Inlägg från: Anonym (Vår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vår)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-29 18:31:10 följande:

Svar: jag är lycklig och min fru är oerhört lycklig att inte behöva ha sex med mig. Hon har inte ens tagit upp det hela överhuvudtaget sedan 2020.
    Varför förstöra ngt som fungerar så bra?

Vilket svek av dig samt egoistiskt. Skilj dig och lev som du vill, låt henne slippa sveket om och om igen. Skona barnen
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-29 18:47:34 följande:

Jag antar det. Allt fungerar by the book. Villa, semestrar över hela världen på alla skollov, yoga retreats där hon reser iväg med sina väninnor.
    Barnen lyckliga och allt rullar på.
    Vem vet även hon kanske har en man som finns i vassen.

Sorgligt
  • Anonym (Vår)
    Anonym (sådär) skrev 2024-02-29 18:51:07 följande:
    Om det är samma tomte som skriver om hur lycklig hans fru är av att han knullar runt i alla otrohetstrådar så lär du nog inte få nåt svar på den frågan, han svarar bara med att repetera hur lycklig hans fru är om och om igen.
    Jösses
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Kgng) skrev 2024-03-02 21:45:52 följande:

Hoppas inte du påstår att du älskar din tjej/kille allafall. Skitsnack. du lurar den . den får inte ens välja. Slösar kanske tid på någon den inte hade velat vara med om den hade vetat att du vore otrogen. 

Men jag antar att du själv hade uppskattat om han/hon var otrogen mot dig då och inte hade brytt dig / gjort en grej av det 

Håller med
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Kgng) skrev 2024-03-02 21:47:31 följande:

Klart frun är gnällig med en otrogen man. Hon märker väl av det såklart 

Det tror jag att hon gör
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Kgng) skrev 2024-03-02 22:23:10 följande:

Man borde inte leka så med folks känslor 

Så sant
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-02 22:26:21 följande:
    Du skriver och kämpar på så tappert för att förändra, förbättra, göra världen god.
    Positivt det
  • Anonym (Vår)

Varför såra någon som man påstår sig älska

• Anonym (Vår)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-07 15:14:42 följande:
    Ordets innebörd är väl ganska solklart, du försöker få andra att agera som du vill på olika sätt där ett sätt är att undanhålla sanningen för personen. Om det är något positivt eller negativt är ju en helt annan fråga.

Att det passar en skithög fint att ha sin partner kvar trotts att man beter sig som ett svin bakom ryggen på personen och ser till att de blir så genom att undanhålla sanningen för personen är ju inte svårt att förstå.

Lär dig en gång för alla att ditt skitsnack inte är värt ett skit så länge det inte klara av att sättas på prov. Ett bra sätt att göra det är att visa din partner denna tråd och se om dina argument håller. 
    Mycket bra skrivet 
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-22 11:22:24 följande:
    Nej, som vanligt helt fel av dig.
    I inlägget har jag INTE beskrivit MIN INSTÄLLNING.

Utan jag har beskrivit verkligheten och sanningen.

Detta utan att jag har låst fast mig vid ett enda perspektiv, så som vissa andra ständigt gör.

Om något är sakligt fel i min beskrivning av verkligheten och sanningen i detta inlägget, om du sakligt kan visa att jag har fel, så lovar jag att rätta mig själv.
    Kan du lämna motsvarande löfte?

F ö har du en rent bedrövlig inställning till dina medmänniskor och till andra medlemmar på forumet.
    Du borde i stället börjar respektera andra medlemmar och andra människor och du borde i stället ägna dig åt att sakligt resonera om verkligheten och sanningen i stället för att upprepa dina lögner, dina ständiga otrevligheter och okvädningar riktade till andra medlemmar och till dina medmänniskor.

Sluta vara så bedrövlig och börja i stället ägna dina inlägg till det som det står i trådstarten,
    och gör det på ett sakligt och schysst sätt mot andra medlemmar.
    Din sanning, inte allas
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-22 14:41:55 följande:
    Ja, livet bjuder på massor av möjligheter till lycka och härliga upplevelser om man bara förstår att ta vara på chanserna på ett bra sätt.
    Grattis SkålSkrattande
    Så sex och otrohet är det viktigaste, låter lite futtigt 
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-03-23 09:26:55 följande:
    Jag tror att du underskattar hur det känns att bli avvisad gång på gång och till slut ge upp. Jag anser 100% att det är den som sällan/aldrig visar lust eller ger komplimanger till sin partner som borde ta upp samtalet. Varför skiljer sig inte den personen då?
    Den som tycker att något är ett problem eller besvärligt är den som tar upp ämnet, Ingen är ju tankeläsare
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Vilken fantasivärld) skrev 2024-03-27 11:36:44 följande:
    När du väljer att vara otrogen då väljer du att riskera ditt förhållande. Det är det enda du kan veta till 100%. Allt annat du tror är ren och skär fantasi. 
    Det är precis så det är, håller med
  • Anonym (Vår)
    nihka skrev 2024-03-28 12:14:44 följande:
    Det finns en orsak till att det finns så få positva trådar om otrohet och det är för att otrohet sårar och splittrar människor, vilket väldigt få tycker är positivt.

Den som har en överenskommelse om ett öppet förhållande är däremot inte otrogen, men det har inte du så du riskerar att såra din fru och splittra din familj.

Även om du inte berättar själv kan du aldrig vara säker på att det inte kommer fram och när den bomben släpps har du liten eller ingen kontroll över situationen. Och om även din fru är otrogen men du inte vill veta kan du inte garantera att det inte kommer fram eller att hon inte väljer att berätta för dig. Du har liten eller ingen kontroll över det också.
    Håller med
  • Anonym (Vår)
    Anonym (John-Anders) skrev 2024-04-02 12:28:46 följande:

Mitt ex avslöjade efter kanske tio år att hon hade varit otrogen. Det knäckte min självkänsla. För henne var det nog bara ett sätt att bli av med skuldkänslorna. 

Så med min andra kvinna (sen 25 år) har jag överenskommelsen "don´t ask - don´t tell". Om hon gör ett snedsteg vill jag inte veta. Och om jag skulle göra det så skulle jag göra det väldigt diskret.

Om någon av oss skulle inleda ett långt förhållande vid sidan av så skulle vi antagligen behöva sära på oss, eller lägga korten på bordet och försöka förhandla om en öppen relation. Vilket skulle kunna bli resultatet om hon blir så sjuk att hon inte kan ha sex längre, eller inte alls vill längre.

TS bad om att slippa moraliseringar, varefter följde en skitflod av moraliseringar. Tröttsamt.

Det är väl en diskussionstråd eller ska man bara hålla med TS
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden