Otrohetstråden - Den positiva tråden
Ni som tycker detta är en bra lösning vet ju att innerst inne att er partner inte vill bli bedragna, det är ju därför ni inte vågar stå för det.
Jag är inte alls så säker på att min partner inte vill att jag ska vara med någon annan.
Det enda jag är helt och absolut säker på är att min partner inte vill veta något om det.
Om den fick reda på det så skulle det medföra stora och allvarliga problem på många plan. Jag vet med absolut säkerhet att min partner inte vill utsättas för sådana problem.
Det är den största, viktigaste och mest självklara orsaken till att jag inte tar upp frågan med min partner.
Jag är absolut säker på att vetskapen och att det blev offentligt skulle vara ett mycket mycket större och allvarligare problem för min partner än just den saken att jag har en sexuell upplevelse utanför äktenskapet.
Jag förstår skillnaden mellan dessa två saker.
Jag känner min partner mycket väl och jag respekterar att den absolut inte skulle vilja veta något. Alltså är det ett självklart och medvetet val av mig att jag inte utsätter min partner för vetskapen och därmed att jag inte diskuterar saken eller frågar min partner om detta.