• nihka

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-29 17:46:04 följande:
    Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.

Det finns en orsak till att det finns så få positva trådar om otrohet och det är för att otrohet sårar och splittrar människor, vilket väldigt få tycker är positivt.

Den som har en överenskommelse om ett öppet förhållande är däremot inte otrogen, men det har inte du så du riskerar att såra din fru och splittra din familj.

Även om du inte berättar själv kan du aldrig vara säker på att det inte kommer fram och när den bomben släpps har du liten eller ingen kontroll över situationen. Och om även din fru är otrogen men du inte vill veta kan du inte garantera att det inte kommer fram eller att hon inte väljer att berätta för dig. Du har liten eller ingen kontroll över det också.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Vilken fantasivärld) skrev 2024-03-28 12:42:08 följande:
    Det är rätt imponerande att kunna säga att det "aldrig" kommer fram för det är som du säger - inget man har någon kontroll över. 
    De som å andra sidan har varit otrogna och blivit påkomna trodde ju att de var smarta och dolde sina spår och ALDRIG skulle bli avslöjade. De underskattade sin partner enormt. 

Jag personligen har inget över för otrogna svin - oavsett kön. 
    Vad man vet säkert är att en sådan hemlighet när som helst KAN avslöjas. Den osäkerheten får man leva med under resten av sitt liv eftersom världen är full av ögon och öron även om det också KAN hända att det aldrig avslöjas.
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-02 18:17:10 följande:
    Återigen upprepas detta uppenbara och självklara sakfel.
    Återigen visar det på förmågan, eller viljan?, att tänka begränsar sig ungefär till näsans längd.

Otrohet som förblir okänd kan självfallet inte såra och splittra människor.
    Den som inte vet något om en annan människas handling kan givetvis inte tycka att den okända handlingen är vare sig något positivt eller något negativt.

Det är fullständigt självklart (om man tänker efter bara lite...) att den enda gången handlingen kan såra och splittra människor är i de fall handlingen blir känd.
    Get a grip on reality!
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-03 15:19:16 följande:
    Är det du eller jag som behöver försöka få ett grepp om verkligheten?

Förklara hur du menar att jag skulle ha fel när jag konstaterar, i verkligheten gäller att:
    "Den som inte vet något om en annan människas handling kan givetvis inte tycka att den okända handlingen är vare sig något positivt eller något negativt."
    Givetvis, men att inte veta är ju inte ett garanterat permanent tillstånd. Det kan ändra sig från den ena sekunden till den andre och du har noll kontroll över resten av världens inblandning. Du tror väl inte på fullt allvar att det enda sättet din otrohet kan komma fram är att du berättar?
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-04 09:23:05 följande:
    Jag har inte resonerat något om det du skriver och det du håller på med är off topic.

Det exempel jag relaterar till kan inte på något sätt förändras från ena sekunden till den andra. Rent faktabaserat skulle det inte vara möjligt.
    Det är ingen mening att du försöker inbilla dig saker om vad jag tror eller inte tror. Det enda du kan resonera om är det jag skriver, inte vad du inbillar dig om mig, och det är det tydliga svaret på din fråga.

Det var du som kom med ditt påstående om positivt eller negativt.

Det jag svarade på ditt påstående, och det du citerade och opponerade dig mot, är den självklara sanningen att:
    "Den som inte vet något om en annan människas handling kan givetvis inte tycka att den okända handlingen är vare sig något positivt eller något negativt."
    Du kan fortfarande inte kontrollera resten av världen och kan därför inte vara säker på att din otrohet inte uppdagas. Och om den uppdagas är det fullständigt irrelevant hur någon som inte vet känner.
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-05 09:04:40 följande:

Nej, du har fel.
    Du borde avstå från att påstå saker som du inte vet något om.

Den specifika otroheten som jag refererar till kan inte uppdagas.
    Bl a pga att den personen omkom i en tragisk olycka för många år sedan.

Du fortsätter skriva om hur någon känner gällande något som den inte vet.

Du får försöka fantisera ihop vilka hypoteser du vill och som du verkar ha något konstigt behov av. 
    Men jag är för min egen del säker på att en människa inte kan ha några känslor gällande en handling som den inte känner till.

Du kan fortfarande inte kontrollera någon annan än dig själv. Du har ingen aning om vad andra människor berättar för andra och som i sin tur och berättar vidare.

Ingen. Som. Helst. Kontroll. Alls.
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-08 10:50:04 följande:
    En avliden person kan inte berätta något.

Jag förstår inte hur kontroll eller inte kontroll ska kunna påverka den avlidna personens förmåga att berätta något.
    Men du får väl fortsätta hitta på fantasifulla hypoteser också gällande avlidna personer, eftersom du verkar ha ett behov av detta.
    Det kunde den naturligtvis innan den dog. Det krävs inte alls mycket för att kunna föreställa sig det.
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-09 10:32:45 följande:
    Som sagt:
    du får väl fortsätta hitta på fantasifulla hypoteser
    Det är inte ett dugg fantasifullt att personer som så småningom dör berättar för andra vad de har varit med om medan de lever. Det är till och med extremt vanligt.
  • nihka
    Anonym (Positivt) skrev 2024-04-07 09:33:42 följande:
    Min historia: är gift och har underbara barn ihop med min make. Jag är en ansvarstagande och engagerad mamma och älskar min man trots problemen i äktenskapet, att skiljas är uteslutet. 
    De här problemen, som jag under en lång tid försökt få honom att ta tag i, ledde förra året till att jag fick nog. Jag, som varit trogen alla år, kände till slut att jag ger upp vad gäller honom. Han ser dock bra ut och vi har fortfarande sex.
    Förra våren träffade jag via ett tillfälligt jobbprojekt på en man jag inte kunde slita blicken ifrån: betydligt yngre, lång, smal, mörk och vältränad. Tidigt såg jag tecken på att även han kunde vara attraherad då han gav mig långa blickar och sökte min närhet. Även om jag inte var säker på vad han kände så njöt jag av vår diskreta flirt och började snart drömma om att få ha honom som kk. 
    Men, efter ett par månader avslutades vårt jobbprojekt och vi skildes åt. Saknaden efter honom och hans heta blickar var enorm. Månaderna gick och jag teg och led, men kunde inte glömma min dröm om att få ha honom som älskare.
    Länge höll jag mig i skinnet men kände tillslut, mot bakgrund av att min man inte vill ta tag i sina problem, att jag inte längre höll äktenskapets trohetslöfte lika högt som förut och kontaktade därför denna sköna yngling.
    Vi började höras och så småningom ses som ?vänner?, även om min bakomliggande intention hela tiden stod klar: jag ville ha honom som älskare. Efter någon månad av kontakt kunde jag inte längre hålla mig utan föll i hans armar. Och det visade sig att den attraktion jag hela tiden känt, var besvarad. Jag hade inte inbillat mig: denna snygga 25+ kille ville ha mig, en kurvig kvinna 40+. Han sa att han velat ha mig ända sedan första gången han såg mig, att jag är sexig, snygg och vacker, att han älskar mina stora bröst, fylliga rumpa och smala midja.
    Vi hamnade tillslut i sängen och ses nu i hemlighet några gånger i månaden och har sex. Mötet mellan hans hårda och manliga kropp och min mjuka kvinnliga är underbart. Han tar mig både mjukt och hårt och får mig att skrika hans namn, och jag älskar det. Våra träffar och hans uppskattning ger mig energi att orka med vardagen, jag blir gladare och känner mig kvinnlig och åtråvärd, nåt som boostar min och min mans relation (även om problemen i vårt äktenskap aldrig handlat om brist på uppskattning från hans sida, han säger ofta att han tycker att jag är snygg och sexig). 
    Då jag vet att relationen med min heta älskare lär ta slut förr eller senare, då han är sambo, har jag börjat flirta med andra män inför den dagen då vi måste bryta upp, kanske kan någon av dem bli min nya älskare?
    Under tiden fortsätter jag njuta och känna mig åtrådd och av att äntligen ha funnit ett sätt att få mer energi i livet.
    Så visst kan otrohet vara positivt.  // Glad 
    (Då jag saknar tid att diskutera så har jag inte tid att gå in i tråden och respondera på ev svar.)
    Då är det bara att hoppas på att de underbara barnen också så småningom blir bedragna av sina partners så deras partners också får lite välförtjänt energi.
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-10 07:40:36 följande:
    Jag har inte sagt något om ifall döda personer skulle vara fantasifulla eller inte.

Du uttrycker dina egna fantasier och du hittar på hypotetiska resonemang.
    Jag vet de faktiska omständigheterna.
    Men du uttrycker fantasier om omständigheter som du tror och gissar omkring.

Vilket som är mest trovärdigt får vem som vill själva avgöra.
    Det är ingen fantasi att människor som kan knulla också kan prata och du har ingen som helst kontroll över vad de säger och inte säger om ditt knullande såvida de inte redan var döda vid akten.
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-12 08:33:59 följande:
    Ok... Då var det väl jag som bara inbillade mig att döda personer vare sig kan knulla eller prata.
    Men du kanske har för vana att både knulla och prata med döda personer?
    Vet du själv ifall du knullar och pratar med döda personer i verkligheten eller om det bara sker i din egen fantasi?

Men du har rätt i en sak. Ibland när jag knullar och är väldigt upphetsad så har jag inte full koll på allt jag säger.
    Men hur upphetsad jag än blir har jag för min del ändå full koll på att jag aldrig har vare sig knullat eller pratat med en död människa.
    Då så. Om du inte har ägnat dig åt nekrofili är det självklart att den du knullade kunde berätta för precis vem som helst om ert knullande.
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-12 14:03:31 följande:
    Det var du och inte jag som tog upp ditt pratande med döda personer,
    och knullandet...
    Så kom inte med att det skulle ha varit jag som fantiserade om detta.

Hur det verkligen förhöll sig med omständigheterna i mitt exempel VET jag.

Men du kan väl inte försöka inbilla ens dig själv att du skulle kunna veta det lika bra?
    Om du inte har knullat lik, så bra, fortsätt så! Men kom ihåg att så länge människor lever kan de prata och du har ingen som helst kontroll över vad de berättar för andra och inte. Dags att vänja sig vid den tanken kanske?
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-13 12:31:44 följande:
    Jag har aldrig påstått något annat.

Dags att vänja dig vid tanken att bry dig om vad andra medlemmar faktiskt skriver? Och att du börjar respektera trådstarten och ämnet?
    I stället för som nu att du fantiserar och tänker om egna saker trots att de aldrig har blivit sagda.

Släpp ditt bjäbbande med mig nu och gå vidare.
    Tråden handlar inte om mig!
    (så som du själv brukar skriva i andra sammanhang...)

Jag ser fram mot att ditt nästa inlägg har anknytning till trådstarten och till ämnet.
    Jag håller med dig om att du bjäbbar. Tack för att du delar med dig av dina senaste insikter. Och kom ihåg att om hon rör på sig så lever hon och kan berätta precis allt hon har varit med om för precis alla det behagar. Och det finns absolut  inget du kan göra å? det. Bra att du sent omsider ändå har förstått det. Bra jobbat!
  • nihka
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-13 10:59:37 följande:
    Du och flera ?
    Kan finnas lite suddiga gränser mellan jaget och övriga världen i inläggen.
  • nihka
    Anonym (Längtande) skrev 2024-04-30 14:53:11 följande:

På fredag ska vi träffas igen, min härliga man sidan om. Första träffen var nervös men så otroligt bra och kan knappt vänta tills det blir fredag igen. 
    Vi har daglig kontakt på snap och ibland telefonsamtal när jag är ensam hemma. Att man kan vara så öppen med en man, kan verkligen prata om allt. 
    Så idag har jag inhandlat lite nya sexigare underkläder,  vilken härlig känsla att vilja vara sexig inför nån och veta att man kommer få en underbar respons.... 
    Längtar...... 😍

Du ska bedra din partner igen. Noterat.
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden