Anonym (Hm) skrev 2024-07-31 15:11:03 följande:
Shit ! Missade visst alla moralpikar undanbedes i din trådstart. Har emellertid undvikit moralisera på ett sätt som du nog reser ragg emot. Mitt budskap till dig och eventuella gelikar är syssla med alla sidoaktiviteter du vill - så länge ärlighet och öppenhet mot befintlig partner finns med. Annars förs hen systematiskt och diaboliskt över tid bakom ljuset. Det är min tillförsel i tråden. Igen. Så länge din kvinna/man äger en medvetenhet om din valda livsstil och du själv fixar sova med gott samvete på kudden om natten är allt okej? Noterar antalet nattsuddare som uppehåller sig i otrohetstrådar är oproportionerligt högt till antalet. Vad beror DET på? Ett gott samvete borgar i regel för god sömn.
Du höjer alltså din insats med psykologiska skamgrepp, sysslar med chansartade gissningar. Tänk om du gissar fel. Människors lycka är verkligen en definitionsfråga. Ekvationen i harmoni och lycka hänger ihop med massor av parametrar varav vår sexualitet bara är en av dem. Nog så viktig! Om du mår bra av dina gissningslekar, varsågod keep on.
Men....det är ju en otrohetstråd. Hur kan du ha missat det? Om man är ärlig och öppen är man ju inte längre otrogen. Jag är inte ärlig mot min man heller. Alltså är jag otrogen. Och omoralisk, det är ju själva utgångspunkten för tråden?
Så att upprepa detta hela tiden tillför ju precis ingenting.