigt om det är så, men man ska komma ihåg att det är väldigt vanligt att man får ett men betydligt mycket mer ovanligt att man får upprepade MF.
Jag tyckte det underlättade att tänka att det fanns en anledning att kroppen ?valde bort? fostret, att det inte hade de rätta förutsättningarna att växa sig till ett barn helt enkelt.
Hur ser dina teststickor ut, har du testat fler gånger efter att du först fick positivt? Mitt MF blev aldrig till någon stark stegring utan ?tynade bort? efter bara någon dag från att blödningen börjat. En annan sak som var tydlig var att mina andra symptom försvann i stort sett direkt (ömma bröst framför allt).
Vi bestämde oss för att fortsätta försöka direkt, fick ÄL exakt 2 veckor efter min blödning (enligt ÄL-test) men tog sig inte den cykeln. Nästa ÄL ledde däremot till plus och är i vecka 8 nu, nervös förstås men försöker intala mig som jag skrev ovan att det är långt mycket mer vanligt med ett enstaka MF än att få två/fler.
Håller tummarna för att det inte ska vara ett MF du går igenom
Försöker också tänka att det finns anledningen till att kroppen valde att avsluta graviditeten, är tacksam över det men känner ändå en sorg.
allting började fredag kväll då började jag få rosa slem på pappret när jag torka mig men det var jätte lite knappt så man såg ngt. Höll på så med några timmars mellanrum. Sen lördag på dagen så kom det mer på pappret ibland rosa ibland brun/röd . Kan lägga upp en bild. det var då jag sökte till akuten. Där gjorde de urin prov som visade gravid. Lämnade blodprov de ska kolla på hcg värdet. Imon ska jag lämna blod igen och få svar på eftermiddan. Men det sjuka är att jag blödde aldrig på bindan elr att det rann ut i toaletten. Bara när jag torkade mig. Men igår på kvällen rann det rödslem sen kom klumpen ut. Efter klumpen försvann all min smärta blöder knappt.
vill bara att allting är över så jag kan bli gravid igen.
tack för ditt svar♥️
Har börjat blöda ordentligt nu och med klumpar. Det lilla hoppet jag hade var försvann. Ska lämna blodprov imorgon får se vad de säger efteråt..
Nu ringde de från sjukhuset. Första blodprovet visade 677 den andra visade 693 det tyder på graviditet säger dom. Ska åka in på kontroll imorgon 11:30
vill tillägg att jag inte har blött sen igår på kvällen.
Får se vad de säger imorgon.
men tror du jag kommer bli uppföljd vid nästa graviditet?
TS hur har det gått?♥️
Var på ultraljud i torsdags de kunde inte se foster i hinnan. Lämnade blodprov som fortsatte stiga. Ska lämna blod imon igen.
de vet inte vad det är, vara vänta och se. Har inte blött sen söndag kväll
Fick svar från dagens blodprov. Stigit från 753 till 793 5% stigning på Timmar. Första blodprovet låg på 567 tror jag.
ska på ultraljud imorgon igen.