Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Är det missfall v5+6 BILD!!!

Låter dessvärre som missfall, ja. Alt ett utomkvedshavandeskap i höger äggledare (eftersom de tycker sig kunna se gulkroppen där) som kroppen själv håller på att ta hand om, därav blödningen. Förstår att det känns fruktansvärt tungt, men jag hoppas att du kan känna lite tröst i att din kropp verkar ta hand om det av sig själv OCH i att man är mer fertil månaderna efter ett mf ❤️

• Symetrical
    Nimet123 skrev 2024-02-19 06:58:54 följande:
    Det hon ser i äggstocken är cysta Som är ofarlig sa hon. Tack för ditt svar det värmde ♥️ måste jag vänta på mensen ellr är det bara att köra på? 
    Okej. I min värld är corpus luteum gulkropp, men kanske kan betyda cysta med 😊

Så länge det inte blir några komplikationer med mf och kroppen tar hand om det själv är det bara att köra på ☺️
  • Symetrical
    JustLikeHoney skrev 2024-02-19 14:52:31 följande:

Corpus luteum är mkt riktigt gulkroppen, som bildas av den äggblåsa som släppt ett ägg, den producerar graviditetsbevarande hormoner och ses som en liten cysta på äggstocken.  Varför den noteras när man letar efter extrauterina graviditeter är för att det isf mest troligt skulle satt sig i äggledaren på samma sida. 

jag tror du blandar ihop det med gulesäcken som är det man ser i en hinnsäck för att säkert kunna säga att det är en intrauterin graviditet och som det tidiga embryot får sin näring av Glad

Såklart! För lika namn 🙈
Svar på tråden Är det missfall v5+6 BILD!!!