6-månaders välling till ettåring
Mina barn åt ingen välling alls. En ettåring kan med stor fördel äta vanlig mat.
Mina barn åt ingen välling alls. En ettåring kan med stor fördel äta vanlig mat.
Det är mer en mysig rutin än att han ska bli mätt. Så på så sätt kanske det inte gör något att det inte är fullt så näringsrikt som han behöver. På morgonen dricker han oftast välling när han vaknar (han vaknar tidigt) och sen äter han vanlig frukost med oss.
Vad åt dina barn på kvällen istället för välling? Vällingen gör honom oftast sömnig och är ett bra sätt att varva ner innan han ska sova. Det blir ju inte riktigt samma sak om han får sitta och äta en macka innan läggdags.
Mina barn åt vid den åldern frukost, mellis, lunch, mellis, middag vid sex och sen åt de inget mer, de somnade ju ganska tidigt. Vi läste saga på kvällen som nedvarvning.
Jag tror personligen inte att det är jättenyttigt att äta en massa mjölmat så jag gav ingen välling, de fick ersättning till de var ca ett år , som tillägg till maten.
Om man skall äta mjöl anser jag att havremjöl är mycket nyttigare än vetemjöl, så jag tycker din lille ettåring gör ett bra val.