Inlägg från: Anonym (Längtande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtande)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Är 45 år, gift med min man sedan 20 år. 2 barn 19 och 17. 
    Gnistan är borta sen länge, mer vänner och inneboende. Sexlivet är 3-4 ggr/,år, noll kommunikation. Där är bakgrunden. 

Har en nära vännina som jag senate månaderna öppnat upp mig för. Mina känslor för min man, vårt döda sexliv och vår avsaknad av kommunikation. 

I våra samtal framkommer det att hon och hennes man har ett öppet äktenskap och får veta att hennes man känner en dragning till mig och jag känner detsamma för honom. Men då han är gift med min vännina har jag inte tänkt göra nåt åt det..... förrän nu. 

Vi har pratat en del, messat mycket och har bestämt att träffas första gången denna veckan då vi jobbat liknande tider..... 

Vet att jag borde känna skuldkänslor mot min man, men ser bara fram emot att ta emot och ge nåt som jag gått miste om så länge. 

För första gången på länge känner jag ett pirr o kroppen och kan knappt vänta. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle göra nåt sånt här.... men jag längtar..... 

• Anonym (Längtande)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-16 10:15:02 följande:
    Min erfarenhet är att man rent generellt ska ta vara på livet och ta vara på de positiva chanser och upplevelser som livet erbjuder.
    Annars kommer man ångra sig.
    Att leva i ånger skapar ett personligt missnöje, man blir missnöjd både med sig själv och med sitt liv och man känner sig missnöjd och ångrar att man gått miste om något, man börjar mentalt fokusera på förluster.
    Man riskerar bli både bitter och missnöjd.
    Då blir man en dålig människa både för sig själv, för partner och familj och för alla i sin närmaste omgivning.

Självfallet ska man inte helt okritiskt kasta sig in i alla chanser som dyker upp.
    Om du bestämmer dig för att gå vidare till ett nästa steg bör du självfallet gå in i det med viss eftertanke och försöka göra det så klokt som du kan för att minska eventuella följder som kan komma ur detta.

Men jag har jättestor förståelse för att du, liksom de flesta av oss, vill leva livet åtminstone på ett sätt så man slipper att ens liv präglas av saknad och förlust.
    Så som du beskriver det med att ta vara på dem chanser som erbjuds är exakt så jag tänker. Jag var 19 när jag träffade min man och han är 8 år äldre än mig. Så han är min första på alla sätt o vis. Och har aldrig varit med nån annan sen vi träffades. 

Men sista tiden har ett missnöje/saknad grott i mig. Vill ha nåt mer, speciellt nu när ungarna är typ unga vuxna och inte så beroende av oss som innan. Det är nu jag hade velat få mer tid för oss 2, bara han o jag, men responsen är svag.

Vad jag än föreslår får jag svaret "vi kan väl ta barnen med oss". 19 och 17 år gamla,  vill man hänga med sina föräldrar på typ en heldag i Köpenhamn? 

Jag är fullt medveten om att detta kan gå käpprätt åt helvete. Men sedan några månader tillbaka står jag redan i lägenhetskö och har börjat förbereda mig mentalt på en separation. Vill bara försöka att inte öppet såra min man, han kommer bli förkrossad om han fått reda på mina planer. 

Men i alla år har jag alltid sett till alla andras bästa. Känns som det är min tur nu. Även om det är ett ruttet sätt att göra det på. Vet att det jag vill göra är inte okej på nåt sätt. 

Men jag vill inte gå miste om denna upplevelsen.  
  • Anonym (Längtande)
    Agda90 skrev 2024-04-16 13:37:41 följande:
    En fråga, är ditt sätt att påtala för din man att du önskar att ni hade mer egen tid att föreslå att ni gör något? Eller har du verkligen verkligen satt dig ner med honom och pratat om ert förhållande?
    Med tanke på att du skriver att han kommer att bli förkrossad av en ev. separation så känns det inte som att du har lyft frågan på allvar med honom. 
    Vi har pratat om det och vi skulle behöva prata ännu mer.  Därför känns det trist när responsen blir så sval. Trots att han vet att jag har tankar om separation och att jag står i bostadskö så händer inte mer än att jag fick blommor och en snabbis i sängen så tänkte han att jag var nöjd. 
  • Anonym (Längtande)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-16 16:44:28 följande:
    Men du har ju inte varit otrogen. Det är väl det viktigaste. Jag tycker inte att ditt sätt att göra slut är ruttet. Det är inte lätt att göra slut. Speciellt inte när man är en sån omtänksam människa som du verkar vara. Du bekymrar dig mer för hur han kommer att ta det, än hur du själv mår. Du gör ju inte slut på en post it. Ni har pratat om det, han vet om att du står i bostadskö, beredd att lämna. Jag tycker att det är hans tur nu att visa hur mycket du betyder för honom och hur lite han vill att du ska lämna honom. Du måste tänka på dig själv nu för att du ska må bra. Barnen klarar sig, dom är ju stora nu. 
    Med så många år ihop är beslutet tungt. Hade siktat in mig på en ålderdom med honom. Tyvärr med vår lilla åldersskillnad är han (i sitt sinne) redan där.

Strax innan han fyllde 50 fick han en mild hjärtinfarkt,  sedan fyllde han det stora 50 och sedan dess har han gått in med inställningen. Nu är jag gammal. Och jag är inte alls där just nu. 

Vill fortfarande ha spännande sex, uppleva nya saker. Han siktar in sig på Antikrundan på tv. ☹️

Älskar honom innerligt av hela mitt hjärta. Är en underbar man på alla sätt.... men inte för mig just nu. 

När jag nu har en möjlighet till en upplevelse med en annan härlig man så är jag trött på att tveka och vela och se till alla andras bästa. Kommer ta denna chansen till helgen och se vart det leder. 
  • Anonym (Längtande)
    Tyra myra skrev 2024-04-16 20:49:55 följande:

Känner att jag har lite att tillföra här i tråden. Så jag kastar mig ut än fast jag inte direkt berör ämnet otrohet men på sätt och vis är det ändå på sin plats.

Jag och min älskade man separerade för några månader sedan. Det började med att vi beslöt oss för att sälja huset som blivit för stort nu när barnen är utflugna.  När vi började processen med att hitta nytt boende så fick vi iden att  söka efter två små lägenheter istället för en stor.

Vi gick verkligen igång på det här. Vi har aldrig levt ensamma tidigare och vi kände att det var värt att prova. Våra barn blev förstås förfärade till en början men när vi förklarat hur vi tänkte så blev de faktiskt lugnare.

Till saken hör att min man som är en riktig känslomänniska har under vår tid tillsammans haft sina små utflykter till andra kvinnor men det slutade alltid med att han inte ville lämna familjen eller så tog förälskelsen slut. Jag har alltid tagit de där utflykterna med jämnmod, jag känner ju honom och vet att han lämnar inte mig och ärligt talat så har det satt lite krydda på vårt samliv.

Nåväl nu har vi separerat men vi ses så gott som varje dag. Det är faktiskt riktigt romantiskt när han bjuder hem mig på mat. Han har väl aldrig ansträngt si så mycket i köket som nu.  // Glad

Vi är de bästa vänner och så lär det förbli. Vi har talat om att det kan hända att vi hittar någon ny kärlek och det får väl bli som det blir men vi unnar varandra all den kärlek vi kan få i pensionsåldern. 

Vi har beslutat oss för att inte skiljas rent juridiskt, vi vill inte krångla till det för våra barn. 

Jag det var mitt inhopp i tråden

Vi kommer vara i samma sits om några år, redan nu känns huset för stort och vi har pratat om vad för slags boende vi ska satsa på när ungarna flyttat. 

Men bara tanken på att flytta tillsammans gör mig deppad. Sen vet jag inte om jag orkar hålla fasaden uppe så pass länge. Vi kan absolut vara goda vänner men som ett par tror jag vi sjunger på sista versen. 

Men all lycka till er som hittat nåt som verkligen funkar. 🙂🙂
  • Anonym (Längtande)

Imorgon ska vi träffas, mitt lilla äventyr med en härlig man. Har pratat lite varje dag denna veckan och även om det inte är moraliskt rätt på nåt sätt så längtar jag efter denna träff. 
    Sen återstår att se vart hän det leder. 

Antingen gör jag världens misstag och kommer ångra mig som fasiken. Eller så blir det en nystart för mig att inse att jag kan få det bättre än det jag har nu. 

• Anonym (Längtande)

Då var det ett faktum. Jag har för första gången i mitt liv varit otrogen. Och wow säger jag bara! 

Att bli sedd och tagen på med sån passion och energi har jag inte blivit på många år. Den åtrå och hetta vi kände för varann trodde jag inte var möjligt. Sedan har det inget med kärlek att göra men i ögonblicket spelade det mindre roll. 

Tack vare detta lilla snedsprång vet jag nu vad jag måste göra för att få känna mig så här levande på daglig basis. 
    Måste lämna min man och äntligen fokusera på att leva mitt liv. Barnen är stora och jag känner nu att jag kommer sakta men säkert gå under om vi fortsätter ihop. 

Imorgon ska jag träffa mitt lilla äventyr igen och jag längtar redan. 🤩

• Anonym (Längtande)

På fredag ska vi träffas igen, min härliga man sidan om. Första träffen var nervös men så otroligt bra och kan knappt vänta tills det blir fredag igen. 
    Vi har daglig kontakt på snap och ibland telefonsamtal när jag är ensam hemma. Att man kan vara så öppen med en man, kan verkligen prata om allt. 
    Så idag har jag inhandlat lite nya sexigare underkläder,  vilken härlig känsla att vilja vara sexig inför nån och veta att man kommer få en underbar respons.... 
    Längtar...... 😍

• Anonym (Längtande)
    Anonym (Sexsugen man) skrev 2024-05-07 20:33:48 följande:

Hej
    Skulle kunna tänka mig att ha en kvinna på sidan om för enbart sexets skull. Dvs känner att jag skulle behöva få den erfarenheten med. Men hur har ni andra gjort för att hitta någon? Många verkar ju få till det på jobbet har väl själv försökt lära känna flera kvinnor där men eftersom jag alltid har ringen på mitt finger kanske jag är ett big no no(dvs gift). Är väl speciellt en kvinna jag har bättre kemi med. Men hur kommer ni till den punkten att det blir något?Händer det på en firmafest? För man kan väl knappast fråga rakt ut antar jag?eller hur gör ni?
    Har väl haft en mer flörtig konversation med en annan kvinna med men det hände ju inget där heller.

Hittade min härliga man sidan om på ett lite udda sätt. Blev typ ihopmatchade. Tog modet till mig och berättade för en vänninan hur mitt äktenskap och mina känslor för min man förändrats. Då jag var bara 18 när vi träffades har jag bara varit med honom. Berätta även om min nyfikenhet om att ha sex med en annan man. 

I denna stund av förtroende fick jag o andra sidan veta att hon och hennes man har ett öppet förhållande och att vi hade kunnat vara en bra matchning. 

Efter en mindre brottningsmatch med mig själv om känslor,  moral, evig trohet,  kärleken och även missnöjet med min man och nyfikenheten på hennes man och min dragning till honom som jag känt innan men ignorerat då vi båda är gifta. Så började vi skriva till varann. Och även träffas och prata. 

Efter en liten tid av ytterligare brottningsmatcher med mitt inre och en torka hemifrån på 4 månader så tänkte jag "varför inte". Jag lever bara en gång och när annars dyker denna situation upp. 

Så vi bestämde träff och vilken träff det blev! Nu har vi daglig kontakt och har träffats ett par ggr för sex och ibland bara för att prata. 
  • Anonym (Längtande)

Har messat, pratat, umgåtts och haft ett par sexiga träffar med min sidan om man i ca en månad nu. Och vilken månad det har varit. Total berg och dalbana av tankar, funderingar och känslostormar. 

Men har nog landat i ett beslut att jag inte kan stanna kvar med min man. Vill känna mig sedd igen, känna mig uppskattad och vill känna mig åtrådd. 

Dock har vi några viktiga familjeplaner inbokade som jag inte vill förstöra för våra 2 ungdomar så måste vänta med att ta det där "snacket" med maken. 

Har fortfarande den känslan och är fullt medveten om att det jag gör är så fel.....men samtidigt....det var så otroligt längesen nån fick mig att känna så här. Att känna att nån tycker jag är sexig, sättet han tar mig på och sättet han tar på mig...trodde aldrig jag skulle uppleva det igen. 

Min make kommer aldrig se på mig på det sättet igen, sen kvittar det hur mycket vi pratar och försöker....Finns inte grundkänslan  där kan man inte tvinga fram nåt. 

Så nu ser jag fram emot ännu en härlig träff i slutet på veckan. Blir en bra start på helgen.... 

• Anonym (Längtande)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-05-28 12:51:06 följande:

Fullbordat en magisk förmiddag. Vi var båda på "kundbesök" under fm.
    Under en strålande promenad stannade vi till vid en glänta och gick snett in i skogen. Några hundra meter in fullbordades äventyret. Det var magiskt. 
    Vi vandrade vidare efter ett tag. Satte oss ned och tittade på båtarna som passerade förbi ut mot skärgården. Vi tog varandra i händerna och vandrade åter.
    Vi kunde inte hålla oss. Det blev ett varv till.
    Magiskt.
    Vi sitter nu på respektive kontor. Helt avslappnade.

Låter som en härlig förmiddag. 😊 

Förväntar mig samma känsla imorgon bitti när jag träffar min hemlighet. 😍 
  • Anonym (Längtande)

Ett nytt möte med min härliga man sidan om. Dock bara ett snabbt möte men ack så intensivt och hett. ❤️

Våra små möten gör vardagen dräglig fram till den dagen jag gör slag i saken lämnar. Lite pusselbitar som ska på plats men det närmar sig, sakta men säkert. 

• Anonym (Längtande)
    Killen47 skrev 2024-06-29 16:21:50 följande:

Är underbart med en älskarinna och älskare. Träffas när man är kåt.

Bara synd att semestern ställer till det då alla är lediga. Svårare att få tillfällen att träffas då vi båda har relationer. Men vi löser....på nåt sätt.   
  • Anonym (Längtande)
    Anonym (Positivt) skrev 2024-06-30 23:03:04 följande:

Idag lyckades jag och min unga, heta älskare få till en av våra hemliga träffar.
    Två stulna timmar i skarven mellan lunch och eftermiddag.
    Redan när jag kom in genom dörren slog vi armarna om varandra och började kyssas.
    Så hett.
    Nu ligger jag här, i den äktenskapliga dubbelsängen med min äkta make vid min sida, utpumpad av min och min älskares erotiska excesser.
    Inne i mig simmar gåvan från honom, finalen på vår älskog.
    Visst har jag lite dåligt samvete mot min man. Men fördelarna överväger, och jag ska lägga fram förslag om att öppna upp vårt förhållande.
    Fortfarande svarar jag ?ja? på frågan om otrohet kan vara positiv.
    För min älskare gör mig levande igen, levande och glad. 

Exakt så känner jag när jag har träffat min härliga man sidan om. Har däremot  inget dåligt samvete gentemot min äkta man. Inväntar nu bara rätt tillfälle att avsluta detta "äktenskap" . Känns mer som ett kompisförhållande än äktenskap..
  • Anonym (Längtande)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-02 09:44:24 följande:

Ett sista möte innan semestern fullbordades igår över en "långlunch". Det var två veckor sedan sist. Det var milt sagt magiskt. Vi vet vad vi vill. Det är hett, starkt, vi utforskar våra kroppar maximalt som inte är tillåtet i vårt vanliga liv. Vi visste att vi inte kommer ses förrän efter semestern i Augusti. Vi verkligen kramade ut allt.
    Det var som sagt underbart. 

Ha en riktigt trevlig sommar alla i denna tråd!

Önskar vi hade tiden för en sista gång innan semestern men våra arbetstider har krockat helt. Så det lär bli en lång, torr sommar. Hoppas på mer aktivitet när sommaren är slut och alla börjar jobba igen. Förhoppningsvis är jag även singel när sommaren är slut. 
  • Anonym (Längtande)

Hade tur idag. Ett spontant oväntat tillfälle dök upp så vi kunde träffas. Visserligen "bara" en snabbis men åhh så bra, precis som det alltid är. Hett, intensivt och hårt.  

Var precis vad jag behövde efter makens tafatta försök till sex inatt. Nån som verkligen vill ha sex, som vill ta på HELA mig, kyssa mig hett och intensivt..... 

Så nu klarar man sig ett tag till. Tyvärr kommer sommarsemestern i vägen men men, inte mycket att göra åt. Är bara så glad att jag hittat min härliga man sidan om.... ❤️

• Anonym (Längtande)

Nu är jag snart inte otrogen längre... Berättade för min man att jag vill skiljas  och han var helt uttryckslös. "Gör vad du vill, jag kommer inte stå i vägen"  var han första ord.
    Fanns inte en tendens att vilja kämpa eller starta en dialog om vad som kan förändras för att kunna fortsätta ihop. Så det gör att det känns som om jag tagit rätt beslut fast det känns tufft. 

• Anonym (Längtande)

Kan numera säga att jag inte behöver vara otrogen mer. Gjorde slag i saken i somras och skilde mig från min man. Men aldrig att han kommer få veta om mina små snedsteg. 

Nu är processen igång med husförsäljning och leta nytt boende. Ser fram emot att vara singel för första gången på 24 år. 

Lycka till med era framtida hemliga möten. ❤️

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden