Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-29 18:31:10 följande:

Svar: jag är lycklig och min fru är oerhört lycklig att inte behöva ha sex med mig. Hon har inte ens tagit upp det hela överhuvudtaget sedan 2020.
    Varför förstöra ngt som fungerar så bra?

Svar till dig: du får ursäkta mig men ditt sätt att resonera och agera låter som en narcissists, en sociopats eller en psykopats.

Konsekvenstänk saknas? Inget uns av samvetsbetänkligheter är närvarande? Allt i upplägget tycks handla om en ren och skär egoism från din sida. Hur vet du ens något om din fru verkligen är oerhört lycklig att slippa sex med dig om du aldrig frågar? En springande punkt blir här riktad till dig själv. Varför vill du öht vara i ett äktenskap med någon som inte vill dela sin intimitet med dig 🤔 Tänk om din hustru i tysthet även lider av en närhets- och intimitetsbrist? Som aldrig förmedlas till dig när ni som idag lever totalt separata liv under samma tak? 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-03-23 09:26:55 följande:
    Jag tror att du underskattar hur det känns att bli avvisad gång på gång och till slut ge upp. Jag anser 100% att det är den som sällan/aldrig visar lust eller ger komplimanger till sin partner som borde ta upp samtalet. Varför skiljer sig inte den personen då?

Frågan du ställer är en tiotusenkronorsfråga och det är du säkert mycket väl medveten om.

a) såklart är det inte fel att ge upp tanken om ett fungerande och regelbundet samliv om du blivit avvisad gång på gång av din partner. 

b) men det är heller ALDRIG fel att kommunicera din upplevda sex- och kärleksbrist med din livskamrat som du gissningsvis åtminstone initialt älskade i nöd och lust.

c) tänkbara skäl till varför personen som drar sig ur intimitet men ändå vill vara fortsatt gift varierar. Vardagskärlek utan lust till sex, missnöje med samlivet, inställd lust av mentala eller fysiska orsaker, olösta vardagliga konflikter med mera. Listan är ju närmast oändlig. 

Min uppmaning till dem som läser eller aktivt deltar i ämnet är att ALLRA FÖRST KOMMUNICERA känslan av intimitetsbrist mer er partner! Samt vad bristen gör med er. Och det innan ni drar iväg på nya äventyr. Det kallas med andra ord omtanke, medkänsla och handlar ytterst om en human skademinimering. 

• Anonym (Hm)

Anonym (Fre).

Anonym (Dubbla kakor). 

Vet inte till hundra procent, har så klart inte alla fakta på bordet, men ytligt betraktat tycks i kväll vara gott om skribenter som sätter sina fysiska sexuella needs före sin partners psykiska och fysiska välmående. Med andra ord brukar det kallas self serving beteende som på sikt underminerar alla sunda relationsbyggen. Som sagt var ärliga med hur ni mår och hur ni upplever era parrelationer. Innan ni ger er ut på jakt efter nya sexpartners. Ärlighet är bäst. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-02 09:44:24 följande:

Ett sista möte innan semestern fullbordades igår över en "långlunch". Det var två veckor sedan sist. Det var milt sagt magiskt. Vi vet vad vi vill. Det är hett, starkt, vi utforskar våra kroppar maximalt som inte är tillåtet i vårt vanliga liv. Vi visste att vi inte kommer ses förrän efter semestern i Augusti. Vi verkligen kramade ut allt.
    Det var som sagt underbart. 

Ha en riktigt trevlig sommar alla i denna tråd!

Uppenbarligen älskar du svekfullhet! Så länge du själv inte smakar på den bedragnas roll inte sant! Därutöver tycks du bevisligen älska att orera om dina brott in love. En retsticka på FL? En sanningssägare? Ett troll? Flört
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-07-30 07:33:36 följande:
    Jag hade blivit överlycklig om min man ville något -vad som helst- utöver "det vanliga" i sängen.

Han kunde fått uppleva så mycket mer om han bara ville/vågade.
    Vad vill du ha sagt med det? Rättfärdigar din mans fantasilöshet i er erotik dina snedsteg på något sätt?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-07-31 07:52:51 följande:
    Det är ett svar på den eviga frågan "har ni pratat om era fantasier, partnern kanske bara är blyg bla bla bla"?

En del är bara trött mellanmjölk som inte vill utvecklas.
    Okej fair enough. Min invändning handlar dock om något annat. Om du är så himla trött på mellanmjölk bör du väl öppet kommunicera det eller hur? Hur hjälper en slapp inställning till etik och moral upp dina förhållanden, särskilt om din slit och släng inställning inte kommuniceras i ett tidigt skede i det nya?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 09:16:17 följande:
    Du verkar oerhört bitter. Lever du själv i ett sexlöst äktenskap och försöker rättfärdiga din negativa stance?
    Den där kvasikommrntaren representerar dig. Någon behöver i dessa repetitiva otrohetstrådar (närmast OCD beteende) ta på sig rollen som moralens väktare. Gör själv så mer än gärna! Ser mkt klarsynt på ditt budskap. Samt har god erfarenhet av de dubiösa baksidor av livsfilosofin som predikas. Alla är inte stöpta i samma form. Alla tycker inte samma, eller hur? Tur är väl det. Ämnet berikas därmed med fler perspektiv än ett, inte sant? Vill du ha det på annat vis med dina psykologiska påhopp - i syfte tysta någon av annan åsikt än din?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 13:17:36 följande:
    Det kan konstateras att vi alla lever olika liv. Vi har alla olika behov. Vissa är mkt nöjda med att inte ha sex av olika anledningar. Om allt fungerar och alla är nöjda varför skall då detta vara ett så stort problem. Tanken med tråden vara att peka på de positiva aspekterna av otrohet. Jag tycker att du skall släppa denna tråd och gå vidare i livet. Det känns som att du inte verkar ha ett speciellt lyckligt liv.

Shit ! Missade visst alla moralpikar undanbedes i din trådstart. Har emellertid undvikit moralisera på ett sätt som du nog reser ragg emot. Mitt budskap till dig och eventuella gelikar är syssla med alla sidoaktiviteter du vill - så länge ärlighet och öppenhet mot befintlig partner finns med. Annars förs hen systematiskt och diaboliskt över tid bakom ljuset. Det är min tillförsel i tråden. Igen. Så länge din kvinna/man äger en medvetenhet om din valda livsstil och du själv fixar sova med gott samvete på kudden om natten är allt okej? Noterar antalet nattsuddare som uppehåller sig i otrohetstrådar är oproportionerligt högt till antalet. Vad beror DET på? Ett gott samvete borgar i regel för god sömn. 

Du höjer alltså din insats med psykologiska skamgrepp, sysslar med chansartade gissningar. Tänk om du gissar fel. Människors lycka är verkligen en definitionsfråga. Ekvationen i harmoni och lycka hänger ihop med massor av parametrar varav vår sexualitet bara är en av dem. Nog så viktig! Om du mår bra av dina gissningslekar, varsågod keep on.

• Anonym (Hm)

Kåt fru.

Se bjälken i ditt eget öga fru Kåt. Upprepar inte du själv och ämnets upphovsmakare exakt samma repetitiva mantra så säg? Exakt! 

• Anonym (Hm)

Bestämmanderätt. 

Det är din mening två i din programförklaring jag opponerar mot. Dvs om partnern ointresserad av en icke monogam relation öppnar du upp för otrohet. 

Jo, det kallas och är slit-och-släng eller ett användande av mänskliga själar och deras lekamen i dolda otrohetsaffärer. Du ägnar dig därtill åt holding av din kvinna/man som eventuellt längtar ut till singel- eller friheten från ditt smusslande. Många bedragna känner nämligen in något är helskotta fel.

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden