Inlägg från: Anonym (On point) |Visa alla inlägg
  • Anonym (On point)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Intressant att se hur tråden förändrats från att försöka hitta något positivt i otrohet till allmänt käbbel om vem som ljuger.

Jag tänker i alla fall ge lite input av det positiva slaget.

Levde i en totalt kärlekslös relation och trodde i min enfald att det var så det skulle vara. Vi träffades unga och bildade familj för tidigt vilket resulterade i att jag inte hade råd att fortsätta mina studier utan fick ta ett lärarjobb, som jag fortfarande harvar på med, varken stimulerande eller lönande. Med andra ord var jag desillusionerad. 

En dag blev jag förälskad och detta var min räddning. Jag fick en anledning att bryta upp från äktenskapet, Jag hittade min soulmate via otrohet, och det är jag väldigt tacksam över.

Min gamla partner har vad jag förstått ett bra liv nu och barnen är glada och lyckliga när föräldrarna är det. 

• Anonym (On point)

Tycker nog att ni tar otrohet på alltför stort allvar.  Det är nog ganska sällsynt att någon planerar för otrohet, mer vanligt att det är stundens ingivelse. 

Det kanske inte är så konstigt heller, kvinnor blir sexuellt tända av en man som tydligt åtrår dem. Om partnern inte längre åtrår sin kvinna så kommer kvinnan att vara öppen för män som åtrår henne.

Det är helt normalt och kan blåsa liv i ett stagnerat förhållande.

• Anonym (On point)

Vi människor är rationella varelser vi stannar där vi känner oss trygga men unnar oss känslostormar då och då.

Om däremot inte känner oss trygga i relationen så söker vi efter en bättre.

Om vi inte hade möjligheten att vara otrogna vore det som att leva i ett fängelse, det är nog för de flesta att känna att möjligheten finns, man behöver inte nyttja den.

Det finns relationer som fungerar tack vare otrohet.  Det är möjligt att älska flera samtidigt fast på olika sätt.

Jag tar hellre en relation med mycket kärlek fast delad med en annan än en kärlekslös trogen relation.

Kärlek kan aldrig vara felSolig

• Anonym (On point)

Har svårt att förstå varför man ställer andra människor till doms. Vi försöker väl alla att göra det bästa av situationen.

För några handlar det om att orka hålla ut i en för dem jobbig situation där de inte känner varesig kärlek eller ens vänskap med sin partner men inte vill eller kan bryta uppfrån familjen. Då blir otroheten en stunds flykt från verkligheten och man står ut med den grå verkligheten.

Det finns par som efter 10, 15 eller 20 år tillsammans inte längre har något att tala om. Intimiteten har försvunnit och båda längtar bort men ändå inte kan dela på sig av något skäl. Vem har rätten att skuldbelägga dem om de hittar någon att tala med och vara intim med ?

Allt tal om att man förstör något som i realiteten redan är förstört provocerar mig. Vet inte om de ens kan föreställa sig hur det är att leva i ett känslolöst förhållande.  Då är en otrohetsaffär en positiv händelse.

• Anonym (On point)
    Anonym (Sexsugen man) skrev 2024-05-07 20:33:48 följande:

Hej
    Skulle kunna tänka mig att ha en kvinna på sidan om för enbart sexets skull. Dvs känner att jag skulle behöva få den erfarenheten med. Men hur har ni andra gjort för att hitta någon? Många verkar ju få till det på jobbet har väl själv försökt lära känna flera kvinnor där men eftersom jag alltid har ringen på mitt finger kanske jag är ett big no no(dvs gift). Är väl speciellt en kvinna jag har bättre kemi med. Men hur kommer ni till den punkten att det blir något?Händer det på en firmafest? För man kan väl knappast fråga rakt ut antar jag?eller hur gör ni?
    Har väl haft en mer flörtig konversation med en annan kvinna med men det hände ju inget där heller.

Har svårt att förstå varför man ställer andra människor till doms. Vi försöker väl alla att göra det bästa av situationen.

För några handlar det om att orka hålla ut i en för dem jobbig situation där de inte känner varesig kärlek eller ens vänskap med sin partner men inte vill eller kan bryta uppfrån familjen. Då blir otroheten en stunds flykt från verkligheten och man står ut med den grå verkligheten.

Det finns par som efter 10, 15 eller 20 år tillsammans inte längre har något att tala om. Intimiteten har försvunnit och båda längtar bort men ändå inte kan dela på sig av något skäl. Vem har rätten att skuldbelägga dem om de hittar någon att tala med och vara intim med ?

Allt tal om att man förstör något som i realiteten redan är förstört provocerar mig. Vet inte om de ens kan föreställa sig hur det är att leva i ett känslolöst förhållande.  Då är en otrohetsaffär en positiv händelse.
  • Anonym (On point)
    Anonym (Sexsugen man) skrev 2024-05-07 20:33:48 följande:

Hej
    Skulle kunna tänka mig att ha en kvinna på sidan om för enbart sexets skull. Dvs känner att jag skulle behöva få den erfarenheten med. Men hur har ni andra gjort för att hitta någon? Många verkar ju få till det på jobbet har väl själv försökt lära känna flera kvinnor där men eftersom jag alltid har ringen på mitt finger kanske jag är ett big no no(dvs gift). Är väl speciellt en kvinna jag har bättre kemi med. Men hur kommer ni till den punkten att det blir något?Händer det på en firmafest? För man kan väl knappast fråga rakt ut antar jag?eller hur gör ni?
    Har väl haft en mer flörtig konversation med en annan kvinna med men det hände ju inget där heller.

Ärligt talat tror jag att du aldrig kommer att våga ta det där steget. När du lever i ett fullt fungerande äktenskap så kan fantasin om någon anna vara lockande men du kommer aldrig att sätta den i verket.
  • Anonym (On point)
    Anonym (Sexsugen man) skrev 2024-05-11 18:38:38 följande:
    Ok hur vet du om jag har ett fungerande äktenskap och vad jag vågar o inte?
    När du skriver ,att du vill ha en älskarinna bara för sexets skull. avslöjar du en hel del om dig själv.

Endera är du inte alls gift eller i förhållande eller så är du lyckligt gift men kittlas av tanken på en älskarinna.  I båda fallen handlar det om fantasier.  Ingen lyckligt gift man riskerar sitt förhållande över en fantasi.
  • Anonym (On point)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-05-12 07:53:28 följande:
    Om det vore sant hade väl ingen -varken man eller kvinna- som blivit påkommen bönat och bett om förlåtelse och att försöka igen? Och ingen hade sökt hjälp för sexberoende. Och sånt hör man hela tiden.
    Sex beroende är relativt ovanligt och jag törs lova att dessa inte skriver här på FL att de vill testa att ha en älskarinna.

De allra flesta som leker med tanken gör aldrig verklighet av det.  Att det finns män och kvinnor är otrogna vet vi väl alla, men det är inte de som skriver att de vill testa en älskarinna för sex.  De testa inte utan löper linan ut i tysthet. 

FL är nog ett perfekt media för att lufta sina fantasier utan att behöva ge sig ut i verkligheten
  • Anonym (On point)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2024-05-31 18:25:05 följande:
    Om man har ork att vara otrogen smyga hemlighets hålla lägga så mycket energi.
    Är det en dålig ursäkt att inte ta tag i sin relation och lämna.
    Om ett förhållande tappar som allt du skriver.
    Man är 2 om det. Om man tycker den andre inte gör något. Berätta det och lämna.
    Kör sedan på så kanske ni blir 2 som blir lyckliga.
    Är din man verkligen lycklig med dig?
    Han kanske också är otrogen.
    För han tycker som dig men vill inte såra dig.
    Vem vet????
    Nu tror jag att du blandar ihop saker och ting.  Jag talar om vad som kan föregå en otrohet. Du talar i presens som att det är något som händer här och nu.  Du talar om att hemlighålla och smyga, när det inte alls behöver bli så. 

Du talar om att inte ta tag i relationen det är väl självklart att man månar och jobbar på sin relation. Det är inte så, att de som är otrogna inte har jobbat på sin relation, och förhoppningsvis gjort man det tillsammans med sin partner. 

Det är inte så konstigt att man lever kvar i relationer man inte ser en framtid i.  Många gånger är det en otrohet som blir katalysatorn som gör att man får ändan ur vagnen och separerar fastän man borde gjort det för länge sedan.

Du borde vara lite mer ödmjuk i din syn på vad som föregår en otrohet.
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden