Anonym (Hans brödrost vibrerade av pur amningsvilja då han sakta sänkte dess stickpropp mot den laminerade perstorpsplattan, köpt på rea) skrev 2024-02-19 22:58:15 följande:
Det gjorde ingen och Nej, det kanske det flesta inte har? Om man måste "leta" bland sina vänner för att se om de är singlar, så är de nog inte direkt vänner.
Vilket då alltså leder till att chanserna att "möta" någon som man redan känner alltså är hyfsat små eftersom man vet att man inte direkt har någon singel i bekantskapskretsen (och det alltså inte heter "chanserna är väldigt stor").
Om vi på allvar pratar om de matematiska oddsen för att man känner fler singlar än man inte känner i universum, så blir jag nog faktiskt lite orolig. Det ränner nog omkring fler som man inte känner, är min gissning.
Då får man kanske hjälpa sannolikheten på traven lite ...
Själv har jag via en hobby väldigt stor bekantskapskrets . Jag är raggare och kör en gammal amerikanare på diverse event och cruising runt om i landet samt ställer ut på mässor osv. Jag möter bokstavligen massor med folk och nätverkar flitigt. Tjänster och gentjänster, man jagar reservdelar själv, hjälper närmaste vännerna att leta delar , man tipsar om bra mekaniker och lackerare, nån letar garageplats, nån annan behöver hjälp att importera en bil , nån vill ordna fest, osv osv i oändlighet . Så sannolikheten att många av dessa människor är singlar är väldigt stor. Och det är på så sätt dom flesta raggare träffar varandra.