Inlägg från: Anonym (JustAdude) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JustAdude)

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Hej TS.

Vad tråkigt att höra att du låter män som tränar på gym hindra dig från att våga gå på gym och träna.
    Du skulle inte kunna gå på gym med någon vän och träna tillsammans då och ignorera alla män som är på gymmet och tränar?
    Du skulle kunna anmäla dig till en spinning klass där det finns en instruktör som alla tittar fram på och samtidigt få en överblick i övriga gymmet på män som är där och tränar och se om de verkar vara softa män som fokuserar på sin egen träning eller om de verkar creepy.
    Eller att du tränar tillsammans med en PT som kör stenhårt med dig för att du ska komma i bra form.

Visst att det finns många människor idag som är kropps-/utseendefixerad men de flesta män/kvinnor som går på gym är där och fokuserar enbart på sin egen träning för att bli starkare och bygga upp sig själva till att få bättre kropp och hälsa.

Annars kan du börja på boxning eller någon annan fysisk sport för att få bra träning. Jag gick och provade på och träna boxning en gång en dag och jag dog efter bara 2 minuter. Därefter så slutade jag för jag insåg att jag tycker bättre om par-dans än ringdans.

Hoppas att du hittar någon bra träningsform som passar för just dig.

• Anonym (JustAdude)

Hej igen TS.

Jag hoppas verkligen att du tar åt dig av alla de bra inläggen här i DIN tråd. Och som du kan ta hjälp av och känna dig peppad av.

Har kikat in här lite nu och då när jag var på jobbet och har sett att det finns en och annan (mest en) här som hellre vill upplysa dig om att -gå på gym det ska du aldrig göra för det är bara usch, tvi, blä, -en massa osunda människor som bara dömer dig för ditt utseende och kroppsform, bla, bla, bla. Hur hjälper det dig att höra om sånt när det inte ens var det som du efterfrågade om här? -INTE ALLS KAN JAG SÄGA!

Här vill jag då flika in med att tala om för dig TS att dem personerna talar om SINA EGNA DÅLIGA erfarenheter av att gå på gym som ett enda stort och hemskt trauma. Deras hemska gym upplevelse ska du absolut inte lyssna på för det har verkligen ingenting med dig att göra. Och det hjälper ju inte dig ett dugg att måste höra på sånt här.

Om du nu skulle hitta ett bra gym för dig (vilket jag hoppas att du gör!) där du känner dig trygg att börja gå och styrketräna på. Så är jag verkligen glad för din skull!

-Då har du återigen varit modig precis på samma sätt som när du tog MOD till dig att starta den här tråden där du i  inledningen beskrev dig själv om hur du känner och tänker  inför att börja gå på ett gym där det finns män. Och bara det tycker jag är starkt gjort av dig för med det så utmanade du dig själv här.

-DU är bra oavsett vad andra tycker. Det är så du ska tänka och känna!

P.S.

-Till dig som är här med klagosång. -Jag är bara skribent här och ingen evighets debattör. Med det sagt så hoppas jag att du inte ödslar din tid här med att skriva din negativa åsikt till mig bara för att du tror att du kan sätta mig på plats. -Jag är för stark för sånt tjafs!

D.S.

Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?